Czy sklep może działać pod kilkoma adresami URL ?
Przekierowanie adresów URL (ang. URL redirect) to proces przekierowywania użytkownika z jednego adresu URL na inny. Może być używane do przeniesienia ruchu z przestarzałych adresów URL lub przeniesienia ruchu z alternatywnych adresów URL na podstawowy adres URL strony.
Jeden sklep stworzony w oparciu o program shopGold może funkcjonować pod jednym konkretnym adresem URL - np. www.moj-sklep.pl
Jeżeli właściciel sklepu posiada więcej domen (np. moj-sklep.com.pl, moj-sklep.com) i chciałby żeby klienci po wpisaniu ich adresu trafiali do sklepu, to można je ustawić jako przekierowanie na ten adres pod którym działa sklep.
Przekierowanie domeny najprościej jest wykonać w panelu zarządzania domenami - tam gdzie jest ona zarejestrowana.
Jeden sklep stworzony w oparciu o program shopGold może funkcjonować pod jednym konkretnym adresem URL - np. www.moj-sklep.pl
Jeżeli właściciel sklepu posiada więcej domen (np. moj-sklep.com.pl, moj-sklep.com) i chciałby żeby klienci po wpisaniu ich adresu trafiali do sklepu, to można je ustawić jako przekierowanie na ten adres pod którym działa sklep.
Przekierowanie domeny najprościej jest wykonać w panelu zarządzania domenami - tam gdzie jest ona zarejestrowana.
Jakie są typy przekierowań domen ?
- przekierowanie 301 - to przekierowanie stałe - jest używane, gdy nie zamierzasz już używać oryginalnego adresu URL - po wpisaniu adresu URL odwiedzający zobaczą zmianę adresu URL w swoich przeglądarkach i trafię na stronę pod którą działa sklep - to przekierowanie jest dobre dla SEO, ponieważ można zachować ranking wyszukiwania starej domeny - przekierowania 301 informują wyszukiwarkę, że dwie domeny dotyczą tej samej witryny, ale operacje są przenoszone do nowej domeny
- przekierowania 302 - to przekierowanie tymczasowe - podobnie jak przypadku przekierowania 301 wpisaniu adresu URL odwiedzający zobaczą zmianę adresu URL w swoich przeglądarkach i trafię na stronę pod którą działa sklep - można użyć tego przekierowania, gdy witryna znajdująca się pod tym adresem jest w trakcie intensywnych prac konserwacyjnych i docelowo będzie ponownie dostępna pod tym adresem.
Kiedy warto stosować przekierowania domen ?
- posiadanie zduplikowanych treści - wiele stron zawierających tę samą treść może negatywnie wpłynąć na SEO - wyszukiwarki nie mogą zdecydować, który adres URL jest poprawny, a który umieścić w rankingu SERP
- zarządzanie wieloma domenami - zamiast używać wielu domen do wyświetlania tej samej strony, można zamiast tego przekierować je do głównej
- migracja do nowej domeny - można trwale przekierować starą domenę do nowej, używając typu przekierowania 301 - przenosi to Google PageRank i inne czynniki SEO, takie jak ranking strony