» Marketing i SEO

Marketing i SEO

W obecnych czasach dla osiągnięcia sukcesu nie wystarczy tylko uruchomić sklep, zatowarować go i cierpliwie czekać na potencjalnych klientów. Żeby odnieść sukces należy postawić również nacisk na marketing (ang. (market – rynek) i oznacza działanie na rynku). Wbudowane w program narzędzia marketingowe służą do prowadzenia kampanii reklamowych, zwiększania sprzedaży produktów czy też pozyskiwania większej liczby klientów lub partnerów biznesowych. Poniżej przedstawiamy kilka naszych rozwiązań skutecznie wspomagających działania marketingowe.
Mechanizmy SEO

1Mechanizmy SEO

Na początku działalności sklepu internetowego jednym z najważniejszych elementów w promocji jest wykorzystanie narzędzia SEO (ang. Search Engine Optimization - optymalizacja pod kątem wyszukiwarek). Są to działania mające na celu optymalizację serwisu i jego pozycjonowanie.

Już na etapie wprowadzania produktów do sklepu należy zwrócić uwagę na to, aby ich nazwy, opisy były jak najbardziej zindywidualizowane. Należy wystrzegać się kopiowania treści z innych sklepów lub serwisów. Wyposażenie programu w mechanizmy umożliwiające indywidualne definiowanie META TAGÓW dla poszczególnych kategorii i produktów pozwala na stworzenie całkowicie indywidualnej oferty.

SEO to walka o „względy” Google. I to właśnie Google udostępnia najważniejsze narzędzia wspierające webmasterów w tych działaniach. Google Webmaster Tools pomagają optymalizować serwis internetowy, Google Keyword Tool jest źródłem wiedzy o popularności poszczególnych słów kluczowych oraz sile konkurencji.

 
Opcje promocji i rabatów

2Promocje i zachęty

Promocje są jednym z głównych narzędzi marketingu. Jest sposobem wpływania na potencjalnych nabywców towarów dla wpływania na ich postawy i zachowania na rynku. Poprzez promocję firma lansuje swój wizerunek na rynku, zachęca do zakupów określonych produktów w określonym miejscu i czasie i na określonych warunkach oraz dąży do zdobycia przewagi nad konkurentami.

Program shopGold oferuje bardzo zróżnicowaną grupę działań promocyjnych. Wśród form promocji stosowanych wobec klientów można wymienić: bezpłatne próbki, oferty refundowane, promocyjne obniżki cen, premie, kupony rabatowe.

 
Moduł newslettera

3Newsletter

Newslettery i e-mailingi to wciąż jedne z najbardziej skutecznych działań on-line. Nie są w stanie budować tak dużego zasięgu jak np. media społecznościowe, ale charakteryzują się wysoką konwersją – często wykorzystywane są jako medium pośrednie między kampanią a przekazem komercyjnym (ofertą). Rozsyłając maile do przypadkowych użytkowników bardzo łatwo zostać posądzonym o spam. Program posiada wbudowane narzędzia, które pozwalają wysłać newslettery tylko do tych osób, które są danym tematem zainteresowane dzięki możliwości tworzenia grup odbiorców newslettera.

 
Integracja z portalami społecznościowymi

4Media społecznościowe i opiniotwórcze

W internecie coraz większą rolę w działaniach marketingowych odgrywają społecznościowe. Promowanie produktów i marek w takich serwisach społecznościowych jak: Facebook, Twitter, Google+, NK czy YouTube, pozwalają wykorzystać naturalne relacje towarzyskie do wzmacniania wizerunku firmy. Obecnie nie wystarczy obecność marki w jednym z serwisów społecznościowych. Trzeba publikować treści w kilku z nich. Użytkownicy mediów społecznościowych z chęcią polecają bowiem ciekawe produkty swoim znajomym i dzielą się opiniami na temat produktów.

Integracja z takimi serwisami jak Opineo czy Zaufane opinie Ceneo pozwala na budowanie zaufania potencjalnych klientów do sklepu. Serwisy te dostarczają kupującym cennych informacji na temat jakości obsługi zarówno w naszym, jak i innych sklepach internetowych. Wzajemna wymiana doświadczeń wśród ich użytkowników znacznie wpływa na wzrost bezpieczeństwa zakupów on-line. Dzięki zbieranym pozytywnym opiniom można zbudować większe zaufanie do swojego sklepu wśród potencjalnych klientów.

Dzięki funkcjom wbudowanym w program można w bardzo prosty sposób zaistnieć w portalach społecznościowych.

 
Pozostałe elementy kreowania wizerunku

5Pozostałe elementy budowy wizerunku

Powyżej opisane zostały najistotniejsze elementy programu mające wpływ na tworzenie wizerunku sklepu i zdobywanie nowych klientów. Program posiada jednak jeszcze wiele dodatkowych funkcji, które również można wykorzystać do tego, aby sklep naprawdę wyróżniał się wśród całej masy innych sklepów funkcjonujących w internecie. Zaliczyć do nich można takie funkcje jak ankiety, galerie czy system aktualności. Wszystko zależy tylko od inwencji osób prowadzących sklep - program daje w tym zakresie naprawdę bardzo duże możliwości.

 
Pozycjonowanie dla sklepu internetowego shopGold

6Pozycjonowanie sklepu

Pozycjonowanie sklepu internetowego (podobnie jak każdej innej strony) jest bardzo istotnym elementem marketingu strony. Zdecydowana większość Klientów wyszukuje dane w internecie poprzez wyszukiwarki internetowe. Najczęściej wykorzystywaną wyszukiwarką jest Google. W Polsce ma ona praktycznie monopol w zakresie wyszukiwania danych online. Klient wpisując w oknie wyszukiwarki interesujące go hasło, frazę czy nazwę produktu otrzymuje listę stron, które zawierają interesującą Klienta frazę. Dlatego też bardzo istotne jest żeby strona sklepu znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania i to na pierwszej stronie wyników. Internauci najczęściej wybierają wyniki z pierwszej strony wyników i tylko ułamek Klientów wchodzi na kolejne podstrony. Dlatego tak istotne jest żeby sklep osiągał jak najwyższe pozycje na wybrane słowa kluczowe (nazwy produktów) co ma bezpośrednie przełożenie na wyniki sprzedaży. Wysokie pozycje i zwiększenie widoczności sklepu w wynikach wyszukiwania można osiągnąć dzięki różnym operacjom, które jako całość nazywają się pozycjonowaniem. Pozycjonowanie to szereg różnych operacji, działań - których celem jest maksymalne podniesienie pozycji sklepu w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowaniem zajmuje się wiele firm, często nie mających zbyt wielkiego pojęcia o tym co trzeba wykonać aby osiągnąć oczekiwane wyniki. W tej branży liczy się doświadczenie, wiedza - każdy popełniony błąd w pozycjonowaniu może skutkować drastycznym spadkiem pozycji w wynikach wyszukiwania. Dlatego też każde działania pozycjonowania należy wykonywać ostrożnie, a najlepiej zlecać je profesjonalistom w tym zakresie. Zapraszamy do zapoznania się z ofertą pozycjonowania - realizowaną przez firmę sunrisesystem.


Przejdź do strony głównej

Notice: Undefined variable: przegladarka in /www.shopgold.pl/szablony/strona/strona_glowna.tp on line 752

Notice: Undefined variable: przegladarka in /www.shopgold.pl/szablony/strona/strona_glowna.tp on line 754