Sklep internetowy na własność
Strona główna » Centrum pomocy » Pomoc - Dane kontaktowe, e-mail, telefon » Brak powiadomień e-mail do kupujących w sklepie internetowym

Brak powiadomień e-mail do kupujących w sklepie internetowym

Jednym z najważniejszych elementów w sklepie internetowym jest komunikacja z klientami. Klient składając zamówienie w Twoim sklepie powinien otrzymać wiadomość e-mail potwierdzającą złożenie zamówienia. Brak takiej wiadomości można skutkować problemami prawnymi oraz nieważnością złożonego zamówienia przez klienta.

Dlatego zawsze warto przed rozpoczęciem sprzedaży w sklepie albo zmianie np. hostingu zweryfikować czy wiadomości ze sklepu są prawidłowo wysyłane.

W pierwszej kolejności trzeba zacząć od sprawdzenie czy jest poprawna konfiguracja ustawień e-mail w sklepie. Można to sprawdzić w menu Konfiguracja / Komunikacja / Ustawienia e-mail. Jeżeli zmieniałeś firmę hostingową lub konfigurację poczty elektronicznej (np. hasło) trzeba te zmiany wprowadzić również w konfiguracji poczty w panelu zarządzania sklepu.

Jeżeli dane są prawidłowe możesz przejść do sprawdzenia wysyłania wiadomości e-mail ze sklepu. W tym celu trzeba przejść do menu Konfiguracja / Komunikacja / Test ustawień maila. W tym menu możesz podać swój adres e-mail i wysłać testową wiadomość. Jeżeli otrzymasz wiadomość i raport wysłania maila nie wyświetli żadnych błędów - oznacza to, że sklep prawidłowo wysyła wiadomości. Jeżeli raport nie wyświetlił żadnych błędów a wiadomość nie dotarła - sprawdź SPAM - być może wiadomości trafiają do SPAMU - może się to dziać szczególnie jeżeli używasz do wysyłania maili funkcje mail() serwera.

Jeżeli otrzymałeś maila i raport nie wygenerował żadnych błędów - a wiadomości z nowym zamówieniem dalej nie docierają - może występować problem mailem o nowym zamówieniu. Jego konfiguracji dokonuje się w menu Konfiguracja / Słowniki / Treści wiadomości email - pozycja "Nowe zamówienie". Sprawdź czy nie jest zmieniona pozycja w polu "Nadawca email". Jeżeli nie ma tam znacznika {INFO_EMAIL_SKLEPU} (w miejsce którego jest wstawiany e-mail sklepu) lub wpisany jest inny adres e-mail niż ten, który jest ustawiony w sklepie w menu Konfiguracja / Komunikacja / Ustawienia e-mail to serwer może blokować wysyłanie takich maili. Adres wpisany w tym polu powinien być zgodny adresem e-mail ustawionym w konfiguracji sklepu.

Jeżeli wszystkie wymienione powyżej opcje są poprawne to ostatnią możliwością jest blokowanie wysyłania wiadomości przez serwer pocztowy. Taka sytuacja może występować jeżeli treść wysyłanej wiadomości zawiera "ciąg znaków", który serwer traktuje jako "niebezpieczny" i przerywa proces wysyłania wiadomości. W takim przypadku trzeba to wyjaśnić z administratorem serwera.
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Pomoc - Dane kontaktowe, e-mail, telefon

Strona korzysta z plików cookies niezbędnych do działania strony zgodnie z Polityką prywatności. Możesz zmienić ustawienia cookie w Twojej przeglądarce.

AKCEPTUJĘ