Sklep internetowy na własność
Strona główna » Centrum pomocy » Baza pomocy sklepu - Pozycjonowanie i SEO » Przekierowanie adresów URL z poprzedniego sklepu internetowego

Przekierowanie adresów URL z poprzedniego sklepu internetowego

Przeniesienie sklepu online z innej platformy na oprogramowanie shopGold często wiąże się ze zmianą linków prowadzących do produktów, kategorii produktów lub stron producentów w sklepie.

Praktycznie każda platforma służąca do prowadzania sklepu ma własny system tworzenia linków SEO. Różne rozwiązania stosowane w różnych programach powodują, że po przejściu na inną platformę sklepu zmienia się budowa linków i stare zaindeksowane w wyszukiwarkach linki przestają działać. Wpływa to bardzo niekorzystnie na funkcjonowanie i widoczność sklepu. Bez poprawnego przekierowania linków, które były generowane w starym sklepie - znacznie wzrośnie liczba stron oznaczonych jako 404 (błąd ten oznacza, że nie istnieje na serwerze). Błąd 404 może mieć negatywny wpływ na doświadczenie użytkownika, ponieważ klient nie może uzyskać dostępu do żądanej strony. W przypadku sklepu internetowego, błąd 404 może spowodować utratę sprzedaży, ponieważ klienci nie będą w stanie dostać się do strony produktu lub do koszyka.

Przekierowanie adresów linków z poprzedniego sklepu internetowego ma znaczenie z kilku powodów:
  • przekierowania umożliwiają utrzymanie wartości SEO (Search Engine Optimization), czyli pozycjonowania strony sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania - jeśli klienci klikają na stare linki, a te nie są przekierowane na nowe adresy, strona może stracić na pozycji w wynikach wyszukiwania
  • przekierowanie adresów linków może pomóc utrzymać pozytywną reputację marki w oczach klientów - jeśli klienci klikają na stare linki i odkrywają, że prowadzą one do błędnych lub nieistniejących stron, mogą uznać, że sklep internetowy jest nieprofesjonalny i niegodny zaufania
  • jeśli klienci nie mogą znaleźć odpowiedniej strony produktu, mogą opuścić sklep internetowy i nie dokonać zakupu - przekierowania umożliwiają utrzymanie poziomu sprzedaży poprzez zapewnienie, że klienci są kierowani na właściwe strony produktów
Aby zapobiec problemom związanym z błędami w indeksowaniu stron - oprogramowanie sklepu shopGold umożliwia dodanie w produktach, kategoriach oraz producentach poprzedniego adresu URL jaki miała dana strona w starym sklepie. Dzięki takiemu rozwiązaniu sklep nie straci pozycji w wynikach wyszukiwania, a klienci będą mogli bez problemów przejść do wyszukanych w wyszukiwarkach produktów.

Podczas edycji produktu w menu Asortyment / Produkty - zakładka "Pozycjonowanie" dostępne jest pole o nazwie "Adres URL do produktu w poprzednim sklepie". W tym polu trzeba wpisać adres jaki miał dany produkt w poprzednim sklepie. Przykładowo mogą to być adresy:
  • list/cialo/balsamy
  • spodnica-1275-addias
  • pl/p/Koszula-meska-bawelka/57
  • apara-sony-a250,id2122.html
Adresy trzeba wpisać tylko jako same linki - bez adresu sklepu. Po wprowadzeniu adresu dla produktu i zapisaniu danych - jeżeli klient trafi na stary link do produktu - zostanie automatycznie przekierowany na nowy link w sklepie. Klient nie zauważy różnicy - zmieni się tylko adres URL produktu w przeglądarce.

W taki sam sposób można przekierować adresy kategorii lub producentów. Podczas edycji kategorii w menu Asortyment / Kategorie oraz producentów w menu Asortyment / Producenci - można wpisać adres strony kategorii czy producenta z poprzedniego sklepu.

Jeżeli chcesz zautomatyzować proces przeniesienia danych ze starego sklepu możesz do tego celu wykorzystać pliki XML w formacie Ceneo lub Nokaut. Praktycznie każdy program do prowadzenia sklepu ma możliwość wygenerowania takich plików. Jeżeli chcesz skorzystać z tego rozwiązania możesz podczas importu wybrać opcję "adres URL (zostanie dodany jako adres z poprzedniego sklepu)". Wtedy sklep sam automatycznie przy imporcie wstawi poprzedni adres produktu. Importu produktów z plików XML Ceneo dokonuje się w menu Narzędzia / Import i eksport danych / Import zewnętrzny XML - jest to bardzo prosty i szybki sposób na przeniesienie produktów z innego oprogramowania.

Żeby moduł przekierowań działał prawidłowo i linki były przekierowywane trzeba włączyć w sklepie moduł przekierowań, który dostępny jest w menu Narzędzia / Przekierowania URL - trzeba ustawić opcję "Czy moduł przekierowań adresów URL ma być włączony ?" na "tak".
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Baza pomocy sklepu - Pozycjonowanie i SEO

Strona korzysta z plików cookies niezbędnych do działania strony zgodnie z Polityką prywatności. Możesz zmienić ustawienia cookie w Twojej przeglądarce.

AKCEPTUJĘ