Sklep internetowy na własność
Strona główna » Pozycjonowanie sklepu internetowego - poradnik

Pozycjonowanie sklepu internetowego - poradnik

Poradnik pozycjonowania sklepu internetowego
Pozycjonowanie sklepu internetowego czy strony internetowej to różne procesy, których zadaniem jest osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania dla wybranych fraz czy słów kluczowych w wyszukiwarkach internetowych. W szczególności najbardziej liczy się osiągnięcie jak najwyższej pozycji w najbardziej znanej wyszukiwarce Google. Aktualnie pozycjonowanie jako szeroko pojęte działania marketingowe związane ze sklepem są najskuteczniejszą formą reklamy w internecie. Wg różnych badań około połowy wszystkich wejść na strony internetowe następuje poprzez wyszukiwania w wyszukiwarkach internetowych - w których najbardziej przoduje Google. Samo pozycjonowanie można podzielić na 2 części - zewnętrzne oraz wewnętrzne. Zewnętrzne polega na wszelkiego rodzaju działaniach prowadzonych poza sklepem (stroną), np. umieszczanie linków do sklepu na innych stronach, płatne reklamy, wpisy na forach itp. Pozycjonowanie wewnętrzne, które można nazwać inaczej jako optymalizacja polega na działaniach prowadzonych wewnątrz strony np. dobieranie odpowiednich treści, stosowanie odpowiednich znaczników html, odpowiednie meta tagi, brak błędów w kodzie strony. Na temat pozycjonowania można pisać bardzo wiele, jest bardzo dużo różnych technik pozycjonowania - jedne lepsze, inne gorsze - jest wiele firm, które oferują gwarancje osiągnięcia wyników w pierwszej dziesiątce wyszukiwania - ale nie ma co ukrywać, że w większości przypadków jest to niemożliwe. Większość stron czy sklepów jest obecnie pozycjonowana - dlatego nie da się aby wszystkie znalazły się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania - strona ma tylko 10 pozycji :) Na naszej stronie będziemy zamieszczać informacje i porady, które mamy nadzieje pomogą w pozycjonowaniu i poprawieniu wyszukiwania strony, a co za tym idzie - zwiększeniu zysków ze sprzedaży.

Słowa kluczowe w tekście
Słowa kluczowe to słowa lub frazy, które są szczególnie ważne w kontekście danego tematu lub zagadnienia - są istotne dla danej treści lub tematu. Są często używane do wyszukiwania informacji w internecie oraz do opisywania treści na stronach internetowych, aby ułatwić odnajdywanie ich przez wyszukiwarki internetowe. Słowa kluczowe mogą być również wykorzystywane w reklamach internetowych lub marketingowych, aby dotrzeć do odpowiedniej grupy odbiorców. W przypadku sklepu internetowego pomagają w optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek internetowych.
Bannery graficzne
Bannery są to obrazki (najczęściej statyczne), które najczęściej są wyświetlane na stronie głównej strony internetowej, na górze, w części środkowej lub na dole strony głównej. Są one często używane do promowania nowych produktów, specjalnych ofert lub ważnych informacji. Wyglądem mają zachęcić do kliknięcia i przejścia na daną podstronę. Wielkość wyświetlanych bannerów zależy od kilku czynników, takich jak rodzaj urządzenia, na którym będą wyświetlane, rozdzielczość ekranu oraz układ strony. Bannery mogą mieć wpływ na szybkość ładowania strony internetowej, szczególnie jeśli są one duże lub zawierają dużo elementów graficznych.
Linki kanoniczne
Link kanoniczny (ang. canonical link) to specjalny rodzaj linku, który służy do wskazania głównej wersji strony internetowej lub treści. Link kanoniczny jest umieszczany w sekcji head (nagłówku strony) dokumentu HTML i jego przeznaczeniem jest unikanie problemów z duplikowaniem treści w wyszukiwarkach internetowych. Linki kanoniczne umieszcza się głównie na stronach, które mają bardzo podobną lub identyczną treść jak strona, która została uznana za główną (pierwotną). Po dodaniu takiego linku do strony, Google wie, która strona jest "wzorem" tej strony na której znajduje się link kanoniczny.
Zgłoszenie strony internetowej do Google
Uruchomiłeś swój sklep internetowy. Dodałeś produkty, kategorie, skonfigurowałeś sklep. Masz wszystko gotowe - czekasz na klientów. Niestety ich nie ma ... Sprawdzasz swoją domenę w Google - nie widać ... nie ma jej. Twój sklep nie istnieje w wyszukiwaniu Google. Dlaczego ? Czemu Google nie odwiedziło Twojej strony ? Bez zaindeksowania przez Google żaden klient nie znajdzie Twojego sklepu poprzez wyszukiwanie w wyszukiwarce. Najczęstszym powodem jest brak zgłoszenia strony sklepu w Google. Bez tego znalezienie Twojego sklepu przez Google zajmie sporo czasu.
Opis produktów w sklepie internetowym
Dobra jakość opisu produktu jest ważna, ponieważ pozwala na dokładne przedstawienie produktu i jego cech oraz ułatwia potencjalnym klientom podjęcie decyzji o zakupie. Wielkość opisu produktu może mieć również wpływ na chęć zakupu produktu przez klienta, ponieważ zbyt krótki opis może nie zawierać wystarczających informacji, a zbyt długi opis może być trudny do przeczytania i zniechęcić do zakupu. Często spotykamy się ze sklepami w których bardzo dużo produktów oprócz zdjęcia nie zawiera żadnych dodatkowych informacji lub jako opis produktu zamieszczone jest jedno zdanie.
Mapa strony XML w sklepie internetowym
Mapa XML strony (ang. XML sitemap) to plik zawierający listę adresów URL strony internetowej, który jest udostępniany wyszukiwarkom internetowym, aby pomóc im zrozumieć strukturę i zawartość strony. Plik zapisywany jest w formacie XML - jest to rodzaj pliku tekstowego. XML jest językiem znaczników, co oznacza, że dane są opisane za pomocą specjalnych znaczników, które opisują ich znaczenie i strukturę. Zadaniem mapy sklepu z formacie XML jest przekazanie, poinformowanie robotów m.in. wyszukiwarki Google o podstronach jakie znajdują się w sklepie internetowym.
Przyjazne linki SEO w sklepie internetowym
Przyjazne linki w adresach sklepu internetowego (po angielsku friendly URLs) to adresy URL, które są łatwe do odczytania i zrozumienia przez ludzi. Najczęściej są one sformatowane jako czytelny tekst, który opisuje zawartość danej strony sklepu internetowego lub działania, które można wykonać na stronie. W przypadku pozycjonowania sklepu internetowego przyjazne linki są bardzo często stosowane i mają bardzo duże znaczenie. Przyjazne linki są to tak skonstruowane adresy podstron sklepu, aby w ich nazwach były zamieszczone słowa kluczowe, nazwy produktów, kategorii czy tytuły artykułów.
Szybkość ładowania sklepu internetowego
Szybkość ładowania sklepu internetowego jest ważna dla komfortu użytkowania odczuwanego przez klientów sklepu oraz wpływa na wyniki (pozycje) w wyszukiwarkach internetowych. Im szybciej sklep ładuje się, tym lepiej dla użytkownika i wyników w wyszukiwarkach. Wyszukiwarka Google kładzie duży nacisk na szybkość ładowania się strony. Jest to powiązane z komfortem użytkowania jaki mają mieć przeglądający strony / sklepy internetowe użytkownicy. Tworząc sklep internetowy, trzeba zadbać od razu o poprawne i szybkie wyświetlanie się sklepu internetowego.

Przejdź do strony głównej

Strona korzysta z plików cookies niezbędnych do działania strony zgodnie z Polityką prywatności. Możesz zmienić ustawienia cookie w Twojej przeglądarce.

AKCEPTUJĘ