Sklep internetowy na własność
Strona główna » Centrum pomocy » Baza pomocy sklepu - Klienci i zamówienia » Zgody wymagane przy rejestracji oraz składaniu zamówienia przez klienta w sklepie internetowym

Zgody wymagane przy rejestracji oraz składaniu zamówienia przez klienta w sklepie internetowym

Przypisy związane z RODO oraz ochrona praw konsumentów wymagają od sklepów internetowych umieszczenia zgód, które są wymagane przy rejestracji konta w sklepie internetowym czy przez składaniu przez klientów zamówień.

Najczęściej stosowaną zgodą dotyczącą klientów jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych - umożliwia sklepowi internetowemu przechowywanie danych osobowych klientów, takich jak imię, nazwisko, adres e-mail czy adres zamieszkania. Dzięki temu sklep może realizować zamówienia, dostarczać informacje o zamówieniach i śledzić historię zakupów klientów. Wymagana jest zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych.

Ważną także zgodą jest wyrażanie zaakceptowanie regulaminu sklepu - regulamin określa prawa i obowiązki klientów korzystających ze sklepu internetowego, takie jak zasady realizacji zamówień, reklamacji, zwrotów czy gwarancji. Akceptacja regulaminu jest niezbędna, aby klient mógł dokonać zakupu w sklepie internetowym.

Oprócz w/w zgód mogą być stosowane także inne dodatkowy zgody jak np. zgodna na przesyłanie maili po zakupie z prośbą o opinie (dotyczy m.in. Opineo, Okazje.Info, Google Opinie) czy przesyłanie informacji do firm zewnętrznych współpracujących ze sklepem.

Z doświadczenia wiemy, że wiele różnych firm prawniczych obsługujących sklepy internetowe różnie interpretuje przepisy i wymagane zgody przy rejestracji klienta czy składaniu zamówień. Dużo rozbieżności jest także w treści samych zgód. Często jedna treść stworzona przez określonego prawnika jest podważana przez innego, który twierdzi, że musi ona brzmieć inaczej.

Dlatego w oprogramowaniu sklepu shopGold użytkownik sklepu może sam zmienić treść poszczególnych zgód oraz ustawić jakie zgody mają być wyświetlane w sklepie. Dzięki temu może dopasować treść do wytycznych otrzymanych od swojego prawnika.

Zmiany treści poszczególnych zgód dokonuje się w menu Konfiguracja / Tłumaczenia. Wystarczy skorzystać z wyszukiwarki wbudowanej w mechanizm tłumaczeń i po fragmencie tekstu wyszukać konkretną treść. Podczas jej edycji można zmienić tekst na taki jaki zalecany jest przez firmę prawniczą.

To jakie zgody mają się wyświetlać w sklepie można z kolei wybrać w menu Konfiguracja / Konfiguracja sklepu / Ustawienia zgód i RODO. W tym menu poprzez wybór "tak" lub "nie" można dokonać wyboru jakie zgody mają się wyświetlać na poszczególnych stronach sklepu.
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Baza pomocy sklepu - Klienci i zamówienia

Strona korzysta z plików cookies niezbędnych do działania strony zgodnie z Polityką prywatności. Możesz zmienić ustawienia cookie w Twojej przeglądarce.

AKCEPTUJĘ