Sklep internetowy na własność
Strona główna » Funkcje hurtowni

Sklep internetowy jako hurtownia

Sklep internetowy jako hurtownia
Prowadząc sklep detaliczny na oprogramowaniu shopGold można równocześnie prowadzić sprzedaż hurtową. Wbudowane w program narzędzia pozwolą w prosty sposób zarządzać upustami dla klientów hurtowych, przydzielać premie dla klientów detalicznych w zależności od obrotów lub ilości dokonanych zamówień w ustalonym czasie. Ten sam towar w sklepie może być dostępny dla różnych grup klientów w różnych cenach. Możesz ustalać widoczność poszczególnych produktów dla różnych grup klientów. Dodatkowo w ramach zakupu sklepu w wersji Komfort możesz uruchomić do 3 sklepów internetowych. Dzięki temu możesz uruchomić osobno sklep detaliczny i drugi sklep hurtowny - gdzie dostęp będą mieli tylko klienci, który uzyskają od Ciebie dostęp. To wszystko możesz mieć w cenie zakupu jednej licencji sklepu.

Sklep posiada wiele mechanizmów ułatwiających zarządzanie sprzedażą, rabatami, zniżkami - które przydają się przy sprzedaży hurtowej lub B2B (pomiędzy firmami). Poniżej opisujemy najważniejsze z tych funkcji.
 

Definiowanie indywidualnych poziomów cen dla produktów

  • definiowanie ustalonych cen produktów maksymalnie do 10 poziomów, każdy produkt może mieć do 10 cen (ceny widoczne dla różnych grup klientów - np. grupa A widzi poziom cen nr 1, grupa B - poziom cen nr 2)
  • przypisywanie określonego poziomu cenowego do grup klientów
  • przydział klientów do grupy (Ty decydujesz do jakiej grupy należy konkretny klient)
  • przypisywanie widoczności produktów dla wybranej grupy klient (część klientów może widzieć tylko określone produkty, które nie są widoczne dla innych klientów)

Definiowanie rabatów

  • definiowanie upustów procentowych dla każdej grupy klientów
  • ustalanie rabatów w zależności od ilości kupowanych produktów z jednego asortymentu (procentowych lub wartości kwotowych)
  • ustalanie rabatów na określone kategorie produktów
  • ustalanie rabatów na produkty określonych producentów
  • ustalanie indywidualnych rabatów na określone produkty
  • ustalanie indywidualnych cen na określone produkty dla klientów lub grup klientów,
  • zniżki dla stałych klientów w zależności od wartości zamówień
  • zniżki dla klientów w zależności od wartości koszyka lub ilości produktów w koszyku

Przypisywanie rabatów do klientów

  • definiowanie indywidualnego rabatu dla pojedynczych klientów
  • definiowanie rabatu dla grupy klientów

Pozostałe funkcje

  • możliwość wyłączenia widoczności cen dla klientów niezarejestrowanych (klient nie widzi ceny dopóki nie zaloguje się na stronie)
  • możliwość ręcznej aktywacji konta klienta po jego weryfikacji
  • ustalanie minimalnej wartości zamówienia dla grup klientów
  • możliwość rejestracji tylko przez firmy
  • możliwość wyświetlanie jednocześnie cen produktów netto i brutto
  • moduł generowania ofert w formacie PDF na podstawie produktów z bazy sklepu
  • możliwość przypisywania form dostaw do określonych grup klientów

Najczęściej zadawane pytania

Czy sklep detaliczny i hurtowy będą działały na tej samej domenie ?
Nie. Oba sklepy działają jako niezależne sklepy. Każdy ma swój osobny adres. Może to być np. moj-sklep.pl dla detalistów oraz hurtownia.moj-sklep.pl dla hurtowników.
Czy mogę klientom hurtowni udostępniać pliki z moją ofertą, które mogą importować ?
Tak. Możesz udostępniać im pliki CSV lub XML. Bardzo popularną formą są także pliki XML generowane dla porównywarek - np. w formacie Ceneo. W sklepie możesz duplikować eksporty do porównywarek, dzięki czemu możesz różnym klientom tworzyć różne pliki eksportu z różnym zakresem danych.
Czy mogę ukryć ceny dla klientów niezalogowanych ?
Tak. Możesz włączyć w sklepie wyświetlanie cen dopiero po zalogowaniu. Dodatkowo Ty decydujesz czy konto klienta po rejestracji ma być aktywne od razu czy wymaga Twojej aktywacji.
Czy mogę ukryć część produktów dla określonych klientów ?
Tak. Możesz przypisać wyświetlanie wybranych produktów tylko do określonych grup klientów. Dzięki temu klienci przypisani tylko do tych grup będą mieli dostęp do tych produktów i będą mogli je zakupić.
Czy klient po rejestracji w mojej hurtowni od razu widzi ceny ?
To zależy od ustawień sklepu. Możesz włączyć ręczną aktywację kont klientów. Przy takim ustawieniu klient po założeniu konta otrzyma informację o konieczności zatwierdzenia przez administratora. Tobie zostanie weryfikacja czy konto zostać aktywowane i aktywacja konta w panelu zarządzania sklepu (klient zostaje powiadomiony mailem o aktywacji).
Czy klient po rejestracji w mojej hurtowni może od razu dokonywać zakupów ?
To zależy od ustawień sklepu. Jeżeli jest ustawiona automatyczna aktywacja konta - to tak. klient po rejestracji trafia do grupy domyślnej i od razu może składać zamówienia. Właściciel sklepu może go przypisać do innej grupy klientów.

Przejdź do strony głównej

Strona korzysta z plików cookies niezbędnych do działania strony zgodnie z Polityką prywatności. Możesz zmienić ustawienia cookie w Twojej przeglądarce.

AKCEPTUJĘ