Sklep internetowy na własność
Strona główna » Centrum pomocy » Baza pomocy sklepu - Pozycjonowanie i SEO » Jak dodawać meta tagi w sklepie ?

Jak dodawać meta tagi w sklepie ?

Meta tagi są to znaczniki HTML, które umożliwiają wyszukiwarkom internetowym i innym robotom pozyskiwanie informacji o stronie internetowej. Chociaż tego typu tagi są "niewidoczne" dla użytkowników, są bardzo widoczne (i przydatne) dla wyszukiwarek.

Oto najważniejsze meta tagi Twojego sklepu, które możesz edytować w Panelu zarządzania.
  • "title" - tytuł strony, który jest wyświetlany w wynikach wyszukiwania - powinien być krótki i zawierać słowa kluczowe, które dotyczą zawartości strony
  • "description" - opis strony, który również jest wyświetlany w wynikach wyszukiwania- powinien być krótki i zwięzły, a także zawierać słowa kluczowe
  • "keywords" - słowa kluczowe, które są związane z zawartością strony (aktualnie te dane mogą być pomijane - Google nie bierze pod uwagę tego znacznika)
Ustawienie dobrze dobranych meta tagów dla sklepu internetowego to ważny element SEO, który pomaga w zwiększeniu widoczności sklepu w wynikach wyszukiwania.
 

Dodawanie domyślnych meta tagów dla strony głównej sklepu

W celu zdefiniowania meta tagów dla strony głównej sklepu oraz wszystkich innych podstron, które nie mają zdefiniowanych własnych meta tagów należy przejść do menu Pozycjonowanie / Meta Tagi / Wartości domyślne. W tym menu można uzupełnić domyślne wartości meta tagów dla Twojego sklepu internetowego.
 

Dodawanie meta tagów dla podstron w sklepie

W sklepie możemy wyróżnić dwa rodzaje podstron pod względem zawartości znaczników META:
  • strony podczas edycji których można definiować indywidualne znaczniki meta - są to strony takie jak: karta produktu, strona kategorii, strony kategorii i artykułów aktualności, strony informacyjne, itp.  - jednym słowem wszystkie te strony podczas dodawania / edycji w panelu zarządzania sklepu jest dostępna sekcja "Pozycjonowanie" - jeżeli podczas dodawania treści tych podstron pola na treści meta pozostaną niewypełnione - program automatycznie wstawi tam podczas wyświetlania strony w sklepie wartości domyślne dla całego sklepu - wyjątek stanowi tutaj strona karty produktu ponieważ zostanie tu wstawiona jego nazwa
  • strony, które nie mają możliwości edycji w panelu zarządzania - są to strony interfejsu sklepu takie jak strony logowania, rejestracji, realizacji zamówienie, itp. - w przypadku tych stron domyślnie jako znaczniki meta są przyjmowane te ustawienia, które zostały zdefiniowane w menu Pozycjonowanie / Meta Tagi / Wartości domyślne - jest jednak możliwość przypisania również dla tych podstron indywidualnych wartości znaczników meta - można to zrobić w menu Pozycjonowanie / Meta Tagi / Wartości dla podstron gdzie można wprowadzić indywidualne znaczniki mata dla tych stron - poza indywidualnymi znacznikami można również dołączyć te, które są zdefiniowane jako domyślne dla całego sklepu

Automatyczne wypełnianie mata tagów

Jeżeli użytkownik chce masowo wypełnić lub zmodyfikować meta tagi na stronach produktów, kategorii czy producenta, może wówczas skorzystać z funkcji automatycznego wypełniania sekcji META. Możliwe jest to w menu Pozycjonowanie / Meta tagi / Automatyczne wypełnianie META. Funkcja ta umożliwia wypełnienie sekcji META praktycznie dowolnymi wartościami wg zadanych kryteriów. Można wpisać stałe teksty, używać znaczników w miejsce, których program podstawi odpowiednie teksty. Lista dostępnych do zastosowania znaczników znajduje się na dole formularza, w którym ustala się zakres i treść modyfikowanych danych.

Przed uruchomieniem funkcji Automatycznego wypełniania META zaleca się wykonanie kopii bazy danych.
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Baza pomocy sklepu - Pozycjonowanie i SEO

Strona korzysta z plików cookies niezbędnych do działania strony zgodnie z Polityką prywatności. Możesz zmienić ustawienia cookie w Twojej przeglądarce.

AKCEPTUJĘ