Sklep internetowy na własność
Strona główna » Centrum pomocy » Pomoc - Dane kontaktowe, e-mail, telefon » Zmiana treści wiadomości e-mail wysyłanych ze sklepu internetowego

Zmiana treści wiadomości e-mail wysyłanych ze sklepu internetowego

Ważną częścią konfiguracji sklepu internetowego jest możliwość modyfikacji wiadomości e-mail jakie są wysyłane ze sklepu. Zmiana treści wysyłanych wiadomości  pozwala na dostosowanie treści wiadomości do indywidualnych potrzeb sklepu oraz klientów. Na przykład, możliwość zmiany treści wiadomości potwierdzającej zamówienie pozwala na dostosowanie wiadomości do różnych rodzajów produktów lub usług oferowanych przez sklep. Dostosowanie treści wiadomości e-mail do indywidualnych potrzeb sklepu i klientów może również pomóc w poprawie wyników sklepu, takich jak wskaźnik konwersji, lojalność klientów, czy też ich zadowolenie z obsługi sklepu.

Treści wiadomości e-mail w sklepie są zebrane w jednym miejscu - w słownikach wiadomości e-mail. Słowniki wiadomości e-mail w sklepie internetowym to zestawy tekstów, które służą do automatycznego generowania wiadomości e-mail wysyłanych do klientów w różnych sytuacjach, takich jak: potwierdzenie zamówienia, zmiana statusu zamówienia, informacja o rejestracji konta, itp. Słowniki te zwykle zawierają znaczniki, które są zastępowane konkretnymi danymi, takimi jak imię klienta, numer zamówienia itp.

Stosowanie treści e-maili w formie słowników ma wiele zalet. Najważniejsze to:
  • automatyzacja procesu wysyłania wiadomości - słowniki pozwalają na automatyczne generowanie wiadomości e-mail, co pozwala na oszczędność czasu i zwiększenie efektywności
  • spójność - słowniki pozwalają na zachowanie spójności stylu i tonu wiadomości wysyłanych do klientów, co pozytywnie wpływa na wizerunek sklepu
  • personalizacja - słowniki umożliwiają wstawienie znaczników, które są zastępowane przez konkretne dane, takie jak imię klienta, numer zamówienia itp. co pozwala na personalizację wiadomości dla każdego klienta
  • łatwa edycja - słowniki pozwalają na łatwą edycję treści wiadomości, co pozwala na szybkie reagowanie na potrzeby sklepu i klientów
W oprogramowaniu shopGold treścią wysyłanych wiadomości e-mail zarządza się w menu Konfiguracja / Słowniki / Treści wiadomości e-mail. Są wyświetlane wszystkie treści wiadomości e-mail jakie są wysyłane z poziomu sklepu przy różnych funkcjach. Poszczególne moduły sklepu wysyłają różne e-maile o różnej treści. Każdą treść użytkownik sklepu może dopasować do własnych potrzeb (poprzez modyfikację standardowych treści dostarczanych wraz z oprogramowaniem sklepu).

Treści wiadomości są podzielone na dwie części. Część "e-maile do administratora" oraz "e-miale do klientów sklepu". E-maile wysyłane do administratora dotyczą treści wiadomości e-mail, które są używane do wysyłania wiadomości do administratora sklepu. Np. kiedy nowy klient założy w sklepie konto - do administratora sklepu może być wysyłany e-mail z informacją o nowej rejestracji klienta. Są to e-maile wewnętrzne dla obsługi sklepu. Nie są one wysyłane klientom sklepu i służą tylko dla potrzeb administratora.

E-maile do klientów to większa grupa treści wiadomości. Znajdują się tam treści wysyłane przez sklep do klientów sklepu - np. e-mail z treścią o nowym zamówieniu. Każda wiadomość ma swój tytuł - łatwo więc można określić czego dotyczy dana treść.

Każda treść e-maila z tym menu może być edytowana i modyfikowana przez administratora sklepu. Można tam dodać nowe informacje, zmieniać istniejącą treść wiadomości. W treści wiadomości można stosować tzw. "znaczniki". Są to frazy w nawiasach {TUTAJ_NAZWA_ZNACZNIKA} - w miejsce których w momencie wysyłania wiadomości jest podstawiana odpowiednia treść. Podczas edycji każdej treści wiadomości, właściciel sklepu ma wyświetlaną listę znaczników, które może użyć w przypadku danej wiadomości, np. edytując e-mail o nowym zamówieniu można użyć ok. 40 znaczników - np. {NUMER_ZAMOWIENIA} w miejsce, którego zostanie wstawiony numer zamówienia klienta.

Dzięki opisanym powyżej funkcją można w dowolnie modyfikować treść wysyłanych przez sklep wiadomości i personalizować je indywidualne w zależności od potrzeb konkretnego sklepu internetowego.
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Pomoc - Dane kontaktowe, e-mail, telefon

Strona korzysta z plików cookies niezbędnych do działania strony zgodnie z Polityką prywatności. Możesz zmienić ustawienia cookie w Twojej przeglądarce.

AKCEPTUJĘ