Sklep internetowy na własność
Strona główna » Centrum pomocy » Baza pomocy sklepu - Import i eksport danych » Przy imporcie zewnętrznym XML wyświetla się błąd - zły format danych lub plik jest pusty

Przy imporcie zewnętrznym XML wyświetla się błąd - zły format danych lub plik jest pusty

Importując dane w sklepie internetowym z pliku XML należy pamiętać, że różne pliki XML różnią się pomiędzy sobą budową. XML jest językiem znaczników, który umożliwia tworzenie różnorodnych struktur plików. Dzięki temu, że jest on rozszerzalny, różne pliki XML mogą mieć różną budowę, w zależności od celu, dla którego są tworzone. Wielu dostawców pliku tworzy własne formaty budowy plików XML i do ich obsługi potrzebna jest tworzenie dodatkowych rozszerzeń, które dany format będą potrafiły odczytać i przetworzyć.

Jeżeli dokonujesz importu pliku XML od swojego dostawcy w menu Narzędzia / Import i eksport danych / Import zewnętrzny XML i po wczytaniu pliku otrzymujesz komunikat o treści "Dane nie zostały wczytane - nie można odczytać pliku, plik ma zły format danych lub plik jest pusty ..." - może to z dwóch problemów:
  • plik ma budowę inną niż struktura jaka została wybrana do importu - sprawdź czy Twój sklep ma wgrane odpowiednie rozszerzenie do obsługi formatu XML, który chcesz zaimportować - być może próbujesz zaimportować plik o nieznanej dla sklepu strukturze dla której sklep nie ma rozszerzenia importu
  • wybierasz złą strukturę importu - trzeba wybrać strukturę zgodną z budową pliku, który importujesz
  • plik, który importujesz jest pusty
  • próbujesz zaimportować plik jako "zewnętrzny adres pliku" - nie każdy plik da się z ten sposób zaimportować - żeby był możliwy import musi być to link bezpośredni do pliku XML - część dostawców udostępnia linki, które generują plik XML po kliknięciu w link - takiego pliku nie da się zaimportować - w takim przypadku trzeba pobrać plik na dysk komputera i wgrać go do sklepu w formie standardowego pliku XML
Jeżeli masz problemy z importem i sytuacja błędu się powtarza - skontaktuj się z nami poprzez formularz kontaktowy. Sprawdzimy budowę pliku i podamy czy dany format pliku jest obsługiwany przez sklep. Jeżeli nie jest podamy Ci koszt przygotowania rozszerzenie do obsługi importowanego pliku. Być może takie rozszerzenie już mamy w swojej bazie i będzie ono dostępne "od ręki".
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Baza pomocy sklepu - Import i eksport danych

Strona korzysta z plików cookies niezbędnych do działania strony zgodnie z Polityką prywatności. Możesz zmienić ustawienia cookie w Twojej przeglądarce.

AKCEPTUJĘ