Google Search Console zgłasza ostrzeżenia dotyczące produktów
Wydaje się, że obecnie nie ma tygodnia, w którym Google nie zmienia czegoś w algorytmie danych strukturalnych. Często użytkownicy otrzymują błędy i/lub ostrzeżenia w narzędziu do testowania danych strukturalnych lub w Search Console.
Google wykorzystuje dane strukturalne, aby lepiej zrozumieć treści, które są zamieszczone na stronie internetowej. Jeżeli strona może dostarczać treści, które ułatwiają wyszukiwarkom zrozumienie, wyniki mogą kwalifikować się do specjalnych funkcji SERP, znanych również jako wyniki z elementami rozszerzonymi. Może to mieć wpływ na poprawę widoczności strony w wynikach wyszukiwania.
Google Search Console często zgłasza informacje o błędach jak poniżej :
Jak można to naprawić ? Poprzez uzupełnienie wszystkich wymaganych przez Google informacji takich jak nazwa producenta oferowanego produktu, numery EAN, numery producenta, itp. Konkretne pola oznaczają:
Ostrzeżenia nie są błędami. W większości przypadków informują, że brakuje niektórych zalecanych pól. Jednak narzędzie do testowania danych strukturalnych mówi dokładnie, co jest nie tak.
Ostrzeżenia (oznaczone na pomarańczowo) w narzędziu testowym czasami powodują błąd w Search Console. Może się więc zdarzyć, że Google wyśle wiadomość e-mail z informacją o błędach.
Więc co należy robić w takiej sytuacji? Niestety jest tylko jeden sposób. Żeby pozbyć się błędów w Search Console trzeba uzupełnić wszystkie niezbędne pola. Jednak czasami nie jest to możliwe, np. jeżeli chodzi o recenzje. Co jeśli produkt nie ma jeszcze ocen ? Nie można samodzielnie oceniać produktów, ponieważ może to potencjalnie prowadzić do kary. Ponieważ narzędzie testowe nie informuje, że to błąd tylko że dane nie są w 100% kompletne, co jest całkowicie w porządku.
Google wykorzystuje dane strukturalne, aby lepiej zrozumieć treści, które są zamieszczone na stronie internetowej. Jeżeli strona może dostarczać treści, które ułatwiają wyszukiwarkom zrozumienie, wyniki mogą kwalifikować się do specjalnych funkcji SERP, znanych również jako wyniki z elementami rozszerzonymi. Może to mieć wpływ na poprawę widoczności strony w wynikach wyszukiwania.
Google Search Console często zgłasza informacje o błędach jak poniżej :
- brakujące pole "brand” (opcjonalnie)
- brakujące pole "aggregateRating” (opcjonalnie)
- brakujące pole "sku” (opcjonalnie)
- brakujące pole "review” (opcjonalnie)
- nie podano identyfikatora globalnego (takiego jak GTIN, MPN czy ISBN) (opcjonalnie)
Jak można to naprawić ? Poprzez uzupełnienie wszystkich wymaganych przez Google informacji takich jak nazwa producenta oferowanego produktu, numery EAN, numery producenta, itp. Konkretne pola oznaczają:
- brand - brakuje przypisanego do produktów producenta - trzeba do produktów dodać producenta produktu
- review oraz aggregateRating - brakuje średniej wartości średniej oceny produktu - jest ona obliczana na podstawie ocen z recenzji produktów
- sku - brakuje kodu producenta - trzeba dodać kod w edycji produktu
- gtin - brakuje kodu EAN - trzeba dodać kod w edycji produktu
- mpn - brakuje numeru katalogowego - trzeba dodać kod w edycji produktu
Ostrzeżenia nie są błędami. W większości przypadków informują, że brakuje niektórych zalecanych pól. Jednak narzędzie do testowania danych strukturalnych mówi dokładnie, co jest nie tak.
Ostrzeżenia (oznaczone na pomarańczowo) w narzędziu testowym czasami powodują błąd w Search Console. Może się więc zdarzyć, że Google wyśle wiadomość e-mail z informacją o błędach.
Więc co należy robić w takiej sytuacji? Niestety jest tylko jeden sposób. Żeby pozbyć się błędów w Search Console trzeba uzupełnić wszystkie niezbędne pola. Jednak czasami nie jest to możliwe, np. jeżeli chodzi o recenzje. Co jeśli produkt nie ma jeszcze ocen ? Nie można samodzielnie oceniać produktów, ponieważ może to potencjalnie prowadzić do kary. Ponieważ narzędzie testowe nie informuje, że to błąd tylko że dane nie są w 100% kompletne, co jest całkowicie w porządku.