Rabat zależny od wartości zamówienia lub ilości produktów w koszyku
Rabat zależny od wartości zamówienia lub ilości produktów w koszyku to popularna strategia marketingowa, która ma na celu zachęcenie klientów do większych zakupów. Oznacza to, że im więcej klient kupuje, tym większy rabat otrzymuje. Może to być np. 5% rabatu przy zamówieniu powyżej 100 zł, 10% rabatu przy zamówieniu powyżej 200 zł, etc.
Innym podejściem jest oferowanie rabatu w zależności od ilości produktów dodanych do koszyka. Na przykład, klient, który kupi 3 produkty otrzyma 10% rabatu, a klient, który kupi 5 lub więcej produktów otrzyma 20% rabatu.
Taka strategia ma na celu zachęcenie klientów do zakupów większej ilości produktów, co z kolei może prowadzić do większej sprzedaży i lojalności klienta wobec marki.
Ten rodzaj rabatu jest rabatem "jednorazowym". Nie jest on zależny od poprzednich zamówień klienta. Taki rabat może uzyskać każdy nowy klient jeżeli przekroczy określone progi rabatowe.
W oprogramowaniu sklepu shopGold ten rabat jest realizowany przez moduł o nazwie "Zniżka zależna od wartości produktów w koszyku", który dostępny jest w menu Moduły / Podsumowanie zamówienia.
Po przejściu do edycji tego modułu można ustawić w nim poszczególne opcje konfiguracyjne. Nie ma ich wiele i są one bardzo proste. Najważniejszą opcją konfiguracyjną tego modułu jest wybór sposobu obliczania rabatu:
Opisywana funkcja rabatów działa zarówno dla klientów, którzy założyli konto w sklepie jak i dla klientów bez rejestracji (chyba, że zostanie wybrana określona grupa klientów - wtedy będzie działała tylko dla klientów przypisanych do danej grupy).
Wartość udzielonego rabatu na podstawie wartości lub ilości produktów jest wyświetlana w podsumowaniu zamówienia - razem z pozycją wartości produktów, kosztami wysyłki, płatności.
Innym podejściem jest oferowanie rabatu w zależności od ilości produktów dodanych do koszyka. Na przykład, klient, który kupi 3 produkty otrzyma 10% rabatu, a klient, który kupi 5 lub więcej produktów otrzyma 20% rabatu.
Taka strategia ma na celu zachęcenie klientów do zakupów większej ilości produktów, co z kolei może prowadzić do większej sprzedaży i lojalności klienta wobec marki.
Ten rodzaj rabatu jest rabatem "jednorazowym". Nie jest on zależny od poprzednich zamówień klienta. Taki rabat może uzyskać każdy nowy klient jeżeli przekroczy określone progi rabatowe.
W oprogramowaniu sklepu shopGold ten rabat jest realizowany przez moduł o nazwie "Zniżka zależna od wartości produktów w koszyku", który dostępny jest w menu Moduły / Podsumowanie zamówienia.
Po przejściu do edycji tego modułu można ustawić w nim poszczególne opcje konfiguracyjne. Nie ma ich wiele i są one bardzo proste. Najważniejszą opcją konfiguracyjną tego modułu jest wybór sposobu obliczania rabatu:
- wg wartości produktów - w tym przypadku ustala się progi kwotowe od jakich obowiązuje rabat - progi ustala się na zasadzie "powyżej" - czyli powyżej 100 zł - rabat 5%, powyżej 200 zł - rabat 10%, powyżej 300 zł - rabat 15% - i tak można dodać dowolną ilość progów
- wg ilości produktów - w tym przypadku zamiast wartości zamówienia podaje się ilość produktów dodanych do koszyka (zliczana jest suma produktów w koszyku - np. produkt A dodany w ilości 2 szt, produkt B w ilości 1 szt - ilość jaka będzie brana do rabatu to 3) - progi dodaje się podobnie jak w przypadku wartości
Opisywana funkcja rabatów działa zarówno dla klientów, którzy założyli konto w sklepie jak i dla klientów bez rejestracji (chyba, że zostanie wybrana określona grupa klientów - wtedy będzie działała tylko dla klientów przypisanych do danej grupy).
Wartość udzielonego rabatu na podstawie wartości lub ilości produktów jest wyświetlana w podsumowaniu zamówienia - razem z pozycją wartości produktów, kosztami wysyłki, płatności.