Sklep internetowy na własność
Strona główna » Centrum pomocy » Baza pomocy sklepu - Klienci i zamówienia » Różne grupy klientów sklepu - do czego to służy ?

Różne grupy klientów sklepu - do czego to służy ?

Klienci sklepów internetowych mogą być podzieleni na różne grupy na podstawie różnych kryteriów, takich jak historia zakupów, preferencje zakupowe, historia transakcji, dostępne rabaty, poziomy cenowe itp. Przykłady grup klientów to:
  • nowi klienci - ci, którzy dopiero co zaczęli robić zakupy w sklepie
  • klienci lojalni - ci, którzy często robią zakupy w sklepie i są lojalni wobec marki sklepu
  • klienci z segmentu premium - ci, którzy skłonni są dokonywać droższych zakupów
  • klienci sezonowi - ci, którzy robią zakupy tylko w określonym okresie roku
  • klienci hurtowi - ci, który dokonują zakupu dużych ilości produktów
Te grupy klientów mogą być traktowane inaczej przez sklep, np. oferując im specjalne promocje lub personalizowane oferty.

W menu Sprzedaż / Klienci / Grupy klientów jest możliwość zarządzania istniejącymi już grupami oraz tworzenia nowych grup klientów. Dla każdej grupy można ustawić takie opcje jak rabat, minimalna wartość produktów w koszyku żeby można było złożyć zamówienie oraz cena jaka obowiązuje dla danej grupy w przypadku jeżeli w sklepie zostało ustawione kilka poziomów cenowych.

Każdy klient, który zarejestruje się w sklepie jest automatycznie przypisany do grupy "Podstawowej" - obowiązują dla niego takie zasady zakupów jakie dla tej grupy zostały zdefiniowane. Obsługa sklepu może później zmienić to do jakie grupy będzie ten klient przypisany podczas robienia kolejnych zakupów w sklepie.

Zmianę grupy do jakiej jest przypisany klient można wykonać w edycji konta klienta - w menu Sprzedaż / Klienci / Klienci.

Co daje używanie różnych grup klientów w sklepie ?

  • w przypadku stosowania kilku poziomów cen można dla poszczególnych grup klientów przypisać określony poziom ceny
  • można przypisać stały rabat procentowy dla grupy klientów
  • dla każdej grupy klientów można określić minimalną wartość zamówienia, które można zrealizować w sklepie
  • wysyłki produktów - można określić które będą dostępne lub nie dla wybranych grup klientów
  • dla poszczególnych produktów można określić dla jakich grup klientów będą widoczne (np. produkty widoczne tylko dla hurtowników lub widoczne tylko dla zalogowanych klientów)
  • można wysyłać newsletter tylko do wybranych grup klientów
  • wyświetlać bannery graficzne tylko wybranym grupom klientów
  • tworzyć kupony rabatowe tylko dla określonych grup klientów
W wielu miejscach sklepu wybiera się dla jakiej grupy klientów ma być dostępna dana funkcja. Dzięki temu można wiele elementów sklepu spersonalizować tylko dla określonych grup klientów
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Baza pomocy sklepu - Klienci i zamówienia

Strona korzysta z plików cookies niezbędnych do działania strony zgodnie z Polityką prywatności. Możesz zmienić ustawienia cookie w Twojej przeglądarce.

AKCEPTUJĘ