Sklep internetowy na własność
Strona główna » Centrum pomocy » Baza pomocy sklepu - Integracje w sklepie » Integracja z firmą wysyłkową w sklepie internetowym na przykładzie Inpost

Integracja z firmą wysyłkową w sklepie internetowym na przykładzie Inpost

Integracja z firmą kurierską polega na połączeniu sklepu internetowego z systemami firm kurierskich, aby umożliwić automatyczne przesyłanie informacji o paczkach, ich lokalizacji oraz statusie dostawy. Dzięki temu, można śledzić przesyłki, a także automatycznie generować etykiety adresowe bezpośrednio z poziomu panelu zarządzania sklepu. Integracja ta pozwala również na automatyczne generowanie listów przewozowych oraz automatyczne potwierdzanie dostaw.

Integracja z API, które udostępnia firma kurierska - w panelu zarządzania sklepu działa niezależnie od wysyłek, które są dostępne dla klientów sklepu w koszyku. Integracja umożliwia:
  • generowanie etykiet, tworzenie wysyłek i zarządzanie podjazdami kuriera
  • dostarcza informację o usługach w czasie rzeczywistym, np.: wykaz dostępnych urządzeń Paczkomat, statusy przesyłek, informacje o preferowanym przez klienta automacie Paczkomat
W celu skorzystania z integracji należy ją włączyć i odpowiednio skonfigurować w menu Integracje / Firmy wysyłkowe / InPost. Przede wszystkim należy pobrać z inPostu dane umożliwiające połączenie z API. Jest to ID organizacji oraz Klucz autoryzacyjny.

W celu uzyskania tych danych należy zalogować się na swoje konto w Menadżerze przesyłek w inPoscie. Dane potrzebne do skonfigurowania połączenia dostępne są w zakładce API:
  • ID organizacji - widoczny jest w ustawieniach organizacji
  • Klucz autoryzacyjny - widoczny jest w zakładce APIShipX
Pozostałe dane w ustawieniach integracji w sklepie dotyczą danych firmy nadającej przesyłki, formatów wydruków oraz preferowanego sposobu nadania i paczkomatu nadawczego.

W ustawieniach można wybrać tryb testowy - jednak on wymaga innych danych do połączenia z API. Należy mieć do tego celu założone konto w środowisku testowym inPostu.

Po włączeniu i poprawnym skonfigurowaniu integracji możliwe będzie generowanie przesyłek bezpośrednio na podstawie złożonych w sklepie zamówień. Opcja integracji z firmą kurierską w zamówieniach jest dostępna w menu Sprzedaż / Zamówienia / Zarządzanie zamówieniami - w  zakładce Wysyłki. Wchodząc w szczegóły każdego zamówienia będzie widoczna ikona inPostu po kliknięciu której otworzy się formularz do wygenerowania przesyłki. Informacje dotyczące adresu, punktu nadania, wadze wysyłki itd. są automatycznie pobrane z zamówienia dla którego jest generowana przesyłka - zalecamy jeszcze zweryfikowanie poprawności danych przed utworzeniem wysyłki.

Dostępne są wszystkie formy wysyłek oferowanych przez operatora w ramach posiadanej umowy.

Po utworzeniu przesyłki można od razu wydrukować dla niej etykietę oraz potwierdzenie nadania - dokumenty te są generowane bezpośrednio w API InPostu.
Sklep nie ma wpływu na ich zawartość oraz wygląd.

W celu wdrukowania na raz wielu etykiet, protokołów oraz zamówienia kuriera należy przejść do menu Sprzedaż / Zestawienia wysyłek / Zestawienie wysyłek InPost. W tym miejscu można zaznaczyć wiele wygenerowanych wcześniej przesyłek i wykonać odpowiednie operacje.

W podobny sposób działają integracje z innymi firmami wysyłkowymi - w każdym przypadku należy włączyć integrację w wprowadzić właściwe dane autoryzacyjne do API po czym można generować przesyłki bezpośrednio do zamówień które znajdują się w sklepie.
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Baza pomocy sklepu - Integracje w sklepie

Strona korzysta z plików cookies niezbędnych do działania strony zgodnie z Polityką prywatności. Możesz zmienić ustawienia cookie w Twojej przeglądarce.

AKCEPTUJĘ