Sklep internetowy na własność
Strona główna » Centrum pomocy » Baza pomocy sklepu - Moduły płatności i wysyłek » Wysyłki w sklepie internetowym z możliwością wyboru punktu odbioru

Wysyłki w sklepie internetowym z możliwością wyboru punktu odbioru

Formy wysyłek z możliwością wyboru przez klienta punktu odbioru przesyłki są bardzo korzystne dla klientów sklepu, ponieważ pozwalają im na wygodne i szybkie odbieranie zamówień bez konieczności oczekiwania na dostawę do domu. Klienci mogą wybrać punkt odbioru blisko swojego miejsca zamieszkania lub pracy, co pozwala im na oszczędność czasu i pieniędzy. Dodatkowo, w przypadku braku kogoś w domu w momencie dostawy, paczka może być odebrana w wybranym przez klienta punkcie.

Pierwszym pionierem w zakresie takich usług na polskim rynku była firma Inpost oferująca usługi Paczkomatów. Klienci mogą zamawiać produkty przez internet i wybrać paczkomat jako miejsce odbioru. Po dotarciu przesyłki do miejsca odbioru, klient otrzymuje kod, który pozwala na otwarcie paczkomatu i odebranie przesyłki. Paczkomaty są dostępne 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu - co jest największą zaletą takiej formy dostawy zamówień. Takie rozwiązanie jest bardzo wygodne zwłaszcza dla osób które nie mogą być w domu w dniu dostawy, mogą one odebrać przesyłkę w dogodnym dla siebie terminie, bez konieczności rezygnowania z pracy czy innych obowiązków.

Oprócz firmy Inpost podobne rozwiązania zostały wprowadzone przez:
  • Pocztę Polską - usługa odbiór w punkcie - oprócz możliwości odbioru w placówkach Poczty Polskiej przesyłkę można odebrać także w sklepach Żabka, ABC, Lewiatan, Biedronka
  • DPD - usługa DPD PickUp pozwala na odbieranie paczek w wybranym przez klienta punkcie odbioru firmy DPD - klienci mogą wybrać spośród sieci punktów DPD PickUp, które znajdują się w sklepach, na stacjach benzynowych
  • DHL - usługa DHL ParcelShop działa podobnie jak usługa DPD - punkty odbioru umożliwiają szybkie i wygodne nadania i odbiory przesyłek - zlokalizowane są na stacjach benzynowych, sklepach, salonach prasowych
  • GLS - dostawa do punktu Sieć Szybkiej Paczki GLS - działa podobnie jak poprzednie rozwiązania, punkty odbioru znajdują się w różnych punktach usługowych oraz sklepach
  • Orlen - usługa Orlen Paczka - firma szczyci się ponad 8000 punktów odbioru i nadań w całej Polsce - posiada sieć automatów paczkowych oraz stacji paliw ORLEN które są czynne 24/7, przesyłki można także odebrać w kioskach RUCHu
Wszystkie opisane powyżej rozwiązania działają na podobnej zasadzie. Klient składając w sklepie zamówienie wybiera formę dostawy z odbiorem w punkcie. Po wyborze formy dostawy zostaje wyświetlona mapa z dostępnymi punktami odbioru. Klient wybiera na mapie punkt odbioru do którego ma zostać dostarczona przesyłka. Sklep zapamiętuje ten punkt i dodaje tą informację do zamówienia klienta.

Po złożeniu przez klienta zamówienia, administrator sklepu widzi informację o wybranym punkcie odbioru i nadając paczkę wybiera punkt, który został wybrany przez klienta. Zamówienie zostaje wysłane zgodnie z dyspozycją klienta. Po dotarciu na miejsce odbioru klient otrzymuje informację o możliwości odbioru przesyłki i kod, który umożliwia mu odbiór (np. otworzenie skrzynki Paczkomatu). Odbiera przesyłkę w dowolnym dla niego czasie.

Takie formy dostaw są coraz częściej wybierana przez klientów sklepów. Nie muszą oni oczekiwać na kuriera, który najczęściej przyjeżdża w różnych godzinach, paczkę mogą odebrać w dogodnym dla siebie czasie. Przesyłka może oczekiwać na odebranie najczęściej 1-2 dni.

Warto mieć aktywne w sklepie takie formy wysyłek i zachęcamy do ich uruchamiania. Oprogramowanie sklepu shopGold posiada wszystkie opisane powyżej formy wysyłek i tylko od właściciela sklepu zależy z której formy / form dostaw będzie chciał skorzystać.
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Baza pomocy sklepu - Moduły płatności i wysyłek

Strona korzysta z plików cookies niezbędnych do działania strony zgodnie z Polityką prywatności. Możesz zmienić ustawienia cookie w Twojej przeglądarce.

AKCEPTUJĘ