Sklep internetowy na własność
Strona główna » Centrum pomocy » Baza pomocy sklepu - Klienci i zamówienia » Minimalna wartość zamówienia, od jakiej można dokonać zakupy w sklepie internetowym

Minimalna wartość zamówienia, od jakiej można dokonać zakupy w sklepie internetowym

Minimalna wartość zamówienia w sklepie internetowym jest kwestią, która może mieć znaczący wpływ na efektywność prowadzenia biznesu online. Wiele sklepów ustawia minimalną wartość zamówienia, od jakiej klienci mogą składać zamówienia. Istnieje kilka kluczowych aspektów, które wyjaśniają, dlaczego sklepy internetowe mogą decydować się na ustalanie minimalnej kwoty zamówienia:
  • wprowadzenie minimalnej wartości zamówienia może pomóc w zoptymalizowaniu procesów logistycznych sklepu internetowego - poprzez zwiększenie wartości pojedynczych transakcji, przedsiębiorcy mogą obniżyć koszty związane z pakowaniem, wysyłką i obsługą zamówień, co przekłada się na większą rentowność
  • minimalna wartość zamówienia może być strategią mającą na celu zwiększenie rentowności sklepu internetowego - poprzez promowanie większych transakcji, przedsiębiorcy mogą osiągnąć lepsze wyniki finansowe oraz inwestować w rozwój i ulepszenia swojego asortymentu
  • ustalając minimalną wartość zamówienia, sklepy internetowe mogą chronić się przed mikrotransakcjami, które mogą generować koszty większe niż sama wartość zakupu - jest to szczególnie ważne w przypadku produktów o niskiej marży lub małych rozmiarach
  • minimalna wartość zamówienia może być również używana jako narzędzie marketingowe do zachęcania klientów do większych zakupów - poprzez oferowanie rabatów lub dodatkowych korzyści przy przekroczeniu określonej kwoty, sklep może stymulować wzrost średniej wartości koszyka
  • ustalanie minimalnej wartości zamówienia może pomóc w zarządzaniu stanami magazynowymi - pozwala to unikać sytuacji, w której sklep musi obsługiwać dużą liczbę małych zamówień, co może być bardziej czasochłonne i kosztowne
Oprogramowanie shopGold pozwala na ustawienie minimalnej wartości zamówienia dla poszczególnych grup klientów. Każda grupa klientów w sklepie może mieć ustawiony inny poziom minimalnego zamówienia - część grup może nie mieć takiego ograniczenia.

Wartością minimalnego zamówienia zarządza się w menu Sprzedaż / Klienci / Grupy klientów. W menu tym znajdują się wszystkie grupy klientów, jakie są dostępne w sklepie. Można w tym miejscu tworzyć także nowe grupy klientów (do których można przypisywać klientów).

Domyślną grupą klientów jest grupa o nazwie "Podstawowa". Jest to grupa, do której zostają przypisani klienci zaraz po rejestracji. Do tej grupy zaliczani są także klienci, którzy złożyli zamówienie bez zakładania konta.

Jeżeli minimalna wartość zamówienia ma dotyczyć tylko nowych klientów oraz klientów bez rejestracji - trzeba podczas edycji tej grupy klientów ustawić minimalną wartość zamówienia.

Jeżeli w sklepie jest dodanych więcej grup klientów - można dla każdej indywidualnie ustawić różne poziomy minimalnego zamówienia. Np. dla grupy domyślnej można pozostawić wartość 0 zł - a np. dla hurtowników ustawić minimalną wartość zamówienia na poziomie 100 zł.

Klient, dodając produkty do koszyka - w przypadku nieprzekroczenia minimalnej wartości zamówienia nie będzie mógł dokonać zakupu. Na stronie koszyka zamiast przycisku "Do kasy" będzie wyświetlana informacja "Minimalna wartość produktów w koszyku, aby można było zrealizować zamówienie to: XXX zł". Przycisk złożenia zamówienia będzie widoczny kiedy wartość zamówienia klienta przekroczy minimalną wartość.

Ważną informacją w przypadku minimalnego zamówienia jest to, że dla sklepu jako wartość zamówienia przyjmowana jest wartość produktów, które zostały dodane do koszyka - nie końcowa wartość zamówienia (np. po odliczeniu kuponu rabatowego).
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Baza pomocy sklepu - Klienci i zamówienia

Strona korzysta z plików cookies niezbędnych do działania strony zgodnie z Polityką prywatności. Możesz zmienić ustawienia cookie w Twojej przeglądarce.

AKCEPTUJĘ