Sklep internetowy na własność
Strona główna » Centrum pomocy » Pomoc - Dane kontaktowe, e-mail, telefon » E-maile wysyłane ze sklepu trafiają do spamu

E-maile wysyłane ze sklepu trafiają do spamu

Jeśli wiadomość e-mail wysłana ze sklepu została potraktowana jako "spam", oznacza to, że filtr antyspamowy, którego używa odbiorca wiadomości, uznał, że treść lub nadawca wiadomości jest podejrzana lub niepożądana. W rezultacie wiadomość może zostać przesunięta do folderu spam w skrzynce odbiorcy lub całkowicie zablokowana.

Dla wysyłającego takiego maila oznacza to, że jego wiadomość nie dotrze do odbiorcy lub trafi do folderu spam, gdzie może zostać przegapiona lub usunięta przez odbiorcę bez przeczytania. Ponadto, jeśli wiele wiadomości od wysyłającego zostanie sklasyfikowanych jako spam, to może to wpłynąć na reputację nadawcy w systemach filtrujących spam, co z kolei może skutkować tym, że w przyszłości więcej wiadomości od tego nadawcy będzie odbieranych jako spam. Oznaczenie wiadomości e-mail jako spam jest szczególnie niepożądane w przypadku wiadomości dotyczących zamówienia - np. maila potwierdzającego zamówienie czy informacje o zmianie statusu zamówienia.

Mogą istnieć różne powody, dla których e-maile trafiają do folderu "spam" lub skrzynki odbiorczej, oznaczonej jako "niechciane". Najczęstszą przyczyną jest działanie filtrów antyspamowych u dostawcy poczty.

Filtry antyspamowe na serwerach pocztowych to mechanizmy automatycznej filtracji niechcianych wiadomości e-mail, które są instalowane i konfigurowane na serwerze pocztowym. Filtry te działają zanim e-mail trafi do skrzynki odbiorczej odbiorcy i służą do wykrywania i blokowania różnego rodzaju niechcianych wiadomości, takich jak spam, phishing, wirusy, a także innych form niebezpiecznych lub niewłaściwych e-maili.

Filtry antyspamowe na serwerach pocztowych mogą działać na różnych poziomach, w zależności od konfiguracji i wymagań użytkownika lub administratora. Niektóre z metod wykrywania i blokowania niechcianych e-maili, które mogą być stosowane przez filtry antyspamowe na serwerach pocztowych to:
  • filtrowanie oparte na czarnej liście - blokowanie e-maili od znanych nadawców spamu lub z zainfekowanych serwerów, których adresy IP są na czarnej liście - żeby to sprawdzić możesz skorzystać z darmowych narzędzi w internecie, które weryfikują czy nazwa Twojego hosta lub nr IP nie znajdują się na czarnej liście
  • filtrowanie treści - wykrywanie i blokowanie e-maili, które zawierają słowa kluczowe lub frazy charakterystyczne dla spamu, phishingu lub innych form niebezpiecznych e-maili
  • filtrowanie na podstawie nagłówków - analiza nagłówków e-maili, takich jak adres IP nadawcy, adresy zwrotne, identyfikatory wiadomości (Message-IDs), aby wykryć i blokować e-maile z podejrzanymi lub fałszywymi nagłówkami
  • filtrowanie zawartości załączników - skanowanie i blokowanie wiadomości z podejrzanymi lub niebezpiecznymi załącznikami
  • filtrowanie na poziomie protokołu SMTP - blokowanie e-maili przed ich przesłaniem na serwer pocztowy odbiorcy, bazując na analizie protokołu SMTP
Dzięki wykorzystaniu filtrów antyspamowych na serwerach pocztowych, administratorzy są w stanie zabezpieczyć swoje sieci i użytkowników przed niebezpieczeństwami związanymi z niechcianymi e-mailami, a użytkownicy mogą cieszyć się większym bezpieczeństwem i wygodą w użytkowaniu swoich skrzynek pocztowych.

Pozostałe elementy jakie mogą wpływać na traktowanie wysyłanych wiadomości e-mail jako spam to m.in.:
  • sposób wysyłania wiadomości - dostępne są dwie możliwości wysyłania wiadomości e-mail - poprzez funkcję mail lub protokół SMTP - wysyłanie wiadomości e-mail przy pomocy funkcji mail() jest mniej bezpieczne niż użycie protokołu SMTP - funkcja ta umożliwia wysłanie wiadomości e-mail bezpośrednio z serwera WWW, bez konieczności konfiguracji protokołu SMTP - jednakże, funkcja ta może być mniej bezpieczna, ponieważ nie zapewnia żadnych mechanizmów uwierzytelniania i szyfrowania danych - z tego powodu, zaleca się korzystanie z protokołu SMTP, który zapewnia mechanizmy uwierzytelniania i szyfrowania danych, co zwiększa bezpieczeństwo wysyłanych wiadomości e-mail - wiadomości wysyłane poprzez SMTP rzadziej są traktowane jako spam
  • zła reputacja nadawcy - nadawcy, którzy wysyłają dużą ilość spamu lub próbują oszukać odbiorców, by otworzyli niechciane e-maile, mają zazwyczaj złą reputację wśród filtrów antyspamowych - jeśli nadawca jest oznaczony jako źródło spamu, jego wiadomości mogą być automatycznie przesuwane do folderu SPAM - taka sytuacja może zdarzyć się w przypadku sklepu jeżeli wysyłasz bardzo duże ilości e-mail - np. newslettera do klientów, którzy nie wyrazili na to zgody
  • nieodpowiednie formatowanie - wiadomości e-mail, które mają zbyt wiele formatowania, zbyt wiele dużych lub kolorowych czcionek lub zbyt wiele załączników, mogą być uznawane za spam - dlatego też, jeśli nadawca próbuje przekazać w ten sposób swoją wiadomość, może ona trafić do folderu "spam" - tworząc treści wiadomości staraj się żeby były one proste i czytelne - nie zawierały także zbyt dużo grafik i formatowań - bo może to negatywnie wpłyną na dostarczenie wiadomości
  • słowa uznawane za spam - słowa uznawane za spam w treści wiadomości e-mail to takie słowa i frazy, które często pojawiają się w niechcianych wiadomościach e-mail - słowa te są często używane przez nadawców spamu w celu przyciągnięcia uwagi odbiorcy i namówienia go do otwarcia lub kliknięcia w linki w niechcianej wiadomości e-mail - przykładowe słowa, które mogą być traktowane jako spam to: "Wygraj", "Darmowe oferty", "Wielkie zniżki", "Pobierz teraz", "Szybko i łatwo", "Otwórz natychmiast" - na różnych serwerach, mogą występować różnice w słowach traktowanych jako spam - wszystko zależy od ustawień używanego systemu antyspamowego i filtrów antyspamowych, które są stosowane
  • brak zgody na wysyłanie wiadomości e-mail -  jeśli nadawca wysyła wiele e-maili do osób, które nie zapisują się na jego listę mailingową, mogą one zostać uznane za spam
  • częstość wysyłania wiadomości e-mail - jeśli nadawca wysyła e-maile zbyt często lub w niewłaściwych porach dnia, to jego wiadomości mogą być uznawane za spam
Istnieją także sposoby na weryfikację treści wiadomości pod kątem spamu. W internecie dostępnych jest wiele narzędzi, które umożliwiają sprawdzenie treści wiadomości i jej ocenę pod kątem poprawności. Jednym z najbardziej popularnych narzędzi jest Mail-Tester.

Mail-Tester to narzędzie online, które pomaga w testowaniu wiadomości e-mail i ocenie ryzyka, że Twoja wiadomość zostanie uznana za spam. Aby użyć narzędzia Mail-Tester, należy przesłać kopię wiadomości e-mail do specjalnego adresu e-mail Mail-Tester i otrzymać wynik z punktacją od 0 do 10. Im wyższa punktacja, tym większa szansa na to, że Twoja wiadomość nie zostanie uznana za spam.

W raporcie Mail-Tester znajdziesz szczegółowe informacje na temat czynników wpływających na punktację, takich jak treść wiadomości, nagłówki, załączniki i wiele innych. W raporcie otrzymasz także wskazówki, jak poprawić jakość swojej wiadomości e-mail, aby uniknąć traktowania jej jako spam.

Narzędzie Mail-Tester jest łatwe w użyciu i dostępne za darmo dla użytkowników. Jest to świetne narzędzie dla każdego, kto wysyła duże ilości wiadomości e-mail, aby upewnić się, że ich wiadomości docierają do odbiorców i nie traktowane są jako spam.
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Pomoc - Dane kontaktowe, e-mail, telefon

Strona korzysta z plików cookies niezbędnych do działania strony zgodnie z Polityką prywatności. Możesz zmienić ustawienia cookie w Twojej przeglądarce.

AKCEPTUJĘ