Sklep internetowy na własność
Strona główna » Centrum pomocy » Baza pomocy sklepu - Ceny i rabaty produktów » Negocjowanie ceny produktu w sklepie internetowym

Negocjowanie ceny produktu w sklepie internetowym

Opcja negocjowania ceny produktu w sklepie internetowym może być dobrym rozwiązaniem, jeśli jest odpowiednio zarządzana i zintegrowana z pozostałymi aspektami biznesu. Opcja ta może zachęć klientów do zakupu produktu, jeżeli są oni niezdecydowani na zakup. Sam kontakt z sklepu z klientem w sprawie ustalenia końcowej ceny może wywrzeć bardzo dobre wrażenie na kliencie. Warto pamiętać, że negocjacje cenowe powinny być uważnie przemyślane i odpowiednie dla danego produktu lub usługi.

Opcja negocjowania ceny produktu w sklepie internetowym ma swoje zalety i wady.

Zalety:
  • może pomóc w uzyskaniu lepszej ceny dla klienta
  • może pomóc sprzedawcy w przekształceniu potencjalnie nieudanej transakcji w udany zysk
Wady:
  • może być trudne dla sprzedawcy, aby utrzymać ceny produktów konkurencyjne
  • może prowadzić do utraty lojalności klientów, którzy poczują się niezadowoleni z negocjacji
  • może prowadzić do trudności w utrzymaniu jasno określonej polityki cenowej
Negocjacja ceny produktu w oprogramowaniu sklepu shopGold jest powiązana z formularzem kontaktowym (specjalnie przeznaczonym do tej funkcji). To czy produkt ma mieć możliwość negocjacji ceny ustawia się w produktach podczas ich edycji w menu Asortyment / Produkty. Można zaznaczyć tą opcję w wybranych produktach w listingu produktów lub pojedynczo w edycji każdego produktu.

Zaznaczenie w produkcie opcji "negocjacji ceny" będzie powodowało wyświetlanie na karcie produktu dodatkowej opcji "przycisku" o treści "Negocjuj cenę", który będzie prowadził do specjalnego formularza. Po kliknięciu w ten przycisk wyświetlony zostanie formularz gdzie klient podaje swoje dane, cenę jaką proponuje oraz komentarz do propozycji swojej ceny. Treść tego formularza oraz pola jakie zawiera można edytować w menu Wygląd / Formularze - formularz o nazwie "Wyślij nam Twoją propozycję cenową".

Po wypełnieniu przez klienta formularza i wysłaniu go ze sklepu - właściciel sklepu otrzymuje e-maila z danymi produktu jaki interesuje klienta oraz jego propozycją cenową. Dalej drogą mailową bądź telefoniczną może uzgodnić z klientem inną cenę produktu. Można obniżyć cenę klientowi np. w formie zaoferowania kuponu rabatowego na dany produkt. To czy sklep przystanie na propozycję klienta zależy od tego ile sklep może obniżyć cenę danego produktu, żeby jego sprzedaż była opłacalna.

Funkcjonalność negocjacji ceny może pomóc w pozyskaniu klienta i sprzedaży produktu. Jeżeli klient wyśle swoją propozycję ceny- oznacza to, że jest zainteresowany danym produktem. Mając kontakt do klienta warto postarać się zaproponować mu takie warunki żeby dokonał zakupu produktu lub kilku produktów. Jest to na pewno jedna z form, która może zachęcić klientów do zakupu produktów.
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Baza pomocy sklepu - Ceny i rabaty produktów

Strona korzysta z plików cookies niezbędnych do działania strony zgodnie z Polityką prywatności. Możesz zmienić ustawienia cookie w Twojej przeglądarce.

AKCEPTUJĘ