Logo oprogramowania shopGold
Strona główna » Pozycjonowanie sklepu internetowego - poradnik » Wpływ nagłówków H1, H2, H3 na widoczność sklepu internetowego

Wpływ nagłówków H1, H2, H3 na widoczność sklepu internetowego

Wpływ nagłówków H1, H2, H3 na widoczność sklepu internetowego
Znaczniki typu H1, H2 i inne z rodziny znaczników nagłówkowych służą do oznaczania nagłówków na stronie internetowej. Są one używane do strukturyzowania treści i pomagają w lepszym odczytaniu i zrozumieniu tekstu przez użytkowników. Znaczniki te są również ważne dla wyszukiwarek internetowych, ponieważ pomagają im zrozumieć, jakie treści znajdują się na stronie i jakie mają znaczenie. T może mieć wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Nagłówki H są uważane za najważniejsze znaczniki nagłówkowe i powinny być używane odpowiedzialnie, aby ułatwić odczytanie i zrozumienie treści przez użytkowników oraz zapewnić lepsze wyniki w wyszukiwarkach.

Do czego potrzebne są znaczniki nagłówków H1,H2 na stronie sklepu internetowego ?

Znaczniki typu H1, H2 itd są stosowane do pozycjonowania stron (sklepów internetowych). Spotyka się opinie że nie mają one dużego znaczenia do samego procesu pozycjonowania i np. brak znacznika H1 nie wpłynie negatywnie na osiągane pozycje w wyszukiwarkach. Jednak większość agencji zajmujących się pozycjonowaniem zaleca (wręcz nakłada obowiązek) stosowania znaczników nagłówków. Strony do analizy SEO brak nagłówków w tekście traktują jako błąd. Dlatego przyjmujemy, że stosowanie nagłówków ma sens i wpływa na proces pozycjonowania sklepu - a samo ich stosowanie na pewno nie przynosi negatywnych szkód dla strony (sklepu internetowego) - może przynieść jedynie korzyści.

Nagłówki H za zadanie poprawę pozycji w wynikach wyszukiwania oraz dodatkowo poprawiają widoczność tekstu (bardziej eksponują wyróżnione frazy / zdania). Ich formatowanie (wielkość czcionki / pogrubienie) jest inne niż normalnego tekstu - stosowana jest większa czcionka, często pogrubienie, może być zastosowany inny kolor czcionki. Dzięki temu są on bardziej widoczne / czytelne dla osoby czytającą tekst na Twojej stronie. Stosowanie nagłówków w tekstach na stronach to podstawa poprawnej optymalizacji stron. Bez ich stosowania nie można myśleć o prawidłowym pozycjonowaniu sklepu i osiągnięciu wyższych pozycji w wyszukiwarce.
 

Znaczniki H1,H2 itd. - do czego się stosuje ? Hierarchia nagłówków w tekście

Znaczniki typu H stosuje się do określania tytułów / nagłówków tekstu. Mają one za zadanie podział tekstu na sekcje. Litera H pochodzi o angielskiego słowa "header" co oznacza - nagłówek. Są to nagłówki / tytuły do tekstu, który jest wyświetlany pod nimi. Oznaczenia nagłówków jakie się stosuje to H1, H2, H3 i tak aż do H6. Stosując na stronie znaczniki H należy pamiętać o zachowaniu ich hierarchii. Nagłówek H1 musi być zawsze na górze. Dalej nagłówek H2, dalej H3 itd. Nie można zastosować najpierw nagłówków niższego rzędu i następnie H1 - zaburzy to hierarchię strony i wpisanego tekstu.
 

Znaczenie nagłówków H w tekstach na stronie internetowej

Najważniejszy na stronie jest znacznik H1 - określa on główny tytuł / treść strony. Taki znacznik powinien być tylko jednej stronie. Jest on wyróżnikiem strony i powinien oddawać swoją treścią zawartość strony (sklepu internetowego). Klient po przeczytaniu treści nagłówka powinien od razu wiedzieć co oferuje dany sklep, czym się zajmuje. Tak samo jak zrozumie to klient, który to przeczyta - tak samo odczyta to Google i będzie wykorzystywało m.in. ten tekst przy wynikach wyszukiwania. Poza głównym znacznikiem H1 stosuje się dodatkowo znaczniki H1,H2 oraz H3 - kolejne wartości są stosowane rzadziej, chociaż ich stosowanie - szczególnie przy dużej ilości tekstu jest bardzo zasadne.
 

Zastosowanie znaczników H na stronie internetowej

Zastosowanie znacznika H1 jest bardzo istotne z punktu widzenia pozycjonowania. Jest to tekst jaki jest czytany przez Google i powinien zawierać w swojej treści słowa kluczowe odzwierciedlające co znajduje się na danej stronie czy w sklepie internetowym. Słowa kluczowe pomagają Google zrozumieć czego dotyczy tekst oznaczony jako nagłówek i dzięki temu wspomagają widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Trzeba jednak stosować słowa kluczowe z umiarem. Tekst nie może być pozbawiony sensu i zawierać tylko same słowa kluczowe. Taki tekst przyniesie więcej szkód niż pożytku.
 

Znaczniki H na stronie sklepu internetowego shopGold

W oprogramowaniu sklepu shopGold znacznik H1 nie jest domyślnie wyświetlany na stronie głównej sklepu. Jest to celowe działanie, żeby nie narzucać naszym klientom jak i gdzie ma się ten znacznik wyświetlać oraz jaki tekst ma wyświetlać. Dlatego tą kwestię pozostawiamy do ustawienia użytkownikom naszego programu. Każdy użytkownik sklepu powinien na swojej stronie głównej sklepu umieścić tekst opisujący zakres działania firmy, oferowane produkty - taki tekst jest pomocny dla klientów sklepu oraz jest czytany przez wyszukiwarki internetowe. Jest to bardzo istotne z punktu widzenia pozycjonowania i oceny strony przez Google. Sklep internetowy jako sama strona nie jest zbyt atrakcyjna pod kątem tekstu. Same produkty na stronie to niewiele tekstu i wartościowych informacji dla Google. Google w swoich algorytmach wysoko ocenia strony, które zawierają wartościowy tekst, tekst który jest unikalny i może stanowić źródło wiedzy dla użytkowników w sieci. W tworzonym tekście należy umieścić słowa kluczowe / frazy po których użytkownicy powinni wyszukiwać Twój sklep w wyszukiwarkach.

Oczywiście te frazy nie powinny być wymienione jako wyrazy rozdzielone np. przecinkami tylko być integralną częścią tekstu - tak jakby zaszyte w treści tekstu. Google potrafi wyłapać z tekstu określone frazy jakie są wyszukiwanie przez użytkowników wyszukiwarek. Wprowadzając taki tekst na stronie sklepu należy dodać tytuł do tego tekstu. Do tego właśnie służy nagłówek H1. Powinien on znajdować się nad tekstem o sklepie. Dodanie znacznika H1 na stronie sklepu jest bardzo proste. Wymaga to utworzenia nowego modułu w formie tekstu (w menu Wygląd / Moduły środkowe). W oknie edytora wpisując tekst wystarczy zaznaczyć fragment, który ma być nagłówkiem i wybrać z menu edytora style NAGŁÓWKA H2 - edytor automatycznie zamieni zaznaczony tekst na znaczniki H2 (będzie to widoczne w tekście - zmieni się wielkość czcionki tego tekstu).
 

Znaczniki H na stronie sklepu internetowego w praktyce

W sklepie internetowym shopGold na podstronach sklepu znacznik H1 jest stosowany automatycznie. Nie musisz go już dodawać. Jako H1 oznaczone są tytuły np. kategorii, nazwy produktów czy tytuły artykułów np. bloga. Wchodząc np. w szczegóły produktu - jako znacznik H1 będzie wyświetlana nazwa produktu. Wchodząc w treść artykułu bloga - jako znacznik H1 będzie wyświetlany tytuł artykułu. Każda podstrona wyświetlania w sklepie ma swój tytuł - on właśnie jest oznaczany przez sklep jako H1. Wyręcza to użytkownika sklepu przed definiowaniem dla każdej strony znacznika H1.

Jeżeli Twój tekst - czy to wyświetlany na stronie głównej jako opis firmy czy tekst np. opisu produktu jest dość długi warto jest stosować znaczniki H2. Znacznik H2 dzieli treść na mniejsze sekcje - fragmenty najczęściej o różnej tematyce lub opisujące inne funkcje np. produktu. Dzięki temu tekst nie jest jednym ciągiem znaków. Klient łatwiej może poruszać się po tekście - a dodatkowo znaczniki H2 są czytane przez Google i powodują lepsze indeksowanie strony. Treść znaczników H2 podobnie jak H1 powinna zawierać w sobie słowa kluczowe po jakich użytkownik wyszukiwarek może wyszukiwać dane. Treść nagłówków oprócz tego że powinna zawierać słowa kluczowe powinna mieć także sens. Dobrze przygotowana treść nagłówka powinna wprowadzać do tematu tekstu, zachęcać klienta do przeczytania tekstu.
 

Przykłady tekstów stosowanych w nagłówkach H1 na stronie głównej sklepu

Trudno jest wskazać jak dokładnie ma wyglądać treść nagłówka. Nie ma tutaj jednoznacznych wytycznych i dużo zależy od tego na jakie frazy chce pozycjonować się w wyszukiwarkach. Poniżej podajemy kilka kilka przykładów tytułów sklepów internetowych wraz z podanymi słowami kluczowymi, które mogą być użyte jako nagłówek h1:
  • "Elektronika dla każdego - najlepsze ceny w sieci!" (słowa kluczowe: elektronika, ceny)
  • "Modne ubrania damskie - odkryj naszą ofertę" (słowa kluczowe: modne ubrania, damska odzież)
  • "Zabawki dla dzieci - bezpieczne i rozwijające" (słowa kluczowe: zabawki, dzieci)
  • "Sportowe akcesoria - wszystko, czego potrzebujesz do uprawiania sportu" (słowa kluczowe: sportowe akcesoria, uprawianie sportu)
  • "Dom i ogród - wyposażenie i dekoracje w niskich cenach" (słowa kluczowe: dom, ogród, wyposażenie, dekoracje, ceny)
  • "Kosmetyki naturalne - pielęgnacja skóry i włosów z najlepszych składników" (słowa kluczowe: kosmetyki, naturalne, pielęgnacja skóry, włosów)
  • "Ubrania dla mężczyzn - nowoczesne i stylowe" (słowa kluczowe: ubrania, mężczyźni, nowoczesne, stylowe)
  • "Zdrowa żywność - organiczne produkty w niskich cenach" (słowa kluczowe: zdrowa żywność, organiczne produkty, ceny)
  • "Oryginalne prezenty - niespodzianki dla każdego" (słowa kluczowe: oryginalne prezenty, niespodzianki)
  • "Meble do domu - nowoczesne i eleganckie wzory" (słowa kluczowe: meble, dom, nowoczesne, eleganckie wzory)
Są to tylko przykłady (oczywiście nie każdy może się zgodzić że w pełni prawidłowe) - ale pokazują ogólnie jaka jest zasada tworzenia nagłówków. Powinno to być jedno hasło / zdanie w krótki ale czytelny sposób obrazujące ofertę / zawartość Twojego sklepu internetowego.
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Pozycjonowanie sklepu internetowego - poradnik

Strona korzysta z plików cookies niezbędnych do działania strony zgodnie z Polityką prywatności. Możesz zmienić ustawienia cookie w Twojej przeglądarce.

AKCEPTUJĘ