Sklep internetowy na własność
Strona główna » Centrum pomocy » Pomoc - Dane kontaktowe, e-mail, telefon » Jak sprawdzić czy w sklepie prawidłowo działa poczta e-mail ?

Jak sprawdzić czy w sklepie prawidłowo działa poczta e-mail ?

Sprawdzenie poprawności wysyłania e-maili w sklepie ma bardzo ważne znaczenie, ponieważ odpowiada za poprawne przesyłanie informacji do klientów. Jeśli wysyłanie e-maili jest niepoprawne, może to prowadzić do problemów z komunikacją z klientami, co z kolei może mieć negatywny wpływ na reputację sklepu i jego biznes. Dlatego ważne jest, aby sprawdzać poprawność wysyłania maili i natychmiast je naprawiać, jeśli są jakieś błędy.

Problemy z wysyłaniem e-maili na stronie internetowej mogą pojawić się z różnych powodów, najczęstsze to:
  • błędy konfiguracji serwera pocztowego: - jeśli serwer pocztowy nie jest poprawnie skonfigurowany, e-maile nie będą mogły być wysyłane
  • problemy z dostępnością serwera - jeśli serwer jest przeciążony lub ma problemy z dostępnością, e-maile mogą być przesyłane z opóźnieniem lub nie mogą być przesłane w ogóle
  • problemy z adresami e-mail - jeśli adres e-mail jest nieprawidłowy lub nie istnieje, e-mail może zostać odrzucony
  • blokowanie przez dostawców usług pocztowych - niektórzy dostawcy usług pocztowych mogą blokować e-maile z niektórych serwerów z powodów bezpieczeństwa lub innych
  • problem z ustawieniami konfiguracji poczty e-mail w sklepie internetowym, który powoduje nieprawidłowe wysyłanie maili
W oprogramowaniu sklepu shopGold konfigurację ustawień e-mail przeprowadza się w menu Konfiguracja / Komunikacja / Ustawienia e-mail. Jeżeli konfiguracja poczty e-mail w sklepie zostanie przeprowadzona prawidłowo - e-maile w sklepie powinny być wysyłane bez żadnych problemów. Aby sprawdzić poprawność konfiguracji poczty elektronicznej oraz to czy wiadomości są wysyłane ze sklepu do klientów trzeba wejść w menu Konfiguracja / Komunikacja / Test ustawień maila. W tym menu wyświetlane są ustawienia konfiguracyjne e-maila, które zostały dodane do sklepu oraz pole do wpisania adresu e-mail na jaki ma zostać wysłana testowa wiadomość e-mail. Po wpisaniu adresu i wciśnięciu przycisku "Wyślij wiadomość e-mail" - sklep wyśle testową wiadomość oraz wyświetli raport z wysyłki. Jeżeli wiadomość zostanie poprawnie wysłana - otrzymasz testową wiadomość na podanego maila oraz zostanie wyświetlona dodatkowo informacja "WIADOMOŚĆ ZOSTAŁA WYSŁANA"

W przypadku, gdy wysyłka ma się odbywać za pośrednictwem funkcji PHP mail() test wyświetli informację o tym czy wiadomość została dodana do kolejki na serwerze. Jeżeli wystąpi jakiś problem (np. zablokowana jest na serwerze funkcja mail()) wówczas wyświetlony zostanie odpowiedni komunikat informujący o braku możliwości wysłania maila.

Jeżeli jest ustawione wysyłanie maili przez SMTP wówczas wyświetlony zostanie cały log (lista wykonanych operacji i ewentualnie informacje o błędach) z przebiegu nawiązywania połączenia z serwerem poczty i wysłaniem wiadomości. W przypadku wystąpienia błędów zostaną wyświetlone szczegółowe informacje (błędy mogą wynikać np. z podania błędnych danych do połączenia z serwerem SMTP, zablokowaniem na serwerze portu 587, czy brakiem odpowiednich uprawnień do połączenia występującym najczęściej w przypadku korzystania z darmowych serwisów poczty jak gmail czy onet).
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Pomoc - Dane kontaktowe, e-mail, telefon

Strona korzysta z plików cookies niezbędnych do działania strony zgodnie z Polityką prywatności. Możesz zmienić ustawienia cookie w Twojej przeglądarce.

AKCEPTUJĘ