Sklep internetowy na własność
Strona główna » Centrum pomocy » Pomoc - Dane kontaktowe, e-mail, telefon » Jak wysłać do klienta wiadomość z poziomu panelu zarządzania sklepu e-mail o dowolnej treści ?

Jak wysłać do klienta wiadomość z poziomu panelu zarządzania sklepu e-mail o dowolnej treści ?

Komunikacja z klientem sklepu za pośrednictwem poczty e-mail polega na wymianie informacji pomiędzy sklepem a klientem za pomocą wiadomości e-mail. Może to obejmować różne aspekty, takie jak: zamówienia, pytania dotyczące produktów lub usług, reklamacje, informacje o statusie zamówienia. Wysyłanie wiadomości e-mail może odbywać się poprzez tradycyjne programy do zarządzania wiadomościami e-mail jak np. Outlook. Korzystając z takich programów można wysyłać do konkretnych klientów spersonalizowane wiadomości e-mail.

Inny sposobem dostępnym w oprogramowaniu do prowadzenia sklepu internetowego shopGold jest możliwość wysłania do klienta - wiadomości e-mail bezpośrednio z panelu zarządzania sklepu. Oprogramowanie posiada wbudowaną możliwość wysyłania wiadomości dla określonych funkcji sklepu np. zmiana statusu zamówienia, zatwierdzenie punktów itd. - ale posiada także możliwość wysłania do klienta wiadomości e-mail o dowolnej treści.

Wysyłanie wiadomości e-mail do klientów z poziomu panelu zarządzania sklepu jest procesem, który polega na korzystaniu z funkcji zarządzania klientami w panelu sklepu, aby wysłać wiadomości e-mail do klientów. Może to obejmować różne rodzaje wiadomości, takie jak: przypomnienie o niezakończonym zamówieniu, oferty specjalne, wiadomości marketingowe.

Aby wysłać do klienta wiadomość e-mail o dowolnej treści trzeba wejść w menu Sprzedaż / Klienci / Klienci. W liście klientów trzeba wybrać klienta do którego chce się wysłać wiadomość i następnie wybrać opcję wysłania "wysłania wiadomości e-mail". Po wybraniu tej opcji zostanie wyświetlona osobna strona na której można wybrać po kolei:
  • szablon jaki ma być użyty do wysłania danej wiadomości (można stworzyć różne szablony o różnym wyglądzie i stosować je do wysyłania wiadomości z poziomu sklepu)
  • wybrać język w jakim ma być wysyłana wiadomość (podczas wysyłania wiadomości zostanie wczytany szablon e-mail przypisany do wybranego języka)
  • wpisać tytuł (temat) wiadomości
  • opcjonalnie można wpisać adres lub adresy e-mail na jakie ma być wysłana kopia wiadomości (kilka adresów e-mail można rozdzielić przecinkami - bez spacji)
  • wpisać treść wiadomości
  • opcjonalnie można dodać załączniki jaki mają być wysłane wraz z wiadomością e-mail
Po uzupełnieniu w/w pól wysłanie wiadomości następuje poprzez wciśnięcie przycisku "Wyślij wiadomość e-mail". Wysłane ze sklepu wiadomości nie są zapisywane w bazie sklepu. Jeżeli chcesz zachować kopię wiadomości - możesz podać swój adres e-mail w polu "Do wiadomości". Wiadomość zostanie wysłana zarówno do klienta jak i do Ciebie.

Opcja wysyłania maila z dowolną treścią jest także dostępna w zamówieniach dla klientów, którzy złożyli w sklepie zamówienie. Po wejściu w szczegóły zamówienia w menu Sprzedaż / Zamówienia / Zarządzanie zamówieniami w zakładce "Podstawowe dane" przy informacji o adresie e-mail klienta, który złożył zamówienie wyświetlany jest przycisk umożliwiający wysłanie wiadomości e-mail do klienta. Po kliknięciu w przycisk otwiera się strona wysłania dowolnej wiadomości e-mail - zasada działania jest identyczna jak opisana powyżej.
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Pomoc - Dane kontaktowe, e-mail, telefon

Strona korzysta z plików cookies niezbędnych do działania strony zgodnie z Polityką prywatności. Możesz zmienić ustawienia cookie w Twojej przeglądarce.

AKCEPTUJĘ