Sklep internetowy na własność
Strona główna » Centrum pomocy » Pomoc - Dane kontaktowe, e-mail, telefon » Numer konta bankowego do wpłat klientów w sklepie

Numer konta bankowego do wpłat klientów w sklepie

Numer konta bankowego w sklepie internetowym służy do przyjmowania płatności od klientów. Kiedy klienci dokonują zakupów w sklepie internetowym, mogą wybrać opcję płatności przelewem i sklep powinien przekazać im numer konta bankowego, na który mają dokonać wpłaty. Jest on potrzebny, ponieważ pozwala na przyjmowanie płatności od klientów, którzy nie korzystają z innych metod płatności, takich jak karty kredytowe czy systemy płatnicze online. Numer konta bankowego powinien być wyraźnie widoczny na stronie sklepu internetowego i być dostępny na dokumentach PDF, które są wysyłane do klienta po dokonaniu zakupu (np. fakturze proforma).

W sklepie shopGold numer konta (ewentualnie dwa numery kont) definiuje się w menu Konfiguracja / Dane teleadresowe / Dane firmy. W tym jest możliwość wpisania dwóch różnych numerów kont (np. dla płatności w ZŁ i dla płatności w EURO). Dla konta bankowego trzeba podać nazwę banku oraz numer rachunku. Informacje wprowadzone w tym menu są generowane w sklepie na dokumentach PDF (np. faktura proforma) oraz wyświetlane w stopce sklepu (jeżeli taka opcja zostanie włączona - dla szablonów w wersji V2).

Oprócz opisanego menu numer konta należy także wpisać dane do przelewu w opisie metody płatności "Przelew bankowy". Moduły płatności są dostępne w menu Moduły / Płatności. Jedną z dostępnych form zapłaty za zamówienie jest zwykły przelew bankowy. Po wejściu w edycję tego modułu można dodać opis (w edytorze tekstu) jaki jest wyświetlany na stronie zamówienia oraz wysyłany w mailu potwierdzającym złożenie zamówienia przez klienta. W tym opisie można wpisać numer konta na jaki klient ma dokonać przelewu. Jeżeli klient wybierze przy składaniu zamówienia tą formę płatności to po złożeniu zamówienia otrzyma od razu numer konta na jaki dokonać wpłaty i nie będzie musiał szukać tej informacji na stronie sklepu. Wynika to z faktu, że konto na które mają być dokonywane wpłaty nie musi być takie samo jak konto firmy podawane na dokumentach.

Dodatkowo można utworzyć stronę informacyjną z opisanymi dostępnymi w sklepie sposobami płatności i w opisie podać numer konta bankowego lub kilka kont bankowych. Taką stronę można utworzyć w menu Wygląd / Strony informacyjne / Zarządzanie stronami. Utworzoną w tym miejscu stronę można dodać do wyświetlania w sklepie np. w stopce sklepu. Będzie to zawsze dodatkowa informacja dla klientów szukających numeru konta na jaki mają dokonać wpłaty.
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Pomoc - Dane kontaktowe, e-mail, telefon

Strona korzysta z plików cookies niezbędnych do działania strony zgodnie z Polityką prywatności. Możesz zmienić ustawienia cookie w Twojej przeglądarce.

AKCEPTUJĘ