Sklep internetowy na własność
Strona główna » Centrum pomocy » Baza pomocy sklepu - Ceny i rabaty produktów » Rabaty dla kategorii, producentów oraz na poszczególne produkty

Rabaty dla kategorii, producentów oraz na poszczególne produkty

Wszystkie rodzaje rabatów mają na celu pobudzenie sprzedaży, zbudowanie lojalności klientów oraz efektywne zarządzanie asortymentem i relacjami z dostawcami. Rabaty są skutecznym narzędziem pobudzającym popyt i zazwyczaj przyczyniają się do zwiększenia ilości sprzedawanych produktów. Mogą pomóc w szybszym pozbywaniu się produktów, które zbliżają się do daty ważności lub są nadmiarem w magazynie. Pozwalają także efektywnie zarządzać asortymentem, skierować uwagę klientów na konkretne produkty i wprowadzać zmiany w ofercie.

Rabatami dla poszczególnych grup produktów zarządza się w menu Sprzedaż / Rabaty. Można z tym menu wybrać rabaty:
  • rabaty dla kategorii produktów
  • rabaty dla producentów produktów
  • rabaty na poszczególne produkty
  • rabaty łączone dla producenta i kategorii
Rabaty mogą być wykorzystywane w wielu sytuacjach, takich jak np. zaoferowanie konkretnego produktu dla wybranego klienta w niższej cenie.

Poszczególne pozycje w/w menu pozwalają tworzyć osobne rabaty dla poszczególnych grup rabatów. Rabaty z różnych grup mogą się ze sobą łączyć. W menu Konfiguracja / Konfiguracja sklepu / Ustawienia rabatów i zniżek należy zdefiniować zasady, według których będą obliczane rabaty w przypadku gdy wystąpi ich kumulacja. Poprawne ich zdefiniowanie ma na celu zapobiegnięcie sytuacjom, w których końcowa cena produktu mogłaby okazać się niższa niż cena, za którą produkt został w ogóle zakupiony do dalszej sprzedaży.

Dodawanie rabatów jest bardzo proste i ogranicza się do podania:
  • nazwy rabatu (jest to nazwa informacyjna tylko dla właściciela sklepu)
  • wartości rabatu (w procentach)
  • wyboru kategorii (jednej lub kilku), producenta (jednego lub kilku) lub produktów
  • wyboru klienta lub grupy klientów, która ma być objęta rabatem
I ostatnia pozycja jest w tym przypadku najważniejsza. Rabaty dodawane w opisywanym menu dotyczą tylko klientów zarejestrowanych w sklepie. Tworzony rabat może być przypisany do pojedynczego klienta lub do wielu klientów naraz (grupy klientów).

Tworzone rabaty nie są widoczne dla klientów przeglądających sklep oraz dokonujących zakupów bez rejestracji. Rabaty są widoczne i naliczane tylko po zalogowaniu się klienta na swoje konto. W panelu klienta widzi on, jakie rabaty ma przypisane i z jakich rabatów może skorzystać.

Tworzenia rabatów nie można wykorzystać do np. sezonowej obniżki cen na wybrane produkty dla wszystkich klientów. Ta funkcja nie spełni swojej roli np. w przypadku promocji "Black friday". Jeżeli rabaty mają być dostępne dla wszystkich klientów - zamiast tworzenia rabatów w opisywanym menu najlepiej jest przygotować promocje produktów w menu Asortyment / Promocje.
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Baza pomocy sklepu - Ceny i rabaty produktów

Strona korzysta z plików cookies niezbędnych do działania strony zgodnie z Polityką prywatności. Możesz zmienić ustawienia cookie w Twojej przeglądarce.

AKCEPTUJĘ