Sklep internetowy na własność
Strona główna » Centrum pomocy » Baza pomocy sklepu - Pozycjonowanie i SEO » Dane strukturalne firmy w formie kodu

Dane strukturalne firmy w formie kodu

Każdy sklep internetowy musi posiadać zamieszczone dane podmiotu prowadzącego dany sklep internetowy. Takie informacje uwiarygadniają sklep i powodują, że klient jest świadomy, gdzie dokonuje zakupu. Brak danych może powodować brak zaufania klientów do sklepu i brak sprzedaży.

Dane firmy powinny być zamieszczone na stronie sklepu w formie tekstu. Powinna być pełna nazwa firmy prowadzącej sklep internetowy, adres oraz dane kontaktowe w tym numer telefonu i adres e-mail.

Jednak oprócz danych firmy zapisany w formie zwykłego tekstu powinny być one także dostępne w formie tzw. danych strukturalnych. Są to zorganizowane informacje w formie specjalnego kodu, które są odczytywane przez wyszukiwarki internetowe (np. Google).

Jeżeli korzystasz w oprogramowaniu shopGold z boxu Kontakt lub wyświetlasz informacje o danych firmy w stopce - dane strukturalne są automatycznie generowane na podstawie danych kontaktowych uzupełnionych w Twoim sklepie. Dane te są pobierane z menu Konfiguracja / Dane teleadresowe.

W przypadku kiedy nie wyświetlasz na stronie swojego sklepu tych danych, warto jest dodać w formie kodu. Kod ten jest niewidoczny dla przeglądającego sklep klienta - ale wyszukiwarka indeksując Twój sklep widzi te dane, pobiera je oraz przetwarza. Kod można dodać w menu Integracje / Integracje własne. W tym menu (w oknie gdzie wstawia się kod dla sekcji head) trzeba wstawić następujący kod:
<script type="application/ld+json">
{
  "@context": "https://schema.org/",
  "@type": "LocalBusiness",
  "name": "Nazwa Firmy",
  "legalName": "Pełna nazwa firmy",
  "address": {
    "@type": "PostalAddress",
    "streetAddress": "Ulica",
    "addressLocality": "Miasto",
    "postalCode": "Kod pocztowy",
    "addressCountry": "Kraj"
  },
  "telephone": "Numer telefonu",
  "email": "Adres e-mail",
  "url": "Adres sklepu internetowego",
  "logo": "Adres URL do logo",
  "image": "Adres URL do zdjęcia firmy"
}
</script>

Oczywiście są tutaj podane przykładowe dane i trzeba podstawić dane swojej firmy. Zmienić trzeba dane, które są pogrubione. Oto krótkie wyjaśnienie poszczególnych pól:

  • name - skrócona nazwa firmy
  • legalName - pełna nazwa firmy
  • address - adres firmy (tutaj odpowiedni: ulica, miasto, kod pocztowy oraz kraj w formie ISO-2 - dla Polski trzeba wpisać PL)
  • telephone - numer telefonu firmy
  • email - adres e-mail firmy
  • url - adres strony internetowej firmy
  • logo - URL do logo firmy (np. https://www.moj-sklep.pl/logo.png)
  • image - zdjęcie firmy (np. https://www.moj-sklep.pl/foto.jpg) - może być dodane logo

Wpisując dane należy unikać wpisania znaku " (cudzysłów) w treści tekstu - wpisanie tego znaku spowoduje błąd kodu i błędne wyświetlanie danych.

Dodanie tych danych strukturalnych może pomóc wyszukiwarkom zrozumieć, że dany fragment informacji na stronie odnosi się do danych firmy. To z kolei może poprawić wyświetlanie wyników wyszukiwania oraz dostarczyć dodatkowych informacji użytkownikom.

Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Baza pomocy sklepu - Pozycjonowanie i SEO

Strona korzysta z plików cookies niezbędnych do działania strony zgodnie z Polityką prywatności. Możesz zmienić ustawienia cookie w Twojej przeglądarce.

AKCEPTUJĘ