Sklep internetowy na własność
Strona główna » Centrum pomocy » Baza pomocy sklepu - Klienci i zamówienia » Ręczne dodawanie zamówień w sklepie

Ręczne dodawanie zamówień w sklepie

Ręczne dodawanie zamówień w sklepie internetowym oznacza, że zamówienie jest składane przez pracownika sklepu za pomocą "panelu administracyjnego" sklepu internetowego, zamiast przez klienta za pośrednictwem strony internetowej sklepu.

Takie rozwiązanie może być stosowane w przypadku, gdy zamówienie zostaje złożone przez klienta przez telefon lub e-mail, gdy klient nie jest w stanie samodzielnie dokonać zakupu online lub gdy prowadzony jest sklep stacjonarny, a klient przyszedł i chce kupić towar, którego kontrola stanów magazynowych jest prowadzona w bazie sklepu.

Ręczne dodawanie zamówień pozwala na lepszą kontrolę nad procesem składania zamówień i umożliwia pracownikom sklepu na rozwiązanie problemów związanych z zamówieniem lub odpowiedź na pytania klienta.

Procedura ręcznego dodawania zamówień może wyglądać następująco:
  • pracownik sklepu otrzymuje zamówienie od klienta przez telefon, e-mail lub osobiście
  • pracownik wprowadza informacje o kliencie i produktach zamawianych do panelu administracyjnego sklepu
  • pracownik potwierdza zamówienie i wybiera sposób dostawy i płatności
  • pracownik wysyła potwierdzenie zamówienia do klienta i informuje go o statusie zamówienia
Zamówienia ręczne można dodawać w dwóch miejscach panelu zarządzania.

Opcja pierwsza - na liście klientów w menu Sprzedaż / Klienci / Klienci. Jeżeli zamówienie ma zostać dodane w tym miejscu, to albo taki klient musi być zarejestrowany w sklepie, albo konto może dodać pracownik sklepu. Należy wyszukać danego klienta. Jeżeli nie posiada on konta, to należy je wprowadzić ręcznie wypełniając wszystkie wymagane w formularzu informacje.

Jeżeli klient już jest w naszej bazie należy kliknąć opcję "dodaj nowe zamówienie". Opcja ta jest dostępna w liście klientów przy każdym kliencie. Klikając w tą opcję najpierw należy potwierdzić dane klienta, wybrać rodzaj dostawy, płatności i status jaki ma otrzymać składane zamówienie (dowolne statusy zamówień można definiować w menu Sprzedaż / Zamówienia / Statusy zamówień). Podczas dodawania można określić czy dane adresowe klienta mają być takie jak już są wpisane, czy chcemy wpisać inne ręcznie. Po zatwierdzeniu danych osobowych i adresowych klienta oraz wyborze domyślnego statusu zamówienia, formy dostawy i płatności - przechodzi się do dodawania produktów do zamówienia.

Opcja druga - dodawania nowego zamówienia jest dostępna na liście zamówień w menu Sprzedaż / Zamówienia / Zarządzanie zamówieniami. Na górze listy znajduje się link "dodaj nowe zamówienie". Po wybraniu tej opcji można albo wybrać klienta z listy już zapisanych w bazie, albo dodać nowego klienta do bazy sklepu. Przy dodawaniu nowego klienta (jeżeli będzie to firma) można skorzystać z połączenia sklepu z bazą CEIDG i pobrać dane firmy. Po wybraniu lub dopisaniu nowego klienta i zapisaniu formularza dalsza procedura dodawania zamówienia jest już taka sama w obydwu przypadkach.

Po poprawnym wypełnieniu i potwierdzeniu formularza z danymi klienta - wyświetlane są standardowe szczegóły zamówienia - takie same jak przy zamówieniach złożonych przez sklep. W zakładce "Produkty" można dodać produkty, które mają się znaleźć w zamówieniu. Produkty można albo wybrać z istniejących w sklepie, albo dodać całkowicie inny produkt, który nie znajduje się w ofercie sklepu internetowego. Podczas wstawiania produktów do zamówienia obsługa sklepu ma możliwość dowolnego modyfikowania parametrów produktu - w tym ceny, która w zamówieniu może być inna niż występująca w sklepie.

Po zapisaniu wszystkich danych zamówienie takie bezie standardowo widoczne i do obsługi w menu Sprzedaż / Zamówienia / Zarządzanie zamówieniami.
Na liście zamówień takie zamówienia w kolumnie "Typ" są oznaczone jako zarejestrowane ręcznie.

Dalszy proces obsługi takiego zamówienia zależy już tylko od obsługi sklepu. Może ono być przetwarzane w standardowy sposób tak jak zamówienia składane przez sklep - czyli przesyłanie kolejnych statusów i informacji klientowi. Może być również przetwarzane bez informowania klienta o jego przebiegu z poziomu sklepu, a tylko np. telefonicznie lub na drodze mailowej.
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Baza pomocy sklepu - Klienci i zamówienia

Strona korzysta z plików cookies niezbędnych do działania strony zgodnie z Polityką prywatności. Możesz zmienić ustawienia cookie w Twojej przeglądarce.

AKCEPTUJĘ