Sklep internetowy na własność
Strona główna » Centrum pomocy » Baza pomocy sklepu - Produkty i kategorie » Produkty gratisowe jako sposób na zwiększenie sprzedaży

Produkty gratisowe jako sposób na zwiększenie sprzedaży

Celem oferowania gratisów przy zakupie produktów jest zwiększenie liczby zamówień i lojalności klientów. Gratisy do zamówienia mogą być skuteczną metodą na zwiększenie sprzedaży, zwłaszcza jeśli są one dobrze dobrane i skojarzone z konkretnymi produktami. Dodatkowo, gratisy mogą również pomóc w promocji nowych produktów lub usług, ponieważ dają klientom możliwość przetestowania ich przed dokonaniem pełnego zakupu.

Oferowanie gratisów również pomaga sprzedawcom zwiększyć zyski z długoterminowego punktu widzenia, ponieważ zwiększenie lojalności klientów może prowadzić do powtarzających się zakupów i polecania produktów lub usług innym osobom.

W oprogramowaniu sklepu shopGold "gratisy" to produkty, które mogą być ustawione jako produkty za darmo (z ceną 0 zł) lub mogą mieć przypisaną cenę dużo niższą od ceny standardowej. Przykładem gratisów mogą być na przykład darmowe próbki produktów, akcesoria dodatkowe, produkty komplementarne z dodanymi do koszyka.

Moduł gratisów w sklepie internetowym umożliwia utworzenie "gratisu" z produktów, które znajdują się w sklepie. Produkty jako "gratisy" dodaje się w menu Asortyment / Gratisy. Przy dodawaniu nowej pozycji trzeba wybrać produkt, który zostanie przypisany jako "gratis". Można ustawić mu cenę (niższą od standardowej) lub wybrać, że jego cenę będzie wynosiła 0 zł (będzie darmowy).

Ważną cechą modułu gratisów jest definiowanie dodatkowych warunków wyświetlania się produktów przypisanych jako "gratisy". Można ustawić wyświetlanie produktów tylko dla określonych grup klientów, ustawić zakres wartości zamówienia dla jakich ma być dostępny np. od 100 zł do 500 zł. Dzięki temu można zdefiniować różne produkty dla różnych wartości zamówień. Dodatkowo można ustawić ograniczenie wyświetlania "gratisu" tylko zamówień, które mają produkty z określonej kategorii, określonego producenta lub wybrane produkty.

Produkty przypisane w sklepie jako "gratisy" są wyświetlane na stronie koszyka. Jeżeli wartość zamówienia (produktów dodanych do koszyka) spełnia wymogi wyświetlania gratisu (jednego lub kilku) - takie produkty wyświetlane są w koszyku z informacją, że zamówienie klienta spełnia określone parametry i może otrzymać za darmo lub zakupić taniej określone produkty. Przy każdym produkcie wyświetla się informacja o ile produkt jest tańszy i ile klient zyskuje na dodaniu danego gratisu do koszyka.

Produkty "gratisowe" można skonfigurować tak, żeby klient mógł dodać do koszyka tylko jeden gratis z wyświetlanych w koszyku lub kilka. Wszystko zależy od ustawienia podczas dodawania produktów gratisowych w panelu zarządzania sklepu.
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Baza pomocy sklepu - Produkty i kategorie

Strona korzysta z plików cookies niezbędnych do działania strony zgodnie z Polityką prywatności. Możesz zmienić ustawienia cookie w Twojej przeglądarce.

AKCEPTUJĘ