Sklep internetowy na własność
Strona główna » Centrum pomocy » Baza pomocy sklepu - Integracje w sklepie » Przesyłanie danych produktów ze sklepu internetowego do porównywarek cen

Przesyłanie danych produktów ze sklepu internetowego do porównywarek cen

Integracja sklepu internetowego z różnymi kanałami sprzedaży, w tym porównywarkami cen, pozwala na rozszerzenie zasięgu sprzedaży produktów. Większa ilość kanałów sprzedaży produktów to zwiększa możliwości maksymalizacji zysku i liczby zamówień w Twoim sklepie.

Integracja sklepu internetowego z porównywarkami cen daje kilka korzyści, w tym:
  • zwiększenie widoczności produktów - porównywarki cen są często odwiedzane przez potencjalnych klientów w poszukiwaniu najlepszych ofert, dzięki czemu Twoje produkty mogą zyskać więcej ekspozycji
  • poprawa wyników wyszukiwania - porównywarki cen często indeksują dane produktów, co może pomóc Twoim produktom lepiej wypaść w wynikach wyszukiwania
  • konkurencyjność cenowa - dzięki integracji z porównywarkami cen, możesz śledzić ceny swoich konkurentów i dostosowywać swoje ceny w celu utrzymania konkurencyjności
  • oszczędność czasu - automatyczne przesyłanie danych do porównywarek cen pozwala uniknąć ręcznego wprowadzania danych produktów
  • analiza danych - porównywarki cen zbierają dane dotyczące cen i dostępności produktów, które mogą być wykorzystane do analizy danych i podejmowania decyzji biznesowych
Aby przesłać dane produktów ze sklepu internetowego do porównywarek cen, należy skorzystać z formatu pliku, który jest obsługiwany przez dane porównywarki. Format plików, który jest najczęściej obsługiwany to XML. Należy również upewnić się, że dane, które przesyłamy, są aktualne i zgodne z wymaganiami porównywarki cen.

Sklep internetowy shopGold ma wbudowaną integrację z najbardziej popularnymi w Polsce porównywarkami cen. Integracja ta jest dostępna w menu Integracje / Porównywarki. Po wejściu w to menu wyświetlona zostaje lista wszystkich dostępnych w oprogramowaniu porównywarek.

Każda pozycja zawiera informacje na temat ilości wyeksportowanych produktów do pliku porównywarki, datę eksportu, zakres eksportowanych danych. Każda pozycja ma także możliwość edycji ustawień, duplikowania porównywarki oraz najważniejsze - możliwość wygenerowania pliku dla porównywarki.

Ważną opcją dla każdej porównywarki jest możliwość jej konfiguracji. Konfiguracja dotyczy eksportu produktów tzn. zakresu eksportu, dodatkowych parametrów eksportu produktów (cechy lub dodatkowe pola), eksport produktów z określoną dostępnością, poziomem cen itd. Każda porównywarka ma wiele ustawień konfiguracyjnych dzięki którym można dopasować eksport produktów do indywidualnych wymagań sklepu.

Po skonfigurowaniu opcji eksportu produktów dla porównywarki cen można wygenerować końcowy plik. Dokonuje się tego w liście porównywarek klikając w opcję "Wykonanie eksportu do porównywarek". Po uruchomieniu generowania pliku rozpocznie się proces tworzenia końcowego pliku. W zależności od ilości produktów w sklepie oraz ustawionych parametrów eksportu może on trwać od kilku do kilkudziesięciu sekund. Po zakończeniu procesu generowania pliku zostanie wyświetlony link do wygenerowanego pliku. Ten link należy przekazać do wybranej porównywarki. Porównywarka cen będzie korzystała z tego pliku do pobierania ofert produktów ze sklepu. Dlatego bardzo istotne jest dbanie, żeby dane w pliku były zawsze aktualne. Najlepiej generować plik po każdej zmianie produktów w sklepie. Zapobiegnie to wyświetlaniu w porównywarkach nieaktualnych informacji na temat produktów Twojego sklepu.

Żeby zapewnić ciągłą aktualność danych produktów w generowanych plikach dla porównywarek warto skorzystać z opcji "Czy umożliwić generowania poprzez zewnętrzny link" dostępnej w edycji porównywarki. Opcja to umożliwia utworzenie linku do generowania danych do pliku porównywarki działającego poza sklepem (bez konieczności logowania się do panelu zarządzania sklepu). Taki link można dodać do zadań CRON na serwerze (funkcja serwera umożliwiająca cykliczne uruchamianie skryptów). Dzięki temu można np. ustawić automatyczne generowanie pliku porównywarki co 1-2 godziny co zagwarantuje, że dane w plikach porównywarek zawsze będą aktualne.

Funkcja ustawienia generowania danych do pliku porównywarki jest dostępna dla każdej porównywarki w sklepie. Część porównywarek może mieć tą opcję aktywną, a część nie - zależy to od właściciela sklepu. Przy korzystaniu z tej opcji oprócz jej zaznaczenia trzeba podać także "token". Jest to ciąg znaków (w formie liter) zabezpieczający utworzony link przed niepowołanym uruchamianiem przez osoby postronne. Taki token powinien znać tylko właściciel sklepu i tylko on powinien mieć możliwość uruchomienia tego linku (znać jego pełną ścieżkę). Jeżeli link byłby ogólnodostępny to mógłby być wykorzystany do przeciążenia serwera (np. wywoływanie skryptu co kilka sekund przeciąży hosting) - dlatego ważne jest dodawanie unikalnego tokenu i go bezwzględne stosowanie.

Przykładowy link, który można dodać do zadań CRON na serwerze lub wywoływać ręcznie z poziomu paska przeglądarki (bez konieczności uruchamiania panelu zarządzania sklepu) wygląda:
https://www.moj-adres-sklepu.pl/porownywarka_xml.php?plugin=nokaut&token=sklsqwnfs
Ostatnią przydatną opcją dotyczącą porównywarek jest opcja ich duplikowania. Opcja ta polega na wykonaniu kopii porównywarki wraz z jej ustawieniami. Do czego może być wykorzystania kopia przeglądarki ? Odpowiedzi może być kilka:
  • wiele porównywarek korzysta z tych samych formatów plików XML - np. pliki w formacie Ceneo wykorzystuje wiele innych mniej znanych porównywarek - kopiując format porównywarki Ceneo możesz wykorzystać kopię do generowania danych dla innej porównywarki, ustawiając przy tym inny zakres eksportu niż w przypadku głównej porównywarki Ceneo
  • możliwość tworzenia plików dla innych sklepów / systemów, które wykorzystują do wymiany danych pliki XML w formatach znanych porównywarek - np. tworząc kopie porównywarki Ceneo możesz wygenerować plik XML dla innego sklepu (z innym zakresem danych niż dla porównywarki - np. z innym poziomem cen)
  • możliwość wymiany danych pomiędzy Twoimi sklepami - jeżeli masz np. 2 sklepy możesz dzięki plikom XML wymieniać / aktualizować dane produktów w obu sklepach - w jednym sklepie eksportujesz dane - w drugim importujesz i dane produktów są aktualizowane
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Baza pomocy sklepu - Integracje w sklepie

Strona korzysta z plików cookies niezbędnych do działania strony zgodnie z Polityką prywatności. Możesz zmienić ustawienia cookie w Twojej przeglądarce.

AKCEPTUJĘ