Sklep internetowy na własność
Strona główna » Centrum pomocy » Baza pomocy sklepu - Produkty i kategorie » Jak dodać nową promocję do sklepu ? Jak ustawić produkt jako promocyjny ?

Jak dodać nową promocję do sklepu ? Jak ustawić produkt jako promocyjny ?

Promocja cenowa w sklepie internetowym to działania, które mają na celu obniżenie ceny produktu lub usługi, aby zwiększyć sprzedaż i przyciągnąć klientów. Promocja cenowa może pomóc w zwiększeniu sprzedaży, poprawieniu wyników finansowych i przyciągnięciu nowych klientów. Oprogramowanie sklepu shopGold umożliwia tworzenie produktów jako promocji, które mogą być wyświetlane na osobnych stronach, modułach w specjalny oznaczony sposób.

Produkt jako promocję można ustawić w menu Asortyment / Produkty - w liście produktów w opcjach można zaznaczyć, że produkt ma być promocją.

Przy zaznaczeniu trzeba dodatkowo wpisać cenę poprzednią - jest to cena która będzie w sklepie wyświetlała się jako przekreślona (cena przed promocją). Po wpisaniu danych należy zatwierdzić dane (zapisać), wciskając na dole listy produktów przycisk "Zapisz zmiany". Edytując produkt w w/w menu także można zaznaczyć, że produkt ma być wyświetlany jako promocja. Promocje w sklepie mogą mieć dodatkowo okresy ważności - daty, od jakiego, do jakiego czasu obowiązują.

Dla przykładu: cena produktu to 100 zł brutto. Chcemy zrobić promocję produktu.

Opcja 1. Główna cena produktu nie zmienia się. W tym przypadku wpisujemy tylko cenę poprzednią np. 110 zł - jako informację, jaka cena produktu była przed promocją - w sklepie przy produkcie będzie wyświetlała się cena 100 zł, a nad nią przekreślona cena 100 zł

Opcja 2. Jeżeli ma być obniżona cena produktu to trzeba zmienić cenę w pozycji cena brutto na np: 80 zł, a w pozycji cena poprzednia należy wpisać 100 zł - wtedy w sklepie przy produkcie będzie wyświetlała się cena 80 zł, a nad nią przekreślona cena 100 zł.


Produkt jako promocję można także ustawić w menu Asortyment / Promocje. Jest to moduł do zarządzania promocjami w sklepie. Można utworzyć w tym miejscu nową promocję lub dokonać edycji istniejącej promocji. W tym module możliwe jest także tworzenie promocji masowych - tzn. tworzenie wielu promocji naraz wg ustalonych kryteriów lub masowe usuwanie produktów z promocji.
 

Zakończenie trwania promocji przy promocjach czasowych

Jeżeli promocja jest ustawiona na określony czas to po jej zakończeniu - produkt w sklepie jest wyświetlany w ceną - jaka jest ustawiona jako cena poprzednia. Czyli bazując na powyższych przykładach jeżeli cena poprzednia była ustawiona na 110 zł (była to cena przekreślona kiedy produkt był promocją) a cena główna na 100 zł, to po zakończeniu promocji w sklepie będzie wyświetlana cena 110 zł.

W panelu zarządzania przy takim produkcie będzie wyświetlana informacja, że produkt jest ustawiony jako promocja - ale jest promocją nieaktywną. W panelu zarządzania ceną główną produktu będzie cena 100 zł, cena poprzednia będzie jako 110 zł.

Jeżeli cena produktu ma być zmieniona także w panelu zarządzania na 110 zł - trzeba usunąć z produktu promocję - wybierając przy usunięciu "po usunięciu ustaw jako cenę produktu cenę poprzednią". Po usunięciu promocji jako cena główna produktu będzie wyświetlana cena poprzednia - w opisywanym przypadku 110 zł. Jeżeli ta opcja nie zostanie zaznaczona, po usunięciu promocji jako cena główna produktu pozostanie cena 100 zł (ta, która była wcześniej jako cena promocyjna).

Oba rozwiązania są stosowane przez różne sklepy internetowe - w zależności od strategii cenowej. Dlatego to do właściciela sklepu należy decyzja jaka ma być cena produktu po zakończeniu promocji.
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Baza pomocy sklepu - Produkty i kategorie

Strona korzysta z plików cookies niezbędnych do działania strony zgodnie z Polityką prywatności. Możesz zmienić ustawienia cookie w Twojej przeglądarce.

AKCEPTUJĘ