Sklep internetowy na własność
Strona główna » Centrum pomocy » Baza pomocy sklepu - Integracje w sklepie » Dostępność produktów w pliku XML dla porównywarki Ceneo

Dostępność produktów w pliku XML dla porównywarki Ceneo

Porównywarki cen są bardzo popularnym rozwiązaniem umożliwiającym właścicielowi sklepu internetowego na przedstawienie swojej oferty produktów w innych miejscach niż tylko sklep internetowy. Eksport danych produktów do porównywarek odbywa się poprzez pliki w formacie XML. Są to pliki tekstowe od odpowiednio przygotowanej budowie.

Jedną z najbardziej popularnych w Polsce porównywarek jest porównywarka cen o nazwie Ceneo. Wielu właścicieli sklepów internetowych przesyła do niej ofertę swojego sklepu. Produkty ze sklepu są prezentowane w Ceneo w zestawieniu z cenami danego produktu z innych sklepów. Klient wybiera najkorzystniejszą dla niego ofertę.

Przekazanie danych do porównywarki Ceneo następuje poprzez plik XML. W sklepie taki plik generuje się w menu Integracje / Porównywarki. W menu tym znajduje się wiele dostępnych porównywarek, z listy trzeba wybrać Ceneo.

Plik XML Ceneo zawiera podstawowe i najważniejsze dane o produktach, takiej jak: nazwa produktu, cena, zdjęcia, stan magazynowy, kategorię, do jakiej należy produkt oraz opis.

Jednym z wymaganych parametrów jest parametr "dostępność". W pliku kryje się od pod nazwą "avail". Jest to wartość wymagana przez Ceneo i konieczna do poprawnej prezentacji produktów na stronie porównywarki.

Wartość ta jest pobierana z danych produktów, jakie są w sklepie. Jest ona powiązana z dostępnością przypisaną do produktów. Ceneo oznacza parametr dostępności, poprzez wartości liczbowe gdzie poszczególne liczby odpowiadają odpowiedniej dostępności. Lista dostępności wygląda następująco:

1 - dostępny, sklep wyśle produkt w ciągu 24 godzin
3 - sklep wyśle produkt do 3 dni
7 - sklep wyśle produkt w ciągu tygodnia
14 - sklep wyśle produkt do 14 dni
90 - towar na zamówienie
99 - brak informacji o dostępności – status „sprawdź w sklepie”
110 - przedsprzedaż

Jeżeli produkt w sklepie internetowym nie ma przypisanej dostępności, to do Ceneo przesyłana jest domyślna wartość dostępności ustawiona w edycji porównywarki Ceneo w menu Integracje / Porównywarki.

W przypadku jeżeli różne produkty mają mieć różne dostępności, należy przypisać do produktów dostępności produktu. W tym celu trzeba najpierw zdefiniować dostępności, jakie mogą mieć produkty w sklepie. Można to zrobić w menu Konfiguracja / Słowniki / Dostępności. Można tam dodawać nowe lub modyfikować istniejące w sklepie dostępności. Dla każdej dostępności z listy trzeba przypisać jej odpowiednik w Ceneo. Dokonuje się tego podczas edycji danej dostępności wybierając odpowiednią wartość z rozwijanej listy.

Po skonfigurowaniu dostępności produktów i powiązaniu ich z dostępnościami Ceneo można przypisać dostępności do poszczególnych produktów w sklepie - np. w menu Asortyment / Magazyn. W liście produktów wybiera się dla każdego produktu, jaką ma mieć dostępność. Dostępność można także zmienić podczas edycji produktu w menu Asortyment / Produkty lub masowo np. poprzez aktualizację plikami CSV.

Po przypisaniu dostępności do produktów można wygenerować plik XML Ceneo w menu Integracje / Porównywarki. Plik będzie zawierał dostępność produktów odpowiadającą dostępności produktów w sklepie. Czyli np. produkt dostępny od razu będzie miał dostępność Ceneo o nr 1, dostępny w ciągu 7 dni - nr 7.
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Baza pomocy sklepu - Integracje w sklepie

Strona korzysta z plików cookies niezbędnych do działania strony zgodnie z Polityką prywatności. Możesz zmienić ustawienia cookie w Twojej przeglądarce.

AKCEPTUJĘ