Sklep internetowy na własność
Strona główna » Centrum pomocy » Baza pomocy sklepu - Produkty i kategorie » Po dodaniu w panelu zarządzania produktu nie widać go na stronie sklepu

Po dodaniu w panelu zarządzania produktu nie widać go na stronie sklepu

Produkty w sklepie internetowym to najważniejszy element sklepu. Są one istotą sprzedaży internetowej. Czasami zdarzają się jednak problemy przy dodawaniu przez właściciela sklepu nowych produktów.

Po dodaniu nowego produktu w panelu zarządzania nie jest on widoczny po stronie sklepu. Nie można go znaleźć poprzez wyszukiwarkę, nie jest wyświetlany także w listingu kategorii do jakiej został przypisany.

Powodem takiego stanu rzeczy mogą być błędy (błędna konfiguracja produktu) popełnione przez właściciela sklepu podczas dodawania lub edycji produktu.

Najczęstszym powodem braku wyświetlania produktu w sklepie jest jego status. Jeżeli produkt jest wyłączony - nie będzie widoczny w sklepie i nie będzie go także można wyszukać przez wyszukiwarkę sklepu.

Często powtarzanym błędem jest także przypisywanie produktu do wybranych grup klientów. Produkt, który jest przypisany do wybranych grup klientów jest widoczny tylko dla tych grup. Jeżeli produkt jest wyszukiwany przez użytkownika, który nie jest zalogowany lub należy do innej grupy klientów - nie znajdzie produktu. Dlatego jeżeli produkt ma być widoczny dla wszystkich klientów sklepu nie należy zaznaczać żadnej grupy klientów przy opcji "Produkt widoczny tylko dla grup klientów". Opcja ta powinna być używana tylko wtedy jeżeli dany produkt ma być celowo widoczny tylko dla określonych użytkowników sklepu.

Brak wyników wyszukiwania produktu może być także spowodowany włączeniem w produkcie opcji "nie wyświetlaj w listingach". W takim przypadku produkt nie jest wyświetlany w listingach produktów oraz w wynikach wyszukiwania. W szczegóły produktu można wejść tylko bezpośrednim linkiem do produktu.

Ostatnim elementem jako może mieć wpływ na wyświetlanie produktu to wyłączenia kategorii do jakiej należy produkt. W takim przypadku nawet jeżeli sam produkt jest aktywny - nie będzie wyświetlany po stronie sklepu - ponieważ kategoria do której należy produkt jest wyłączona i wszystkie produkty, które znajdują się w tej kategorii są niewidoczne.
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Baza pomocy sklepu - Produkty i kategorie

Strona korzysta z plików cookies niezbędnych do działania strony zgodnie z Polityką prywatności. Możesz zmienić ustawienia cookie w Twojej przeglądarce.

AKCEPTUJĘ