Sklep internetowy na własność
Strona główna » Centrum pomocy » Baza pomocy sklepu - Produkty i kategorie » Dostępność produktów i czas wysyłki w sklepie internetowym

Dostępność produktów i czas wysyłki w sklepie internetowym

Czas wysyłki a dostępność produktu w sklepie internetowym to dwa różne pojęcia, które odnoszą się do różnych aspektów procesu zakupowego.

Dostępność produktu odnosi się do tego, czy dany produkt jest obecnie dostępny do zakupu w sklepie internetowym. Jeśli produkt jest oznaczony jako dostępny, oznacza to, że jest obecnie na stanie i można go zamówić. Jeśli produkt jest oznaczony jako niedostępny, oznacza to, że nie jest obecnie dostępny do zakupu, na przykład ze względu na brak zapasów lub tymczasowe wycofanie z oferty. Dostępność produktu informuje kupującego, czy dany produkt jest dostępny w danym momencie.

Czas wysyłki odnosi się do czasu, jaki zajmuje przetworzenie i dostarczenie zamówionego produktu po złożeniu zamówienia. Oznacza to okres czasu od momentu zatwierdzenia zamówienia przez sklep internetowy do momentu, kiedy produkt zostanie wysłany do klienta i dotrze do niego. Czas wysyłki może się różnić w zależności od wielu czynników, takich jak lokalizacja klienta, wybrana metoda dostawy, czas potrzebny na przetworzenie zamówienia oraz inne okoliczności, które mogą wpływać na dostarczenie produktu.

Czas wysyłki i dostępność produktu nie są ze sobą powiązane. Produkt może mieć np. dostępność w ciągu 14 dni (np. sklep musi go zamówić u dostawcy), a sam czas wysyłki produktu może wynosić 2 dni (jest to czas jaki sklep rezerwuje na przygotowanie produktu, który posiada już na stanie - tzn. jego spakowanie, zabezpieczenie, zamówienie kuriera, odbiór przez kuriera, dostarczenie do klienta).

Czas wysyłki jest stały dla produktu i nie zmienia się w zależności od dostępności produktu. To czy produkt sklep ma na stanie czy też będzie dostępny za jakiś czas nie ma wpływu na sam czas wysyłki produktu w momencie kiedy będzie on dostępny. Na czas wysyłki może się składać np. rozmiar produktu - jego trudność spakowania, zabezpieczenia - przygotowania do wysyłki.

Czas wysyłki nie jest wymaganym parametrem do stosowania w sklepie internetowym. Można stosować samą dostępność umieszczając w nazwie dostępności jednocześnie czas wysyłki. Dla przykładu takie dostępności mogą nosić nazwy:
  • produkt dostępny, przewidywana dostawa w ciągu 3 dni
  • produkt dostępny na zamówienie, przewidywana dostawa w ciągu 14 dni
  • produkt dostępny, wysyłka w najbliższy dzień roboczy
Dostępności produktów może być wyświetlana w formie tekstowej lub graficznej. Informuje on klienta czy dany produkt jest aktualnie dostępny w sklepie - ewentualnie kiedy będzie dostępny. W sklepie można zdefiniować dostępności produktów, które podczas dodawania czy edycji produktu można przypisać do danego produktu.

Sklep internetowy shopGold umożliwia stosowanie dwóch rodzajów dostępności produktów:
  • dostępność ręczna - oznacza, że do produktu będzie przypisana stała dostępność - niezależna od stanu magazynowego produktu - często stosowana jest w sklepach, które mają wyłączoną kontrolę stanu magazynowego
  • dostępność automatyczna -  powoduje, że wyświetlana przy produkcie dostępność jest zależna od stanu magazynowego produktu - opcja te działają jeżeli w sklepie jest włączona kontrola stanów magazynowych - dzięki tej opcji dostępność produktu może się zmieniać w zależności od stanu magazynowego produktu w sklepie internetowym
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Baza pomocy sklepu - Produkty i kategorie

Strona korzysta z plików cookies niezbędnych do działania strony zgodnie z Polityką prywatności. Możesz zmienić ustawienia cookie w Twojej przeglądarce.

AKCEPTUJĘ