Sklep internetowy na własność
Strona główna » Centrum pomocy » Baza pomocy sklepu - Pozycjonowanie i SEO » Własne adresy URL produktów oraz kategorii w sklepie internetowym

Własne adresy URL produktów oraz kategorii w sklepie internetowym

Oprogramowanie sklepu internetowego shopGold tworzy linki produktów oraz kategorii na podstawie nazw produktów oraz kategorii. Jest to najprostsze i najszybsze rozwiązanie dla właściciela sklepu. Link odpowiada nazwie produktu czy kategorii - usuwane są tylko z niej spacje, znaki specjalne - tak, żeby link był przyjazny dla wyszukiwarek.

Standardowo w sklepie budowa adresów URL produktów oraz kategorii wygląda następująco:

Przykładowy adres linku dla produktu o nazwie "Canon EOS 50D body" będzie wyglądał następująco:
https://www.adres-sklepu.pl/canon-eos-50d-body-p-312.html
Rozbijając ten adres na elementy można wyszczególnić:
  • https://www.adres-sklepu.pl - adres domeny sklepu
  • canon-eos-50d-body - nazwa produktu (bez spacji, polskich znaków, znaków specjalnych)
  • -p- - identyfikator określający, że je to produkt, dla kategorii będzie to identyfikator -c-
  • 312 - id produktu w sklepie
  • .html - rozszerzenie strony
Elementy adresu domeny, identyfikator, id produktu lub kategorii oraz rozszerzenie - są stałe i te elementy nie są możliwe do modyfikacji. Użytkownik może mieć jednak wypływ na najważniejszy element jakim jest nazwa produktu czy kategorii.

Żeby treść linku uległa zmianie trzeba zmienić nazwę produktu lub kategorii. Jeżeli jednak adres URL ma być niezależny od nazwy produktu lub kategorii można w tym celu wykorzystać dodatkowe pole o nazwie "Adres URL". To pole jest dostępne podczas edycji produktu w menu Asortyment / Produkty w zakładce "Pozycjonowanie" oraz podczas edycji kategorii w menu Asortyment / Kategorie.

Domyślnie to pole jest puste. Wpisując w to pole własną nazwę można zmienić treść linku produktu lub kategorii. Dla przykładu bazując na podanym powyżej przykładzie produktu po wpisaniu w pole "Adres URL" nazwy np. "Aparat fotograficzny Canon EOS 50D body z darmową dostawą" link do produktu w sklepie będzie miał postać:
https://www.adres-sklepu.pl/aparat-fotograficzny-canon-eos-50d-body-z-darmowa-dostawa-p-312.html
W ten sposób można tworzyć własne linki kategorii lub produktów niezależne od ich nazw. Można skracać bardzo długie linki produktów, które mają bardzo, długie techniczne nazwy lub np. dodawać dodatkowe informacje do nazw kategorii np.

zamiast podkategorii będącej częścią kategorii dla kobiet:
https://www.adres-sklepu.pl/koszulki-c-12.html
zastosować (poprzez wpisanie w polu "Adres URL" dla kategorii "Odzież damska koszulki"):
https://www.adres-sklepu.pl/odziez-damska-koszulki-c-12.html
Taki link będzie lepiej dopasowany do SEO i bardziej czytelny dla klientów i wyszukiwarek. Dodatkową zaletą stosowania indywidualnych adresów URL dla kategorii oraz produktów jest ich niezmienność przy zmianie nazwy produktu lub kategorii w sklepie.
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Baza pomocy sklepu - Pozycjonowanie i SEO

Strona korzysta z plików cookies niezbędnych do działania strony zgodnie z Polityką prywatności. Możesz zmienić ustawienia cookie w Twojej przeglądarce.

AKCEPTUJĘ