Sklep internetowy na własność
Strona główna » Centrum pomocy » Pomoc - Dane kontaktowe, e-mail, telefon » Ustawienia e-maila z informacją o nowym zamówieniu w sklepie

Ustawienia e-maila z informacją o nowym zamówieniu w sklepie

E-mail z informacją o złożeniu nowego zamówienia w sklepie internetowym jest jednym z najważniejszych wiadomości e-mail wysyłanych ze sklepu i służy do potwierdzenia zamówienia przez klienta oraz do umożliwienia sklepowi rozpoczęcia realizacji zamówienia. E-mail zawiera informacje o zamówieniu, takie jak produkty, ilości, ceny, koszty dostawy, metodę płatności, metodę dostawy, informacje kontaktowe sklepu, itp.

Ten e-mail jest również ważnym dokumentem dla klienta, ponieważ pozwala mu na śledzenie zamówienia, zweryfikowanie jego statusu, a także na kontakt z sklepem w razie jakichkolwiek pytań czy problemów.

Treść wiadomości e-mail, która jest wysyłana do klienta w oprogramowaniu shopGold definiuje się w menu Konfiguracja / Słowniki / Treści wiadomości email. W tym menu trzeba wejść w edycję treści o nazwie "Nowe zamówienie".

Po przejściu do edycji treści wiadomości można po kolei prześledzić co składa się na daną treść maila oraz co można zmienić w konfiguracji wysyłania tej wiadomości.

W części górnej edycji wiadomości znajduje się edytor tekstu w którym jest wyświetlana treść wiadomości jaka będzie wysyłana do klienta - standardowo w treści tej wiadomości znajduje się numer zamówienia, link do szczegółów zamówienia, dane kupującego, dane sprzedającego, wybrana przez klienta forma płatności i dostawy, wybrany dokument sprzedaży (faktura lub paragon) oraz lista zakupionych produktów. W treści wiadomości znajduje się wiele znaczników w formie {TUTAJ_NAZWA_ZNACZNIKA}. Przy generowaniu e-maila do klienta - w miejsce tego znacznika jest podstawiana odpowiednia treść. Lista dostępnych znaczników jakie można użyć w treści wiadomości znajduje się na dole strony. Administrator sklepu ma do dyspozycji ok. 40 znaczników, które może wstawić w treść wiadomości. Każdy znacznik podstawia inną wartość i w treści wiadomości można użyć tylko znaczniki opisane na stronie edycji.

W dalszej części edycji e-maila o nowym zamówieniu widoczne są pola "Nadawca nazwa" oraz "Nadawca email". "Nadawca nazwa" to nazwa jaka będzie wyświetlana u klienta jako nadawca maila (w programie pocztowym). Domyślnie w tym polu wstawiony jest znacznik {INFO_NAZWA_SKLEPU}, który podstawia nazwę firmy zdefiniowaną w menu Konfiguracja / Komunikacja / Ustawienia email w polu "Nazwa Twojego sklepu". Nadawca email to adres e-mail który jest nadawcą wysyłanej wiadomości - w tym miejscu wstawiony jest domyślnie znacznik {INFO_EMAIL_SKLEPU}. Podobnie jak "nadawca nazwa" wartość tego znacznika jest pobierana z menu Konfiguracja / Komunikacja / Ustawienia email z pola "Główny adres e-mail sklepu".

O ile nazwę nadawcy maila można dowolnie zmienić - to wartości nadawca email nie zalecamy zmieniać. Jeżeli podany e-mail będzie inny niż adres, który służy do wysyłania poczty elektronicznej w sklepie - wiadomości mogą nie być wysyłane. Wynika to z zabezpieczeń wielu hostingów, które nie dopuszczają wstawienia innego adresu e-mail jako nadawcy niż adres, który realizuje wysyłkę wiadomości. Ma to na celu zapobieganie podszywaniu się po obce adresy e-mail.

Kolejne pole to "Prześlij do wiadomości". W tym miejscu standardowo wstawiony jest znacznik {INFO_EMAIL_SKLEPU} - czyli w jego miejsce podstawiany jest adres e-mail sklepu. Takie rozwiązanie powoduje, że e-mail o nowym zamówieniu oprócz tego, że jest przesyłany do klienta - jest także przesyłany na adres e-mail właściciela sklepu. Jeżeli kopia wiadomości ma być przesyłana na więcej adresów trzeba usunąć ten znacznik i wpisać adresy e-mail rozdzielając je przecinkami np. mojadres1@poczta.pl,mojadres2@poczta.pl (pomiędzy przecinaki nie można stawiać spacji).

Kolejne ważne opcje tej treści wiadomości to "Plik załącznika". Opcja ta umożliwia dodanie do wiadomości e-mail załączników, które będą wysyłane w mailu. Najczęściej stosuje się tutaj dołączanie plików PDF regulaminu, formularza zwrotu itp. Można dodać do maila kilka załączników klikając w opcję "dodaj plik do dołączenia do maila".

Opcja "
Wysyłaj tego maila po złożeniu zamówienia" umożliwia wybranie czy mail o nowym zamówieniu ma być wysyłany do klienta po złożeniu zamówienia. Wysyłanie e-maila o nowym zamówieniu w sklepie internetowym jest konieczne - ale nie zawsze jest to realizowane przez sklep internetowy. Jeżeli masz integrację z zewnętrznym systemem sprzedaży, który sam wysyła mail o nowym zamówieniu - nie ma konieczności żeby sklep wysyłał takiego maila. Dlatego w takim przypadku można wybrać opcję "nie" - wtedy e-mail o nowym zamówieniu nie będzie wysyłany ze sklepu.
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Pomoc - Dane kontaktowe, e-mail, telefon

Strona korzysta z plików cookies niezbędnych do działania strony zgodnie z Polityką prywatności. Możesz zmienić ustawienia cookie w Twojej przeglądarce.

AKCEPTUJĘ