Sklep internetowy na własność
Strona główna » Pozycjonowanie sklepu internetowego - poradnik

Pozycjonowanie sklepu internetowego - poradnik

Poradnik pozycjonowania sklepu internetowego
Pozycjonowanie sklepu internetowego czy strony internetowej to różne procesy, których zadaniem jest osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania dla wybranych fraz czy słów kluczowych w wyszukiwarkach internetowych. W szczególności najbardziej liczy się osiągnięcie jak najwyższej pozycji w najbardziej znanej wyszukiwarce Google. Aktualnie pozycjonowanie jako szeroko pojęte działania marketingowe związane ze sklepem są najskuteczniejszą formą reklamy w internecie. Wg różnych badań około połowy wszystkich wejść na strony internetowe następuje poprzez wyszukiwania w wyszukiwarkach internetowych - w których najbardziej przoduje Google. Samo pozycjonowanie można podzielić na 2 części - zewnętrzne oraz wewnętrzne. Zewnętrzne polega na wszelkiego rodzaju działaniach prowadzonych poza sklepem (stroną), np. umieszczanie linków do sklepu na innych stronach, płatne reklamy, wpisy na forach itp. Pozycjonowanie wewnętrzne, które można nazwać inaczej jako optymalizacja polega na działaniach prowadzonych wewnątrz strony np. dobieranie odpowiednich treści, stosowanie odpowiednich znaczników html, odpowiednie meta tagi, brak błędów w kodzie strony. Na temat pozycjonowania można pisać bardzo wiele, jest bardzo dużo różnych technik pozycjonowania - jedne lepsze, inne gorsze - jest wiele firm, które oferują gwarancje osiągnięcia wyników w pierwszej dziesiątce wyszukiwania - ale nie ma co ukrywać, że w większości przypadków jest to niemożliwe. Większość stron czy sklepów jest obecnie pozycjonowana - dlatego nie da się aby wszystkie znalazły się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania - strona ma tylko 10 pozycji :) Na naszej stronie będziemy zamieszczać informacje i porady, które mamy nadzieje pomogą w pozycjonowaniu i poprawieniu wyszukiwania strony, a co za tym idzie - zwiększeniu zysków ze sprzedaży.

Blog w sklepie internetowym
Prowadzenie bloga w sklepie internetowym może przynieść wiele korzyści dla Twojej firmy. Blog to rodzaj strony internetowej, na której autor publikuje regularnie artykuły, wpisy lub inne treści, takie jak informacje, porady, recenzje czy relacje z wydarzeń. Celem bloga jest zwykle dzielenie się wiedzą, doświadczeniem lub opiniami z odbiorcami oraz budowanie relacji z nimi poprzez komentarze i dyskusje. Posiadając sklep internetowy nie musisz tworzyć osobnej strony do prowadzenia bloga. Możesz wykorzystać rozwiązania, które oferuje oprogramowanie sklepu i w ramach tych funkcjonalności prowadzić regularnie bloga. Dzięki temu nie musisz korzystać z zewnętrznych rozwiązań.
Meta tagi
Meta Tagi są doskonałym rozwiązaniem do przekazywania wyszukiwarkom dodatkowych informacje na temat witryn. Pozwalają one na dostarczanie informacji różnym systemom klienckim, z których każdy interpretuje tylko te meta tagi, które rozumie, natomiast pozostałe ignoruje. Meta Tagi są dodawane do sekcji strony HTML w formie znaczników HTML, które są umieszczane w kodzie strony internetowej i służą do opisania treści strony oraz do udostępniania informacji o niej dla wyszukiwarek internetowych i innych systemów. Meta tagi są umieszczane w treści strony i są widoczne tylko dla przeglądarek i robotów internetowych, a nie dla odwiedzających stronę.
Indeksowanie stron w sklepie internetowym
Indeksowanie stron w sklepie internetowym to proces polegający na dodawaniu adresów URL stron internetowych do indeksu wyszukiwarki internetowej, takiej jak Google. Dzięki indeksowaniu stron, wyszukiwarka jest w stanie odnaleźć i przeanalizować treść stron internetowych, a następnie umieścić je w swoich wynikach wyszukiwania. Indeksowanie stron jest ważne, ponieważ pozwala na lepsze zrozumienie treści stron przez wyszukiwarki i umożliwia lepsze ich promowanie. Aby strony sklepu internetowego zostały zindeksowane przez wyszukiwarki, należy zadbać o odpowiednią strukturę i treść stron, a także o optymalizację pod kątem wyszukiwarek (SEO).
Kategorie produktów w sklepie internetowym
W sklepie internetowym kategorie są używane do organizowania produktów w sposób, który umożliwia użytkownikom łatwe znalezienie tego, czego szukają. Jest to jeden z głównych elementów służących wyszukiwania danych w sklepie. Kategorie mogą być utworzone na różne sposoby, w zależności od rodzaju produktów oraz jak chcesz je pokazywać klientom. Ilość kategorii w sklepie internetowym może być dowolna, ale zwykle zaleca się, aby nie było ich zbyt dużo - tworząc kategorie trzeba wyważyć pomiędzy czytelnością drzewa kategorii i jego funkcjonalnością. Kategorie mogą być utworzone na różne sposoby, w zależności od rodzaju produktów, jakie oferuje sklep i jak chcesz je pokazywać klientom.
Wskaźniki SEO
Uruchamiając sklep internetowy starasz się dążyć do maksymalizacji sprzedaży i zysku z tej sprzedaży. Wszystkie Twoje działania mają na celu zwiększenie ilości odwiedzin sklepu - co zwiększa liczbę klientów, którzy dokonują zakupów w sklepie internetowym - a w końcowym rozliczeniu - większe zyski dla Twojej firmy. W przypadku sklepu internetowego te działania mające na celu zwiększenie liczby klientów kryją się pod pojęciem SEO. SEO to optymalizacja Twojego sklepu pod kątem wyszukiwarek, to proces dostosowywania jej wyglądu oraz treści tak, aby była ona bardziej przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Celem SEO jest zwiększenie widoczności sklepu w wynikach wyszukiwania.
Duplikacja treści - powielanie treści opisów
O duplikacji treści możemy mówić w sytuacji gdy ten sam tekst jest dostępny na kilku różnych stronach internetowych lub jest powielony kilkukrotnie w ramach tej samej domeny. Duplikowanie treści występuje najczęściej jeżeli kopiujesz teksty w innych stron - wklejając je do swojego sklepu bez dokonywania w nim żadnych zmian. Duplikowanie treści może także występować, jeżeli importujesz dane z zewnętrznych źródeł - np. od zewnętrznego dostawcy. Duplikowanie treści stanowi duży problem w sklepach internetowych - Google i inne wyszukiwarki internetowe starają się unikać indeksowania stron z duplikatami treści, ponieważ mogą one obniżać jakość wyników wyszukiwania.
Opisy kategorii produktów w sklepie internetowym
W sklepie internetowym kategorie produktów to grupy, w których są uporządkowane (przypisane do kategorii) różne produkty. Opisy kategorii są używane do określenia co zawiera i opisania tej grupy produktów oraz do ułatwienia klientom znalezienia interesujących ich produktów. Opisy kategorii produktów są ważne, ponieważ pomagają klientom zrozumieć, czego mogą oczekiwać od produktów dostępnych w danej kategorii, a także umożliwiają lepsze zorganizowanie produktów w sklepie internetowym i ułatwienie klientom ich znalezienie. Dodatkowo opisy mogą mieć wpływ na SEO, ponieważ służą do opisania zawartości danej kategorii i mogą zawierać słowa kluczowe.
Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne sklepu
Pojęcie linkowania - chociaż dla laika wydaje się pojęciem dość trudnym - po dokładnym zapoznaniu się z tym pojęciem okazuje się proste i jasne. Linkowanie (ang. linking) to proces tworzenia odnośników pomiędzy stronami internetowymi. Odnośniki te mogą być zarówno wewnętrzne, czyli prowadzące do innych stron na tej samej witrynie, jak i zewnętrzne, czyli prowadzące do stron znajdujących się na innych serwerach. Tworzenie linków (odnośników do stron sklepu) jest ważnym elementem budowania struktury sklepów internetowych i ma wiele korzyści dla użytkowników i wyszukiwarek.
Błędy HTML w opisach produktów, kategorii
Błędy HTML w opisach mogą prowadzić do tego, że strona internetowa nie będzie wyświetlana poprawnie lub będzie miała nieoczekiwane zachowania. Aby uniknąć błędów HTML w opisach produktów lub kategoriach produktów, należy upewnić się, że kod jest poprawny, poprawnie sformatowany i zawiera prawidłową składnię. Kopiowanie opisów z zewnętrznych źródeł może prowadzić do problemów z błędami HTML, jeśli kod HTML został nieprawidłowo przeniesiony lub skopiowany. Sprawdzenia opisu można dokonać np. za pomocą narzędzi takich jak W3C Markup Validation Service.
Opis sklepu na stronie głównej
Opis sklepu internetowego na stronie głównej jest ważnym elementem, ponieważ pozwala klientom zrozumieć, czym się zajmuje dana firma lub co można znaleźć w sklepie. W opisie firmy można zawrzeć informacje o historii działalności, misji i wartościach firmy, a także o jej produktach lub usługach. Opis sklepu na stronie głównej powinien być napisany w sposób przyjazny dla użytkownika, zachęcający do zapoznania się z ofertą sklepu oraz zachęcający do dokonania zakupu - ale jednocześnie powinien być nasycony słowami kluczowymi, które pomogą pozycjonować sklep w wyszukiwarkach.

Przejdź do strony głównej

Strona korzysta z plików cookies niezbędnych do działania strony zgodnie z Polityką prywatności. Możesz zmienić ustawienia cookie w Twojej przeglądarce.

AKCEPTUJĘ