Sklep internetowy na własność
Strona główna » Centrum pomocy » Baza pomocy sklepu - Produkty i kategorie » Sprzedaż produktów w określonych ilościach - np. w paczkach

Sprzedaż produktów w określonych ilościach - np. w paczkach

Sprzedaż produktów w określonych ilościach, np. w paczkach, jest często stosowana w sklepach internetowych, szczególnie w przypadku produktów spożywczych, chemicznych lub innych produktów, które są sprzedawane w określonych ilościach. To pozwala na lepsze zarządzanie zapasami oraz ułatwia zamawianie produktów przez klientów, którzy mogą zamawiać dokładnie tyle, ile potrzebują. Paczki produktów pozwala również na lepsze dostosowanie cen do ilości oraz uwzględnienie kosztów wysyłki.

Przykładem sprzedaży paczkowanej mogą być np. płytki podłogowe albo panele na podłogę. Są to produkty, które są sprzedawane w formie paczek, a ilość jednostkowa m2 w paczce najczęściej nie jest równa jeden. Sprzedawca w sklepie internetowym oferując taki towar może podać cenę za paczkę lub cenę za m2. Cena za paczkę będzie wyższa i dodatkowo trzeba będzie dodać wyświetlanie ceny jednostkowej produktu. Wyższa cena może działać odstraszająco na klienta. Lepszym rozwiązaniem jest podanie ceny produktu za m2. Jednak w takim przypadku klient kupując produkt nie kupuje 1 m2 tylko paczkę, która zawiera np. 2,3 m2.

W sklepie shopGold można to rozwiązać stosując pole "Przyrost ilości", które dostępne jest w edycji produktu w menu Asortyment / Produkty. Dla podanego powyżej przykładu trzeba wpisać w to pole wartość 2.3. Po zapisaniu produktu, klient w sklepie będzie mógł kupić tylko wielokrotność 2.3 czyli 2.3, 4.6, 6.9 itd Sprzedaż będzie realizowana w tym przypadku na paczki - kupując np. 6.9 klient kupi 3 paczki płytek. Jeżeli klient wpisze ilość jaką chce zakupić np. 2 sklep automatycznie zamieni ją na 2.3, jeżeli wpisze 6, sklep zamieni na 6.9 itd - czyli zawsze będzie to wielokrotność wpisanej wartości przyrostu.

Wizualnie w sklepie będzie to wyglądało korzystniej bo cena produktu (za m2) będzie niższa niż prezentowanie ceny za całą paczkę. Takie rozwiązanie można zastosować we wszystkich produktach, które są sprzedawane w formie zbiorczej kilku produktów.
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Baza pomocy sklepu - Produkty i kategorie

Strona korzysta z plików cookies niezbędnych do działania strony zgodnie z Polityką prywatności. Możesz zmienić ustawienia cookie w Twojej przeglądarce.

AKCEPTUJĘ