Sklep internetowy na własność
Strona główna » Centrum pomocy » Baza pomocy sklepu - Klienci i zamówienia » Klienci w sklepie internetowym - z rejestracją i bez rejestracji

Klienci w sklepie internetowym - z rejestracją i bez rejestracji

Klienci są kluczowymi elementami każdego sklepu internetowego, ponieważ to od ich decyzji zakupowych zależy sukces danego biznesu. Klienci dokonujący zakupów w sklepie internetowym są głównym źródłem przychodów dla firmy. To dzięki nim sklep osiąga zyski, które umożliwiają mu rozwijanie się i inwestowanie w rozwój.

Klientów w sklepie można podzielić na dwie grupy. Klientów, którzy dokonują okazyjnych - jednorazowych zakupów oraz stałych klientów, którzy składają zamówienia regularnie. Klienci, którzy dokonują regularnych zakupów najczęściej zakładają w sklepie konto. Klienci, który kupują "okazyjnie" z reguły dokonują zakupów bez zakładania konta w sklepie.

Klienci, którzy dokonują zakupów w sklepie internetowym muszą wprowadzić swoje dane osobowe, takie jak imię i nazwisko, adres, numer telefonu oraz adres e-mail. Te informacje są przechowywane w bazie danych sklepu i pozwalają na łatwiejsze i szybsze dokonywanie kolejnych zakupów. Klienci, którzy zarejestrują się w sklepie, mogą też otrzymać specjalne oferty i zniżki dostępne tylko dla nich. W przypadku zakupów bez rejestracji, klienci nie mają dostępu do specjalnych ofert i zniżek dostępnych tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Warto jednak pamiętać, że rejestracja w sklepie internetowym może być korzystna dla klientów, którzy regularnie dokonują zakupów, ponieważ zapewnia wygodniejszy i szybszy proces zakupowy, a także daje dostęp do specjalnych ofert i zniżek.

Oprogramowanie sklepu shopGold umożliwia dokonywanie zakupów zarówno klientom, którzy chcą założyć konto jak i klientom, którzy chcą dokonać zakupów bez rejestracji. Żeby w sklepie była aktywna możliwość dokonywania zakupów bez zakładania konta musi być włączona opcja dostępna w menu Konfiguracja / Konfiguracja sklepu / Ustawienia pól klientów - "Czy zezwalać na zakupy bez zakładania konta klienta". Jeżeli ta opcja jest zaznaczona na "tak" - wtedy klienci mają możliwość dokonywania zakupów bez rejestracji.

Ta możliwość jest dostępna na etapie składania zamówienia - kiedy klient podaje swoje dane osobowe. W formularzu danych osobowych wyświetlana jest dodatkowa opcja "Chcę założyć konto w sklepie". Jeżeli klient zaznaczy tą opcję - wyświetlone zostaje dodatkowe pole do wpisania hasła (jakie klient będzie miał do swojego konta). Domyślnie opcja zakładania konta nie jest zaznaczona. Jeżeli klient jej nie zaznaczy - dokonuje zakupów bez zakładania konta.

Nie zawsze jednak opcja zakupów bez rejestracji jest dostępna. Są w sklepie ustawienia, które wykluczają tą możliwość. Nie jest ona dostępna w przypadku:
  • w menu Konfiguracja / Konfiguracja sklepu / Ustawienia hurtowni - opcja "Czy konto nowego klienta ma być aktywne od razu po rejestracji ?" jest zaznaczona na "nie" - w takim przypadku administrator ręcznie aktywuje konta klientów i opcja zakupów bez rejestracji jest niedostępna
  • w menu Konfiguracja / Konfiguracja sklepu / Ustawienia pól klientów - opcja "Czy po założeniu przez klienta konta musi być ono aktywowane linkiem wysłanym na jego maila" jest ustawiona na "tak"
Klient, który nie założy konta - nie może przeglądać historii swoich poprzednich zakupów. Nie ma możliwości zalogowania się na konto. Ma tylko dostęp do bieżącego zamówienia - i to tylko wtedy kiedy w sklepie jest aktywna opcja "Czy pozwolić na dostęp do szczegółów zamówienia, reklamacji w panelu klienta bez konieczności logowania" w menu Konfiguracja / Konfiguracja sklepu / Ustawienia pól klientów. Przy takim ustawieniu po zakupie otrzymuje w mailu z zamówieniem link z unikalnym tokenem dzięki któremu może sprawdzać status swojego zamówienia. Link ten ma ograniczoną w dniach ważność. Klient bez rejestracji nie może korzystać z wielu modułów rabatowych, które są zarezerwowane wyłączenia dla zarejestrowanych klientów, np. zniżki dla stałych klientów czy rabaty producentów.

Klient, który zakłada konto - ma możliwość logowania się do sklepu, sprawdzania swoich zamówień, korzystania z dodatkowych funkcji rabatowych i lojalnościowych. Nowo zarejestrowany klient zostaje przypisany do domyślnej grupy klientów - w menu Sprzedaż / Klienci / Grupy klientów - grupa o id 1. Dzięki temu może być przypisywany do różnych dodatkowych np. modułów rabatowych.
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Baza pomocy sklepu - Klienci i zamówienia

Strona korzysta z plików cookies niezbędnych do działania strony zgodnie z Polityką prywatności. Możesz zmienić ustawienia cookie w Twojej przeglądarce.

AKCEPTUJĘ