Logo oprogramowania shopGold
Strona główna » Pozycjonowanie sklepu internetowego

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Chcesz przyciągać więcej klientów do swojego sklepu ?

Sprawdź czy Twój sklep spełnia wszystkie wymogi Google - wykonaj darmowy audyt SEO. Może warto coś poprawić lub zmienić ? Widoczność sklepu w wyszukiwarkach to najważniejszy element zaistnienia w e-handlu. Po wykonaniu audytu dowiesz się co jest dobrze w Twoim sklepie internetowym - a co warto poprawić lub na co zwrócić uwagę. Nawet drobne zmiany wprowadzone na stronie mogą spowodować dużą poprawę pozycji w wyszukiwarkach. Nie musisz być specjalistą w zakresie pozycjonowania - poszczególne pozycje raportu są objaśnione jasno i czytelnie.
Nie wiesz jak oceniany jest przez wyszukiwarki Twój sklep ?
Przetestuj stronę czy jest zgodna z SEO

Wykonaj darmowy audyt SEO
Audyt zapewnia:
+ weryfikacje głównych parametrów SEO w 90 sekund
+ wskazanie i ocena najważniejszych obszarów z punktu widzenia pozycjonowania
+ fachowe podpowiedzi na co zwrócić uwagę by wypromować stronę w Internecie
+ możliwość darmowego zamówienia wersji poszerzonej o widoczność strony w Google
+ audyt jest całkowicie darmowy i do niczego Cię nie zobowiązuje

Chcesz uzyskać dodatkowe informacje ? Twój audyt SEO budzi wątpliwości ?

Logo SunriseSystemJeżeli jesteś zainteresowany poprawą widoczności Twojego sklepu - zamów bezpłatną konsultację SEO. Specjalista z zakresu pozycjonowania sklepów internetowych przeanalizuje Twój sklep internetowy i skontaktuje się z Tobą. W ramach analizy - przeprowadzi też darmowy audyt Twojego e-sklepu. Zyskasz okazję do rozmowy z ekspertem w zakresie pozycjonowania, na temat rozwoju promocji w sieci Twojego sklepu internetowego i otrzymasz dopasowaną do Twoich potrzeb ofertę. Specjalista zaproponuje Ci konkretne działania, które mogą pomóc zwiększyć widoczność sklepu w wynikach wyszukiwania. Pracownicy agencji SEO z którą współpracujemy są specjalistami w poprawie widoczności stron internetowych - w tym także sklepów internetowych. Współpracują zarówno z małymi firmami jak i dużymi firmami e-commerce. Posiadają wieloletnie doświadczenie w branży SEO, które przekłada się na wyniki ich działań. Oferują wiele usług, które zaspokajają wymagania wielu firm. Zamówienie konsultacji nic Cię nie kosztuje - a możesz zyskać nowe wiadomości i rozwiać swoje wątpliwości dotyczące optymalizacji Twojego sklepu internetowego. Pamiętaj, że wszystkie działania, które mają wpływ na Twoją pozycję w wynikach wyszukiwań mają realny wpływ na ilość klientów i składanych zamówień.

Zamów bezpłatną konsultację SEO

Specjalista przeanalizuje Twój sklep internetowy i skontaktuje się z Tobą. Przeprowadzi darmowy audyt Twojego e-sklepu. Zaproponuje Ci najlepsze rozwiązania, które pomogą poprawić widoczność Twojego sklepu w wynikach wyszukiwania.

Temat wiadomości:

Adres Twojego sklepu:

Imię:

Nazwisko:

Adres email:

Numer telefonu:

Uwagi do wiadomości:


Przepisz tekst z obrazka

Podejmij już dziś kroki, by nie dać się wyprzedzić konkurencji

Decydując się na pozycjonowanie sklepu internetowego, wybierasz długofalową inwestycję w widoczność biznesu w sieci. Możesz zwiększyć zyski, jeśli Twój sklep internetowy będzie wyświetlać się osobom, które szukają produktów podobnych do Twoich. Pozycjonowanie pomoże im dotrzeć do Twojej internetowej witryny. Dlatego sprawdź promocję na usługę pozycjonowania -50%! Dotyczy kwoty stałego abonamentu miesięcznego przez okres 2 miesięcy przy umowie na 12 lub 24 miesiące. Z oferty skorzystało już wielu użytkowników korzystających z platformy shopGold - zobacz wybrane referencje klientów:

Czy naprawdę potrzebuję promocji w internecie ?

Jeśli prowadzisz sklep online – TAK! Internet jest środowiskiem, w którym na co dzień prezentujesz swoją ofertę i z którego możesz pozyskać dla swojego biznesu najwięcej klientów. Musi sprawić, aby mogli oni bez problemów i szybko dotrzeć do Twoich produktów i/lub usług. W jaki sposób ? Zadbaj o widoczność e-sklepu poprzez dopasowane do branży i indywidualnych potrzeb pozycjonowanie. Jego celem jest dbałość o to, aby Twój produkt lub usługa wyświetlały się użytkownikom na pierwszych stronach w Google.

Wiesz, że ponad 24 mln Polaków korzystało w minionym roku z wyszukiwarki Google ? Wśród nich są Twoi Klienci ! Wpisują w pasek wyszukiwarki interesujące ich słowa – określające produkty bądź usługi, a w rezultacie otrzymują wyniki wyszukiwania. Powinieneś zadbać, aby znaleźć się na pierwszej stronie tych wyników, ponieważ to z niej użytkownicy najczęściej korzystają. Na kolejne podstrony wyników wyszukiwania wchodzi mniej osób - ponad 90% skupia się na pierwszej stronie listy wyników. Pozycjonowanie pomaga znaleźć się sklepom internetowym właśnie w tym miejscu i co ważne – utrzymywać tę pozycję jak najdłużej.
 

Jak pozycjonować sklep internetowy ?

Pozycjonowanie sklepu internetowego to proces, na który składa się bardzo wiele czynności. Możesz próbować samodzielnie pozycjonować sklep. Wymaga specjalistycznej wiedzy i doświadczenia, a także umiejętności analizy licznych parametrów. Żeby rozpocząć pozycjonowanie sklepu musisz zadbać w swoim sklepie o minimum:
  • zainstalować certyfikat SSL (bez tego strona będzie traktowana jako niebezpieczna)
  • sprawdzić szybkość strony - jeżeli budzi ona zastrzeżenia należy wykonać czynności, które spowodują, że strona będzie osiągała lepsze wyniki wydajności - najczęściej to optymalizacja grafik, usunięcie zbędnego kodu, włączenie obsługi cache - bardzo dobrym narzędziem do badania szybkości jest PageSpeed Insight oferowany przez Google
  • stosować czytelne adresy URL odzwierciedlające poprawnie nazwę produktów czy kategorii
  • tworzyć poprawne meta tagi - tytuły stron oraz opisy meta tagów
  • tworzyć unikalne opisy produktów, kategorii, artykułów - kopiowanie 1:1 treści z innych źródeł jest bardzo źle postrzegane przez Google i traktowanie jako złe praktyki
  • dodawać opisy do kategorii / podkategorii - pamiętaj żeby były o unikalnej treści
  • tworzyć opisy produktów tak - żeby miały w swojej treści słowa kluczowe dopasowane do danego produktu oraz żeby opis nie składał się z jednego czy dwóch zdań
  • stosować znaczniki H1, H2 na stronie głównej oraz podstronach opisowych
  • umieszczać tekst (ze słowami kluczowymi) na stronie głównej sklepu - Google lubi jak jest "co przeczytać" na stronie - strona z samymi produktami nie ma dużej wartości
  • tworzyć w oparciu o system aktualności w sklepie Bloga - gdzie będziesz mógł na bieżąco dodawać nowe wpisy - nowa treść na stronie jest dobrze traktowana przez Google oraz dodatkowo przyciąga klientów - szczególnie jeżeli są to wpisy eksperckie - w treści wpisów warto umieszczać np. bannery prowadzące do określonych produktów powiązanych z wpisem bloga
  • starać się o opinie do produktów (rzetelne, prawdziwe - nie fikcyjne) - produkty z opiniami są wyżej oceniane przez Google
  • analizować zachowania konkurencyjnych sklepów - zmiany na stronach, zmiany wyglądu, treści - nie kopiuj konkurencji 1:1 ale obserwuj co się u nich dzieje
  • starać się maksymalnie zwiększyć ruch na swojej stronie - np. poprzez dodatkowe reklamy na FB czy filmy na YouTube
  • korzystać z zewnętrznych narzędzi jakie udostępnia Google - np. Google Analytics
Jak widzisz jest tego dość dużo. Nie każdy potrafi lub ma czas na dodatkowe zajmowanie się pozycjonowaniem sklepu. Osiągając coraz większą sprzedaż w sklepie nie będziesz miał czasu na zajmowanie się SEO - Twój czas będzie pochłaniała bieżąca obsługa sklepu. Dlatego chcąc skutecznie wykorzystać potencjał pozycjonowania, warto powierzyć je ekspertom. Jeśli szukasz specjalistów, którzy znają się na promocji e-sklepów w sieci, to możemy Ci pomóc. Naszym partnerem w zakresie pozycjonowanie jest firma Sunrise System - lider marketingu w wyszukiwarkach internetowych w Polsce. Razem z profesjonalistami z branży pomożemy Twojej stronie osiągnąć sukces w internecie.
 
Zapoznaj się także naszym poradnikiem, gdzie zamieszczamy informacje na temat pozycjonowania sklepu. Jakie elementy możesz zmienić samemu żeby wspomóc pozycjonowanie swojego sklepu.
Porady jak pozycjonować sklep internetowy
 

Najczęściej zadawane pytania

Czy usługa pozycjonowania sklepu internetowego jest dodatkowo odpłatna ?
Tak, jest to usługa, która jest dodatkową usługą. Jest to usługa odpłatna.
Na czym polega pozycjonowanie sklepu internetowego ?
Jako pozycjonowanie sklepu internetowego rozumiemy różne działania, procesy, których zadaniem jest poprawa widoczności, pozycji adresu Twojego sklepu internetowego z wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych. Najczęściej wszystkie te działania stosuje się w celu osiągnięcia poprawy wyników dla wyszukiwarki Google. Dzięki poprawie pozycji sklep internetowy odwiedza więcej klientów, co może prowadzić do wzrostu sprzedaży produktów w sklepie. W pozycjonowaniu sklepu dąży się aby osiągać pozycje na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. To daje większą gwarancję odwiedzenia przez klientów Twojego sklepu. Kolejne strony wyników wyszukiwania są już przez klientów rzadziej odwiedzane. Dlatego pozycjonując sklep trzeba przyjąć takie strategie działania żeby osiągnąć maksymalizację pozycji w wynikach wyszukiwania.
Dlaczego pozycjonowanie sklepu internetowego jest ważne ?
Pozycjonowanie sklepu internetowego to jedno z najważniejszych elementów wspomagających dotarcie do klienta. Uruchamiając sklep internetowy - nawet jeżeli będziesz miał w nim najlepsze ceny i najlepsze produkty - nie będziesz miał dużej sprzedaży (w początkowym okresie działania, po dłuższym czasie klienci w końcu zaczną trafiać na Twoją ofertę) - jeżeli nie rozreklamujesz sklepu czy nie spowodujesz, że Twój sklep będzie widoczny wysoko w wynikach wyszukiwania - to jest właśnie pozycjonowanie sklepu. Bez tego to tak jakbyś otworzył budkę z super jedzeniem w środku lasu - kto do Ciebie trafi jeżeli nie zastosujesz odpowiedniej reklamy i elementów, które spowodują, że klienci do Ciebie dotrą ? Dlatego reklama, pozycjonowanie, marketing sklepu internetowego jest tak ważne. Ważne są również produkty i ceny - ale o nich klienci muszą się dowiedzieć i do tego właśnie służą składowe elementy pozycjonowania. Pozycjonowanie to proces długofalowy - ale ważne jest żeby zadziałał jak najszybciej. Uruchamiając sklep internetowy nie uruchamiasz go po to, żeby coraz większą sprzedaż osiągnąć np. po kilku latach od jego otworzenia - tylko interesuje Cię jak najszybszy wzrost sprzedaży i osiąganie większych dochodów z handlu.
Czy są skuteczne sposoby pozycjonowania sklepu internetowego ? Jak ocenić efekty pozycjonowania ?
Nie ma określonych sposobów, które są idealne i zawsze dają bardzo dobre wyniki. Jest wiele różnych elementów, które składają się na cały proces pozycjonowania. Część to elementy wewnętrzne, które można zrealizować z poziomu samego sklepu (jak np. poprawna optymalizacja szybkości sklepu, unikalne opisy, struktura nagłówków w treści) oraz elementy zewnętrzne - jak np. linki zewnętrzne z innych stron. Jest wiele rozwiązań i są one różne w zależności od branży sklepu, wcześniejszych działań w zakresie pozycjonowania, aktualnej pozycji w wynikach wyszukiwania. Do samej oceny efektów pozycjonowania można także użyć kilku parametrów. Może być być wzrost pozycji w wynikach wyszukiwania. Może to być także wzrost sprzedaży w sklepie. Wszystko zależy od tego czego oczekuje się od pozycjonowania sklepu. To czego się oczekuje trzeba określić przed rozpoczęciem samego procesu pozycjonowania sklepu. W przypadku sklepu najważniejszym parametrem będzie wzrost sprzedaży - trzeba jednak dążyć, żeby był on stały, a nie chwilowy. Dlatego najlepiej wiązać ten parametr w pozycjami w wynikach wyszukiwania na konkretne frazy istotne dla Twojego sklepu.
Jaki jest koszt pozycjonowania sklepu internetowego ?
O ile zakup sklepu internetowego można wycenić i jest on w stały - pozycjonowanie sklepu nie ma stałego kosztu. Na koszt pozycjonowania składa się wiele czynników - np. jakie stosuje się techniki pozycjonowania, jakie chce się osiągnąć efekty (pozycje), na ile fraz pozycjonuje się sklep internetowy, jaka jest konkurencja. Każda usługa pozycjonowania jest wyceniana indywidualnie i wymaga przeprowadzenia analizy danego sklepu, jego konkurencji itp.
Czy mogę sam, czy warto pozycjonować sklep internetowy czy lepiej zlecić to agencji SEO ?
Jeżeli znasz się na pozycjonowaniu i chcesz sam to robić - nie ma żadnych przeciwwskazań żeby sam pozycjonował sklep. Jest to na pewno tańsze rozwiązanie niż zlecenie tego zewnętrznej firmie. Musisz jednak pamiętać, że wymaga to poświęcenia Twojego czasu. Musisz przeanalizować czy czas jaki na to poświęcisz będzie tego wart. Czy nie lepiej skupić się na swoim sklepie, np. promowaniu ofert sklepu, tworzeniu unikatowych opisów produktów itd.
Jak szybko są widoczne efekty pozycjonowania ?
Nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zależy od branży sklepu (z tym związanej konkurencji ze strony innych sklepów), jak długo działa sklep, co chcesz osiągnąć pozycjonując sklep ? W zależności o tych czynników efekty pozycjonowania mogą być widoczne po okresie kilku tygodni albo kilku miesięcy. Nie licz na to, że pozycjonowanie przyniesie efekty w ciągu kilku dni i nagle w cudowny sposób Twój sklep zacznie zajmować czołowe pozycje w wyszukiwarkach. Takich sklepów jak Twój (nawet najbardziej niszowych branżach) jest wiele i każdy chce być pierwszy :) Dlatego wszystko wymaga czasu i cierpliwości.
Czy pozycjonowanie sklepu internetowego (SEO) jest trudne ?
To zależy jaka jest Twoja wiedza w zakresie komputerów i internetu. Jeżeli nie miałeś wcześniej zbyt dużego kontaktu z informatyką to raczej potrzebujesz dużo czasu i przeczytania wielu, wielu poradników żeby zrozumieć zasady pozycjonowania. Będziesz musiał przyswoić dużo wiedzy, jednocześnie pamiętając o tym, żeby korzystać ze sprawdzonych źródeł. W sieci znajdziesz wiele poradników - problem w tym, że często informacje w nich zawarte się wzajemnie wykluczają - w takim przypadku możesz szukać odpowiedzi na forach pytając ludzi, którzy się tym zajmują (chociaż też nie masz gwarancji uzyskania prawidłowych odpowiedzi). Jeżeli jednak wcześniej zajmowałeś się komputerami, internetem i masz wiedzę na ten temat na pewno będzie Ci łatwiej rozpocząć pozycjonowanie i łatwiej będzie Ci znaleźć przydatne informacje. W każdym razie pozycjonowanie nie jest proste i trzeba przyswoić dużo, dużo wiedzy na ten temat. Ponadto dość często zmieniają się algorytmy wyszukiwarek - przez co sposoby, które na dzień dzisiejszy są pomocne w pozycjonowaniu - za jakiś czas mogą nie działać lub wręcz szkodzić. Dlatego trzeba cały czas śledzić na bieżąco zmiany w tym obszarze.
Czy warto zapisywać się na kursy pozycjonowania, które oferują różne firmy ?
W tym przypadku odpowiedź będzie podobna jak w przypadku pytania - czy warto samemu pozycjonować sklep. Na kursy musisz ponieść jakieś koszty. Jeżeli nie są duże - warto mieć chociaż podstawową wiedzę na ten temat. Jednak tutaj najważniejszą rolę odgrywa czas. Jeżeli masz go dużo to możesz poświęcić część czasu na pozycjonowanie swojego sklepu. Jednak prowadząc sklep powinieneś raczej skupić się na samym handlu, promowaniu produktów, przygotowywaniu ofert w sklepie. Właściciel sklepu nie może robić wszystkiego bo nie starczy mu na to czasu. Robiąc wszystko nie robi się nic dobrze.
Czy wy zajmujecie się pozycjonowaniem oferowanych przez siebie sklepów internetowych ?
Nie. My oferujemy tylko program do prowadzenia sklepu internetowego oraz dodatkowe usługi ściśle związane z samym programem jak np. modyfikacje programu czy wsparcie techniczne do zakupionego sklepu. Ale nie zajmujemy się pozycjonowaniem - to zostawiamy specjalistą w tej branży. Naszym zdaniem każdy powinien robić to co potrafi najlepiej - jeżeli ktoś oferuje wszystko to oznacza, że nic nie robi do końca dobrze.

Przejdź do strony głównej

Strona korzysta z plików cookies niezbędnych do działania strony zgodnie z Polityką prywatności. Możesz zmienić ustawienia cookie w Twojej przeglądarce.

AKCEPTUJĘ