Sklep internetowy na własność
Strona główna » Centrum pomocy » Baza pomocy sklepu - Klienci i zamówienia » Dodatkowe pola do klientów - dodatkowe informacja do konta klienta

Dodatkowe pola do klientów - dodatkowe informacja do konta klienta

Klient zakładając konto w sklepie czy dokonując zakupów bez rejestracji podaje podstawowe dane jakie są wymagane do realizacji zamówienia. Są to dane adresowe, numer telefonu, adres e-mail. Czasami jednak sklep internetowy potrzebuje od klienta dodatkowych informacji. Może to być np. zapytanie o numer karty stałego klienta lub też pytanie skąd dowiedział się o sklepie.

Aby było możliwe trzeba zastosować tzw. "dodatkowe pola do klientów". Pozycja ta jest dostępna w menu Konfiguracja / Dodatkowe pola / Dodatkowe pola do klientów. Dodane w tym miejscu pozycje są wyświetlane przy rejestracji klienta w sklepie. Są one widoczne na dole formularza rejestracji.

Dodatkowe pola klientów mogą być dodawane w różnej formie. Dostępne są pola typu:
  • input - czyli zwykłe jedno-liniowe pole do wpisania tekstu
  • kalendarz - pole powiązane z wyświetlaniem kalendarza - klient wybiera datę z kalendarza, która jest wstawiana w dodatkowe pole
  • textarea - jest to pole wielowierszowe do wpisywania tekstu
  • radio button - są to pola jednego wyboru - klient może wybrać tylko jedną opcję z kilku dostępnych
  • checkbox - są to pola wielokrotnego wyboru - klient może wybrać kilka opcji z dostępnych możliwości
  • drop down menu - jest to rozwijana lista - klient wybiera jedną pozycję z rozwijanej listy
Pola tworzone w opisywanym menu mogą być ustawione jako obowiązkowe i dobrowolne. Ustawienie pola jako obowiązkowego powoduje, że klient musi wpisać tekst lub wybrać określoną wartość - bez tego nie będzie mógł zakończyć rejestracji konta.

Uzupełnione przez klienta dodatkowe pola są wyświetlane na jego koncie w panelu zarządzania sklepu w menu Sprzedaż / Klienci / Klienci. Administrator sklepu dzięki temu ma wgląd co zostało przez klienta wybrane. Klient ma także możliwość edycji / zmiany tych informacji w edycji swojego konta po zalogowaniu się w sklepie.

Przykłady zastosowań dodatkowych pól do klientów:
  • podanie numeru karty członkowskiej (pole typu input)
  • podanie numeru legitymacji studenckiej - jeżeli sklep oferuje specjalnie zniżki dla studentów
  • podanie numeru karty rabatowej (pole typu input)
  • podanie daty od kiedy jest ważna karta rabatowe (pole typu kalendarz)
  • wybór zainteresowań klienta (pole typu checkbox) - w zależności od wyboru klient może być np. przypisany do różnych grup newslettera
  • informacja skąd klient dowiedział się o sklepie (pole typu select z podanymi kilkoma wartościami do wyboru)
  • uzyskanie dodatkowej zgody (pole typu radio button) - dodatkowe uzyskanie zgody no określone działania sklepu
Dodatkowe pola klient uzupełnia / wybiera tylko raz - przy rejestracji konta. Przy logowaniu ponownym w sklepie dane te nie są już wyświetlane.
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Baza pomocy sklepu - Klienci i zamówienia

Strona korzysta z plików cookies niezbędnych do działania strony zgodnie z Polityką prywatności. Możesz zmienić ustawienia cookie w Twojej przeglądarce.

AKCEPTUJĘ