Sklep internetowy na własność
Strona główna » Centrum pomocy » Baza pomocy sklepu - Języki programowania / hosting » Dlaczego nie można zapisać treści w panelu zarządzania ? Sklep nie zapisuje danych

Dlaczego nie można zapisać treści w panelu zarządzania ? Sklep nie zapisuje danych

Jedną z kluczowych funkcji panelu zarządzania sklepu internetowego jest umożliwienie administratorowi zarządzanie treściami bezpośrednio z poziomu panelu zarządzania. Dzięki temu, edycja opisów produktów, kategorii oraz stron informacyjnych odbywa się w sposób wygodny i efektywny, bez konieczności angażowania dodatkowych narzędzi czy wiedzy technicznej.

Przez edytor w panelu zarządzania sklepu, administratorzy mogą modyfikować treści w sposób łatwy i intuicyjny. Mogą dokonywać zmian w opisach produktów, włączając formatowanie tekstu, dodając obrazy, linki czy listy. Panel zarządzania sklepu umożliwia również edycję stron informacyjnych, takich jak strona o sklepie, regulamin, polityka prywatności czy kontakt. Dzięki temu, administratorzy mają pełną kontrolę nad treściami prezentowanymi klientom, mogą je dostosowywać, aktualizować i personalizować, aby zapewnić spójność komunikacji i dostarczyć ważne informacje.

Czasami zdarza się, że podczas zapisu danych - dane nie zostają zapisane. Po wciśnięciu przycisku "zapisz dane" nie następuje zapisane danych - tylko przekierowanie na stronę sklepu o nazwie "brak-strony.html".

Taka sytuacja nie oznacza, że wystąpił w sklepie błąd. Jest to związane z zabezpieczeniami serwera. Sytuacja taka może występować jeżeli zapisywany tekst zawiera ciągi znaków, które serwer (jego zabezpieczenia) traktuje jako potencjalnie niebezpieczne. W takim przypadku zapis danych przez serwer jest przerywany i dane nie zostają zapisane.

Na różnych hostingach taka sytuacja może zdarzyć się przy różnych frazach / tekstach. Np. niektóre hostingi traktują zapis "iframe" jako niebezpieczny i nie pozwalają zapisać danych. W tagu iframe umieszczane są np. filmy YouTube lub mapy Google. Kod, który tworzy użytkownik nie jest niebezpieczny - ale serwer o tym nie wie i przerywa zapis napotykając ciąg znaków, który ma zdefiniowany w regułach zabezpieczeń jako niebezpieczny.

Np. w przypadku hostingu nazwa.pl powodem braku zapisu jest włączona ochrona "Ochrona XSS/SQL/PHP". Wyłączenie tej dodatkowej funkcji w panelu zarządzania serwera umożliwi prawidłowy zapis danych. Podobnie sytuacja wygląda na innych serwerach - wiele hostingów umożliwia zmianę poziomu zabezpieczeń lub wprowadzenie dodatkowych reguł umożliwiających zapis danych (trzeba to indywidualnie ustalić z administratorem hostingu).

W przypadku wystąpienia takiego problemu na serwerach JCHost trzeba w ustawieniach w DirectAdminie wyłączyć zabezpieczenia WAF/ModSecurity dla wybranej domeny.
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Baza pomocy sklepu - Języki programowania / hosting

Strona korzysta z plików cookies niezbędnych do działania strony zgodnie z Polityką prywatności. Możesz zmienić ustawienia cookie w Twojej przeglądarce.

AKCEPTUJĘ