Sklep internetowy na własność
Strona główna » Centrum pomocy » Pomoc - Dane kontaktowe, e-mail, telefon » Konfiguracja wysyłania e-maili za pośrednictwem GMAIL

Konfiguracja wysyłania e-maili za pośrednictwem GMAIL

Gmail to bezpłatna usługa poczty e-mail oferowana przez Google. Użytkownicy mogą tworzyć konta i korzystać z nich do przesyłania i odbierania wiadomości e-mail, a także przechowywania i przeglądania starych wiadomości. Gmail oferuje również funkcje takie jak filtrowanie spamu, konwersacje i wyszukiwanie.

Pomimo, że w przypadku sklepu internetowego znacznie lepszym rozwiązaniem jest używanie do komunikacji z klientami konta pocztowego, które jest z tej samej domeny co sklep to jednak wielu użytkowników preferuje używanie konta z GMAIL-a.

W celu umożliwienia wysyłania maili poprzez konto na GMAIL-u trzeba odpowiednio skonfigurować i przygotować samo konto w serwisie Google. Wymaga to przede wszystkim włączenia i skonfigurowania dwuetapowej weryfikacji logowania do Google.

W tym celu po zalogowaniu się na swoje konto w Google należy wybrać w ustawieniach opcje "Bezpieczeństwo"
 
Konfiguracja dwuetapowej weryfikacji w GMAIL

Jeżeli dotychczas nie była włączona dwuetapowa weryfikacja, to należy ją włączyć. Google w kolejnych krokach umożliwia włączenie i poprawne skonfigurowanie dwuetapowej weryfikacji
 
Konfiguracja dwuetapowej weryfikacji w GMAIL

 
Konfiguracja dwuetapowej weryfikacji w GMAIL

Po poprawnym włączeniu opcji dwuetapowej weryfikacji należy wygenerować "Hasło do aplikacji", które będzie użyte do skonfigurowania wysyłania maili w sklepie. W tym celu należy ponownie przejść na stronę główną konta Google i wybrać opcję "Bezpieczeństwo". W pozycji "Logowanie się w Google" będzie dostępna opcja "Hasła do aplikacji", w której należy dodać aplikację i wygenerować hasło.
 
Konfiguracja dwuetapowej weryfikacji w GMAIL

Po wybraniu opcji dodania nowej aplikacji należy z rozwijanej listy wybrać pozycję "Inna opcja" po której wybraniu można będzie wpisać dowolną nazwę identyfikującą naszą aplikacje np. "Mój sklep internetowy"
 
Konfiguracja dwuetapowej weryfikacji w GMAIL

Po wpisaniu nazwy i kliknięciu przycisku WYGENERUJ zostanie wygenerowane hasło, które umożliwi łączenie się sklepu z kontem GMAIL-a. Hasło to należy w sklepie wpisać w menu Konfiguracja / Komunikacja / Ustawienia email.
 
Konfiguracja dwuetapowej weryfikacji w GMAIL

Przykładowa konfiguracja dla usługi poczty do wysyłania maili poprzez GMAIL

  • metoda jaką będą wysyłane wiadomości e-mail - smtp
  • nazwa Twojego sklepu - podawana również jako nadawca maila - Mój sklep internetowy (w tym miejscu można wpisać nazwę jaka będzie wyświetlana jako nadawca maila)
  • główny adres e-mail sklepu. Na ten adres przychodzą powiadomienia o złożonych zamówieniach i inne maile wysyłane ze sklepu - konto@gmail.com
  • adres serwera SMTP, np. smtp.serwer.pl - smtp.gmail.com
  • czy serwer SMTP wymaga autentykacji - Tak
  • czy używać TLS do wysłania wiadomości - Tak
  • numer portu serwera SMTP - 587
  • nazwa użytkownika jeżeli jest wymagana autentykacja - konto@gmail.com
  • hasło użytkownika jeżeli jest wymagana autentykacja - moje_haslo_do_aplikacji_w_gmail (16 znaków)
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Pomoc - Dane kontaktowe, e-mail, telefon

Strona korzysta z plików cookies niezbędnych do działania strony zgodnie z Polityką prywatności. Możesz zmienić ustawienia cookie w Twojej przeglądarce.

AKCEPTUJĘ