Sklep internetowy na własność
Strona główna » Centrum pomocy » Baza pomocy sklepu - Informacje ogólne » Po zmianie serwera nie widać zdjęć i nie można zalogować się do panelu

Po zmianie serwera nie widać zdjęć i nie można zalogować się do panelu

Kupując oprogramowanie sklepu internetowego shopGold nie musisz cały czas być związany z jednym hostingiem. Jeżeli po jakimś czasie od użytkowania sklepu okazuje się, że hosting jest zbyt wolny, nie jesteś zadowolony z obsługi firmy hostingowej albo po prostu po roku przedłużenie usługi na kolejny okres stało się zbyt drogie - możesz zawsze przenieść sklep na inny wybrany przez siebie serwer (innej firmy hostingowej).

Jeżeli po przeniesieniu sklepu na inny serwer nie wyświetlają się na stronie zdjęcia produktów. Nie można się także zalogować do panelu zarządzania - wyświetlany jest tylko komunikat "Bład licencji sklepu", to oznacza że po przegraniu plików programu na nowy serwer jest nieprawidłowa ścieżka do katalogu w którym jest uruchamiany sklep w pliku konfiguracyjnym.

Ścieżkę do katalogu tego można sprawdzić np. poprzez komendę phpinfo() i odczytanie wartości zmiennej DOCUMENT_ROOT.

W tym celu należy na serwerze utworzyć plik o nazwie np. sprawdz.php i jako jego zawartość wstawić kod:
<?php
phpinfo();
?>
Po utworzeniu pliku należy go uruchomić wpisując w pasku przeglądarki adres swojego sklepu i nazwę utworzonego pliku np. https://www.moj-adres-sklepu.pl/sprawdz.php

Po zatwierdzeniu zostanie wyświetlona strona z konfiguracją języka php na serwerze. W tabelce wyświetlonych danych trzeba odnaleźć pozycję DOCUMENT_ROOT. W niej będzie wyświetlona ścieżka jaką trzeba wstawić w miejsce katalogu w jakim jest zainstalowany sklep w pliku konfiguracyjnym sklepu.

Jeżeli ścieżka do katalogu jest w pliku konfiguracyjnym prawidłowa, a nadal podczas próby zalogowania do panelu zarządzania występuje komunika o błędzie licencji to oznacza ze podczas przegrywania niektóre pliki mogły zostać niepoprawnie przegrane. Często zdarza się ze program FTP utworzy plik, ale nie przegra go w całości - trzeba wówczas sprawdzić czy nie ma w katalogu panelu zarządzania plików które maja wielkość 0 bajtów.

Podczas przegrywania plików za pomocą klienta FTP należy również zwrócić uwagę na zachowanie wielkości liter w nazwach plików. Plik o nazwie MojPlik.php nie jest tym samym co plik o nazwie mojplik.php. Są to dwa różne pliki i zmiana wielkości liter będzie powodowała błędne działanie sklepu. Taka sytuacja zdarza się szczególnie przy używaniu programu Total Commander. Dlatego należy pamiętać żeby wyłączyć tą opcje przy przenoszeniu plików.
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Baza pomocy sklepu - Informacje ogólne

Strona korzysta z plików cookies niezbędnych do działania strony zgodnie z Polityką prywatności. Możesz zmienić ustawienia cookie w Twojej przeglądarce.

AKCEPTUJĘ