Sklep internetowy na własność
Strona główna » Centrum pomocy » Baza pomocy sklepu - Informacje ogólne » Zamiast sklepu wyświetla się komunikat: Błąd wczytywania sklepu - wystąpił problem z połączeniem z bazą danych sklepu

Zamiast sklepu wyświetla się komunikat: Błąd wczytywania sklepu - wystąpił problem z połączeniem z bazą danych sklepu

Jeżeli zamiast sklepu wyświetla się komunikat: "Błąd wczytywania sklepu. Wystąpił problem z połączeniem z bazą danych sklepu." oznacza to, że program sklepu nie może połączyć się z bazą danych na serwerze.

Problemów, które powodują wyświetlenie takiego komunikatu może być kilka - każdy związany jest bezpośrednio z bazą danych sklepu.
  • została wczytana wersja bazy danych z innej wersji niż pliki sklepu znajdujące się na serwerze (najczęściej baza danych od starszej wersji sklepu) - w takim przypadku w bazie danych brakuje części pól (danych), które były dodawane w aktualizacjach sklepu - pliki sklepu próbują pobrać te dane - co powoduje błąd wczytania bazy danych - rozwiązaniem jest ręczne dodanie brakujących pól, wgranie bazy danych zgodnej z plikami na serwerze lub wgranie plików sklepu zgodnych z bazą danych
  • zostało zmienione hasło do bazy danych na serwerze i nie zostało zaktualizowane w pliku konfiguracyjnym sklepu - rozwiązaniem jest wpisanie aktualnego hasła w pliku konfiguracyjnym sklepu
  • została błędnie wczytana kopia bazy danych - np. został przerwany proces wczytywania bazy danych - to powoduje, że część bazy danych jest niedostępna - rozwiązaniem jest wczytanie całej bazy danych bezpośrednio w panelu zarządzania serwerem poprzez program phpMyAdmin
  • została błędnie wykonana aktualizacja sklepu - np. został przerwany proces aktualizacji - w takim przypadku podobnie jak w pierwszym opisywanym przypadku brakuje pól w bazie danych - rozwiązanie tego problemu jak w punkcie pierwszym
  • został zablokowany dostęp do bazy na skutek przekroczenia jej dopuszczalnej wielkości - może się tak zdarzyć w przypadku gdy baza ma ograniczoną maksymalną wielkość - wówczas serwer może automatycznie zablokować dostęp do niej użytkownikowi, który jest przypisany do bazy - należy to wówczas wyjaśnić bezpośrednio w firmie hostingowej
W każdym z opisywanych przypadków jeżeli wyświetlany jest komunikat oznacza on uszkodzenie struktury bazy danych. Zawsze przed wykonywaniem aktualizacji sklepu czy importu bazy trzeba wykonać kopię aktualnej bazy w menu Narzędzia / Archiwizacja danych. W przypadku wystąpienia problemów - można przywrócić dane z wykonanej kopii.

Jeżeli nie potrafisz naprawić bazy danych lub nie masz możliwości przywrócenia kopii bazy danych - oferujemy usługę naprawy bazy danych. Wymaga to weryfikacji struktury bazy danych i określenia zakresu uszkodzenia bazy. Takie operacje wykonujemy indywidualnie na zlecenie i ich koszt jest zależny od stopnia uszkodzenia bazy. Jeżeli masz dodatkowe pytania możesz się z nami skontaktować poprzez formularz kontaktowy.
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Baza pomocy sklepu - Informacje ogólne

Strona korzysta z plików cookies niezbędnych do działania strony zgodnie z Polityką prywatności. Możesz zmienić ustawienia cookie w Twojej przeglądarce.

AKCEPTUJĘ