Sklep internetowy na własność
Strona główna » Centrum pomocy » Baza pomocy sklepu - Informacje ogólne » Czy sklep może działać pod kilkoma adresami URL ?

Czy sklep może działać pod kilkoma adresami URL ?

Przekierowanie adresów URL (ang. URL redirect) to proces przekierowywania użytkownika z jednego adresu URL na inny. Może być używane do przeniesienia ruchu z przestarzałych adresów URL lub przeniesienia ruchu z alternatywnych adresów URL na podstawowy adres URL strony.

Jeden sklep stworzony w oparciu o program shopGold może funkcjonować pod jednym konkretnym adresem URL - np. www.moj-sklep.pl

Jeżeli właściciel sklepu posiada więcej domen (np. moj-sklep.com.pl, moj-sklep.com) i chciałby żeby klienci po wpisaniu ich adresu trafiali do sklepu, to można je ustawić jako przekierowanie na ten adres pod którym działa sklep.

Przekierowanie domeny najprościej jest wykonać w panelu zarządzania domenami - tam gdzie jest ona zarejestrowana.
 

Jakie są typy przekierowań domen ?

  • przekierowanie 301 - to przekierowanie stałe - jest używane, gdy nie zamierzasz już używać oryginalnego adresu URL - po wpisaniu adresu URL ​​odwiedzający zobaczą zmianę adresu URL w swoich przeglądarkach i trafię na stronę pod którą działa sklep - to przekierowanie jest dobre dla SEO, ponieważ można zachować ranking wyszukiwania starej domeny - przekierowania 301 informują wyszukiwarkę, że dwie domeny dotyczą tej samej witryny, ale operacje są przenoszone do nowej domeny
  • przekierowania 302 - to przekierowanie tymczasowe - podobnie jak przypadku przekierowania 301 wpisaniu adresu URL ​​odwiedzający zobaczą zmianę adresu URL w swoich przeglądarkach i trafię na stronę pod którą działa sklep - można użyć tego przekierowania, gdy witryna znajdująca się pod tym adresem jest w trakcie intensywnych prac konserwacyjnych i docelowo będzie ponownie dostępna pod tym adresem.

Kiedy warto stosować przekierowania domen ?

  • posiadanie zduplikowanych treści - wiele stron zawierających tę samą treść może negatywnie wpłynąć na SEO - wyszukiwarki nie mogą zdecydować, który adres URL jest poprawny, a który umieścić w rankingu SERP
  • zarządzanie wieloma domenami - zamiast używać wielu domen do wyświetlania tej samej strony, można zamiast tego przekierować je do głównej
  • migracja do nowej domeny - można trwale przekierować starą domenę do nowej, używając typu przekierowania 301 - przenosi to Google PageRank i inne czynniki SEO, takie jak ranking strony
Przekierowanie adresu URL to powszechna praktyka, która nie jest trudna do wykonania. Po prostu podaj stary adres URL i przekieruj go na nowy. Musisz jednak przeprowadzić rozeznanie i zdecydować, który typ przekierowania jest najlepszy w Twojej sytuacji, i upewnić się, że nie tworzysz pętli przekierowań . W ten sposób unikniesz negatywnego wpływu na SEO i wiarygodność.
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Baza pomocy sklepu - Informacje ogólne
zamknij
Kontrast
Wielkość tekstu
Wysokość linii
Odstęp liter
Kursor
Skala szarości
Ukryj obrazy
Czytelna czcionka
Wyłączenie animacji
Wyrównanie tekstu
Nasycenie
Podkreśl odnośniki
Czytnik ekranu
Zresetuj wszystkie ustawienia

Strona korzysta z plików cookies niezbędnych do działania strony zgodnie z Polityką prywatności. Możesz zmienić ustawienia cookie w Twojej przeglądarce.

AKCEPTUJĘ