Sklep internetowy na własność
Strona główna » Centrum pomocy » Baza pomocy sklepu - Informacje ogólne » Zamiast sklepu wyświetla się komunikat: Błąd wczytywania sklepu - wystąpił problem z połączeniem z bazą danych sklepu

Zamiast sklepu wyświetla się komunikat: Błąd wczytywania sklepu - wystąpił problem z połączeniem z bazą danych sklepu

Jeżeli zamiast sklepu wyświetla się komunikat: "Błąd wczytywania sklepu. Wystąpił problem z połączeniem z bazą danych sklepu." oznacza to, że program sklepu nie może połączyć się z bazą danych na serwerze.

Problemów, które powodują wyświetlenie takiego komunikatu może być kilka - każdy związany jest bezpośrednio z bazą danych sklepu.
  • została wczytana wersja bazy danych z innej wersji niż pliki sklepu znajdujące się na serwerze (najczęściej baza danych od starszej wersji sklepu) - w takim przypadku w bazie danych brakuje części pól (danych), które były dodawane w aktualizacjach sklepu - pliki sklepu próbują pobrać te dane - co powoduje błąd wczytania bazy danych - rozwiązaniem jest ręczne dodanie brakujących pól, wgranie bazy danych zgodnej z plikami na serwerze lub wgranie plików sklepu zgodnych z bazą danych
  • zostało zmienione hasło do bazy danych na serwerze i nie zostało zaktualizowane w pliku konfiguracyjnym sklepu - rozwiązaniem jest wpisanie aktualnego hasła w pliku konfiguracyjnym sklepu
  • została błędnie wczytana kopia bazy danych - np. został przerwany proces wczytywania bazy danych - to powoduje, że część bazy danych jest niedostępna - rozwiązaniem jest wczytanie całej bazy danych bezpośrednio w panelu zarządzania serwerem poprzez program phpMyAdmin
  • została błędnie wykonana aktualizacja sklepu - np. został przerwany proces aktualizacji - w takim przypadku podobnie jak w pierwszym opisywanym przypadku brakuje pól w bazie danych - rozwiązanie tego problemu jak w punkcie pierwszym
  • został zablokowany dostęp do bazy na skutek przekroczenia jej dopuszczalnej wielkości - może się tak zdarzyć w przypadku gdy baza ma ograniczoną maksymalną wielkość - wówczas serwer może automatycznie zablokować dostęp do niej użytkownikowi, który jest przypisany do bazy - należy to wówczas wyjaśnić bezpośrednio w firmie hostingowej
W każdym z opisywanych przypadków jeżeli wyświetlany jest komunikat oznacza on uszkodzenie struktury bazy danych. Zawsze przed wykonywaniem aktualizacji sklepu czy importu bazy trzeba wykonać kopię aktualnej bazy w menu Narzędzia / Archiwizacja danych. W przypadku wystąpienia problemów - można przywrócić dane z wykonanej kopii.

Jeżeli nie potrafisz naprawić bazy danych lub nie masz możliwości przywrócenia kopii bazy danych - oferujemy usługę naprawy bazy danych. Wymaga to weryfikacji struktury bazy danych i określenia zakresu uszkodzenia bazy. Takie operacje wykonujemy indywidualnie na zlecenie i ich koszt jest zależny od stopnia uszkodzenia bazy. Jeżeli masz dodatkowe pytania możesz się z nami skontaktować poprzez formularz kontaktowy.
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Baza pomocy sklepu - Informacje ogólne
zamknij
Kontrast
Wielkość tekstu
Wysokość linii
Odstęp liter
Kursor
Skala szarości
Ukryj obrazy
Czytelna czcionka
Wyłączenie animacji
Wyrównanie tekstu
Nasycenie
Podkreśl odnośniki
Czytnik ekranu
Zresetuj wszystkie ustawienia

Strona korzysta z plików cookies niezbędnych do działania strony zgodnie z Polityką prywatności. Możesz zmienić ustawienia cookie w Twojej przeglądarce.

AKCEPTUJĘ