Sklep internetowy na własność
Strona główna » Centrum pomocy » Baza pomocy sklepu - Klienci i zamówienia » Łączenie kilku zamówień w sklepie internetowym w jedno zamówienie

Łączenie kilku zamówień w sklepie internetowym w jedno zamówienie

Łączenie zamówień w sklepie internetowym polega na połączeniu kilku różnych zamówień w jedno zamówienie. Celem tej operacji jest zwiększenie efektywności logistycznej, zmniejszenie kosztów przesyłki oraz lepsze zarządzanie magazynem. Połączenie kilku zamówień złożonych przez jednego klienta daje możliwość np. zmniejszania kosztów wysyłki - klient zapłaci tylko raz za przesyłkę, a właściciel sklepu nie będzie musiał przeliczać kosztów wysyłki w przypadku pakowania produktów pochodzących z kilku zamówień od tego samego klienta.

Łączenie kilku zamówień w jedno pozwala na:
  • obniżenie kosztów przesyłki - jedno większe zamówienie będzie tańsze w przesyłce niż kilka mniejszych
  • oszczędność czasu - zarówno dla pracowników sklepu, jak i dla klientów, ponieważ zamówienie jest realizowane raz, a nie kilka razy
  • lepsze zarządzanie magazynem - jeśli kilka zamówień jest połączone w jedno, łatwiej jest zarządzać magazynem i unikać sytuacji braku towarów
  • ułatwienie w obsłudze - łączenie zamówień pozwala na łatwiejszą kontrolę nad realizacją zamówień i lepsze zarządzanie procesem logistycznym
W celu połączenia kilku zamówień w jedno należy:
  • przejść do menu Sprzedaż / Zamówienia / Zarządzanie zamówieniami i zaznaczyć zamówienia, które mają być połączone
  • na dole listy zamówień z rozwijanej listy wybrać opcje "połącz wybrane zamówienia" i kliknąć przycisk "Zapisz zmiany"
  • następnie zostanie wyświetlony formularz z informacjami o łączonych zamówieniach, można wówczas wybrać, które z nich będzie zamówieniem głównym, jaka będzie wysyłka, forma płatności oraz status połączonego zamówienia - na liście znajdują się również produkty ze wszystkich łączonych zamówień
  • po potwierdzeniu łączenia zamówień program utworzy nowe zamówienie, które otrzyma nowy numer - ma ono typ "Zamówienie ręczne"
  • zamówienia, które były łączone otrzymują status taki jaki został określony podczas łączenia (np. zamówienie połączone czy anulowane) i w komentarzu dodawana jest informacja o wszystkich połączonych zamówieniach - nie są one usuwane ze sklepu, żeby była zachowana ciągłość numeracji zamówień w sklepie
Podczas łączenia zamówień nie można edytować pozycji produktów oraz elementów podsumowania zamówienia. Elementy te można edytować po połączeniu zamówień - podczas edycji nowo utworzonego zamówienia. Można wtedy np. skorygować pozycje podsumowania zamówienia lub koszt wysyłki dla nowego zamówienia.

Dalszy przebieg realizacji połączonego zamówienia przebiega w taki sam sposób jak w przypadku wszystkich innych zamówień w sklepie.
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Baza pomocy sklepu - Klienci i zamówienia

Strona korzysta z plików cookies niezbędnych do działania strony zgodnie z Polityką prywatności. Możesz zmienić ustawienia cookie w Twojej przeglądarce.

AKCEPTUJĘ