Sklep internetowy na własność
Strona główna » Centrum pomocy » Baza pomocy sklepu - Moduły płatności i wysyłek » Darmowa wysyłka produktów - różne warianty ustawień wysyłek i produktów w sklepie

Darmowa wysyłka produktów - różne warianty ustawień wysyłek i produktów w sklepie

Stosowanie darmowej wysyłki w sklepie internetowym może przynieść wiele korzyści. Z jednej strony, darmowa wysyłka skłania klientów do dokonywania większych zakupów, ponieważ nie muszą płacić za koszty dostawy.Jest to szczególnie atrakcyjne dla klientów, którzy zamawiają duże ilości produktów lub często robią zakupy online. Z drugiej strony, darmowa wysyłka może być używana jako narzędzie marketingowe, aby zachęcić potencjalnych klientów do dokonania zakupu.

Darmowa wysyłka produktów w sklepie internetowym może przynieść wiele korzyści, w tym:
  • zwiększenie sprzedaży - klienci mogą być bardziej skłonni do zakupów, jeśli wiedzą, że nie będą musieli ponosić dodatkowych kosztów związanych z wysyłką
  • przyciągnięcie nowych klientów - darmowa wysyłka może być atrakcyjną ofertą dla potencjalnych klientów i skłonić ich do zakupów w sklepie internetowym
  • zwiększenie lojalności klientów - klienci, którzy doświadczyli darmowej wysyłki, mogą być bardziej skłonni do powrotu do sklepu internetowego w przyszłości.
  • oszczędności - w przypadku sklepu internetowego, koszt wysyłki jest jednym z największych kosztów działalności, oferując darmową wysyłkę, sklep internetowy może zwiększyć swoje zyski poprzez generowanie większych zamówień (przy ustawieniu progu darmowej wysyłki od określonych poziomów wartości zamówień)
  • konkurencyjność - wiele sklepów internetowych oferuje darmową wysyłkę, oferując taką samą ofertę, sklep internetowy może utrzymać konkurencyjność na rynku
W oprogramowaniu shopGold istnieje kilka możliwości ustawienia darmowej wysyłki za zamówienia.
 

Próg darmowej wysyłki w modułach wysyłek

Pierwszym i najczęściej stosowanym przez klientów sposobem na ustawienie darmowej wysyłki jest konfiguracja modułów wysyłek. Każdy moduł wysyłki w menu Moduły / Wysyłki ma po wejściu w jego edycję opcję "Darmowa wysyłka od kwoty". W tym miejscu można ustawić od jakiej wartości zamówienia wysyłka daną formą dostawy ma być darmowa. Jeżeli zostanie wpisana np. wartość 300 zł - to jeżeli wartość produktów w koszyku klienta przekroczy 300 zł - wysyłka tą formą dostawy będzie darmowa. Dzięki możliwości ustawienia różnych wartości dla różnych form wysyłek - można ustawić różne progi darmowej wysyłki w zależności o wybranej formy dostawy. Można także część form dostawy pozostawić bez opcji darmowej wysyłki. W taki przypadku należy pozostawić pole puste (wartość 0).
 

Darmowa wysyłka przypisana do produktów

Innym rozwiązaniem ustawienia darmowej wysyłki jest przypisanie opcji "Darmowa dostawa" do poszczególnych produktów. Można to wykonać w menu Asortyment / Produkty zaznaczając tą opcje w listingu produktów lub podczas edycji produktu. Jeżeli klient doda do koszyka produkt z wybraną tą opcją - będzie ona nadrzędna w stosunku do ustawień form wysyłek i koszt wysyłki tego produktu będzie wynosił 0 zł. Ta opcja jest dodatkowo powiązana z ustawieniami w menu Moduły / Konfiguracja wysyłek i płatności. W tym menu znajduje się opcja "Jeżeli do koszyka zostanie dodany min. jeden produkt z opcją darmowej dostawy to czy inne produkty w koszyku też mają być wysyłane za darmo ?" - jeżeli ta opcja zostanie włączona to dodanie do koszyka produktu z zaznaczoną opcją "Darmowej dostawy" będzie powodowało ustawienie darmowej dostawy dla wszystkich produktów, które zostały dodane wraz z tym produktem do koszyka. Dodatkowo w tym menu można wybrać czy darmowa wysyłka przypisana do produktów ma obowiązywać dla wszystkich państw czy tylko kraju ustawionego jako domyślny w sklepie.

Produkty, które mają zaznaczoną opcję "Darmowa wysyłka" mogą być także dodatkowo oznaczone w sklepie poprzez zastosowanie ikonek graficznych na zdjęciach. Taką ikonkę można włączyć w menu Konfiguracja / Obrazki i dokumenty / Obrazki - ikony na zdjęciach. Dzięki takim oznaczeniom klienci będą dokładnie widzieli, które produkty mają darmową wysyłkę.

Jeżeli produkt ma przypisaną opcję darmowej dostawy to koszt wysyłek w sklepie po dodaniu produktów do koszyka będzie wynosił 0 zł - niezależnie od ustawień darmowej dostawy w poszczególnych modułach dostaw. Jednak co w przypadku jeżeli jakaś forma dostawy musi pozostać płatna ? Taka opcja też jest przewidziana w sklepie i dla produktów, które mają włączoną opcję "Darmowa wysyłka" podczas edycji modułów wysyłek można aktywować opcję "Wyłączona darmowa wysyłka dla produktów ustawionych jako darmowa wysyłka". Ustawienie tej opcji na "tak" spowoduje, że dana forma wysyłki nie będzie uwzględniała produktów z oznaczeniem darmowej dostawy. Darmowa wysyłka będzie obowiązywała tylko od ustalonego progu darmowej wysyłki (jeżeli dany moduł taki próg będzie miał ustawiony). Może to być przydatne np. w przypadku wysyłek gdzie koszt wysyłki jest dość wysoki i nie jest opłacalne ustawienie darmowej wysyłki.
 

Darmowa wysyłka wszystkich produktów - "Dzień darmowej dostawy"

Jest to opcja, która wyłącza wszystkie koszty wysyłek i powoduje ustawienie wszystkich kosztów dostaw na 0 zł. Może być ona używana np. w przypadku okresowych akcji promocyjnych sklepu - np. Dni darmowej dostawy. Nie ma wtedy konieczności zmiany kosztów wysyłek dla poszczególnych modułów wysyłek - tylko wystarczy włączyć tą jedną opcję. Jest ona dostępna w menu Moduły / Konfiguracja wysyłek i płatności pod nazwą "Dzień darmowej dostawy - opcja na tak - wyłącza wszystkie koszty wysyłek (koszt dostawy będzie darmowy dla wszystkich metod wysyłek)". Dodatkowo można ustawić czy opcja ma dotyczyć tylko kraju domyślnego czy wszystkich państw do których są wysyłane produkty.
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Baza pomocy sklepu - Moduły płatności i wysyłek

Strona korzysta z plików cookies niezbędnych do działania strony zgodnie z Polityką prywatności. Możesz zmienić ustawienia cookie w Twojej przeglądarce.

AKCEPTUJĘ