Sklep internetowy na własność
Strona główna » Centrum pomocy » Baza pomocy sklepu - Informacje ogólne » Czy sklep może działać pod kilkoma adresami URL ?

Czy sklep może działać pod kilkoma adresami URL ?

Przekierowanie adresów URL (ang. URL redirect) to proces przekierowywania użytkownika z jednego adresu URL na inny. Może być używane do przeniesienia ruchu z przestarzałych adresów URL lub przeniesienia ruchu z alternatywnych adresów URL na podstawowy adres URL strony.

Jeden sklep stworzony w oparciu o program shopGold może funkcjonować pod jednym konkretnym adresem URL - np. www.moj-sklep.pl

Jeżeli właściciel sklepu posiada więcej domen (np. moj-sklep.com.pl, moj-sklep.com) i chciałby żeby klienci po wpisaniu ich adresu trafiali do sklepu, to można je ustawić jako przekierowanie na ten adres pod którym działa sklep.

Przekierowanie domeny najprościej jest wykonać w panelu zarządzania domenami - tam gdzie jest ona zarejestrowana.
 

Jakie są typy przekierowań domen ?

  • przekierowanie 301 - to przekierowanie stałe - jest używane, gdy nie zamierzasz już używać oryginalnego adresu URL - po wpisaniu adresu URL ​​odwiedzający zobaczą zmianę adresu URL w swoich przeglądarkach i trafię na stronę pod którą działa sklep - to przekierowanie jest dobre dla SEO, ponieważ można zachować ranking wyszukiwania starej domeny - przekierowania 301 informują wyszukiwarkę, że dwie domeny dotyczą tej samej witryny, ale operacje są przenoszone do nowej domeny
  • przekierowania 302 - to przekierowanie tymczasowe - podobnie jak przypadku przekierowania 301 wpisaniu adresu URL ​​odwiedzający zobaczą zmianę adresu URL w swoich przeglądarkach i trafię na stronę pod którą działa sklep - można użyć tego przekierowania, gdy witryna znajdująca się pod tym adresem jest w trakcie intensywnych prac konserwacyjnych i docelowo będzie ponownie dostępna pod tym adresem.

Kiedy warto stosować przekierowania domen ?

  • posiadanie zduplikowanych treści - wiele stron zawierających tę samą treść może negatywnie wpłynąć na SEO - wyszukiwarki nie mogą zdecydować, który adres URL jest poprawny, a który umieścić w rankingu SERP
  • zarządzanie wieloma domenami - zamiast używać wielu domen do wyświetlania tej samej strony, można zamiast tego przekierować je do głównej
  • migracja do nowej domeny - można trwale przekierować starą domenę do nowej, używając typu przekierowania 301 - przenosi to Google PageRank i inne czynniki SEO, takie jak ranking strony
Przekierowanie adresu URL to powszechna praktyka, która nie jest trudna do wykonania. Po prostu podaj stary adres URL i przekieruj go na nowy. Musisz jednak przeprowadzić rozeznanie i zdecydować, który typ przekierowania jest najlepszy w Twojej sytuacji, i upewnić się, że nie tworzysz pętli przekierowań . W ten sposób unikniesz negatywnego wpływu na SEO i wiarygodność.
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Baza pomocy sklepu - Informacje ogólne

Strona korzysta z plików cookies niezbędnych do działania strony zgodnie z Polityką prywatności. Możesz zmienić ustawienia cookie w Twojej przeglądarce.

AKCEPTUJĘ