Sklep internetowy na własność
Strona główna » Funkcje sklepu

Funkcje dostępne w oprogramowaniu sklepu internetowego shopGold

Funkcje sklepu internetowego shopGold
Podstawą wygodnego i efektywnego prowadzenia sklepu internetowego jest intuicyjny w obsłudze panel administracyjny. Tworząc oprogramowanie sklepu dbamy, aby dostępne narzędzia w znacznej części były łatwe w użyciu nie zapominając o dużej funkcjonalności. shopGold może zostać zastosowany w dowolnej branży. Może to być równie dobrze księgarnia, sklep RTV, sklep z bielizną czy dowolnie innej kategorii. Obsługa i aktualizacja zawartości serwisu jest niezwykle łatwa. Przyjazny interfejs sklepu internetowego shopGold pozwala na korzystanie z programu nawet mało zaawansowanym użytkownikom komputerów, którzy nie muszą znać języka HTML ani posiadać umiejętności programowania. Panel zarządzania programem został podzielony na intuicyjne moduły, które odpowiadają za obsługę poszczególnych sekcji sklepu. Bezpośrednio z panelu zarządzania sklepem użytkownik może niemal dowolnie zmodyfikować jego wygląd, układ oraz wyświetlaną zawartość. Bez potrzeby ingerowania w kod programu można włączać i wyłączać poszczególne bloki sklepu.

Poniżej prezentujemy najważniejsze funkcje, które są dostępne w panelu zarządzania sklepem:
Produkty i kategorie

Produkty i kategorie

  • dowolne dodawanie, usuwanie, modyfikacja oraz modyfikacja kolejności wyświetlania kategorii towarów lub produktów
  • możliwość tworzenia "zestawu produktów" - zestaw składa się z kilku wybranych produktów (każdy z produktów w zestawie może być tańszy o ustalony procent lub wartość kwotową)
  • możliwość "kolorowania" nazw i tła kategorii (w boxach kategorii)
  • proste dodawanie i edycja kategorii i podkategorii (UWAGA - na współdzielonych serwerach ilość kategorii oraz podkategorii nie powinna przekraczać liczby 1000 pozycji, maksymalna ilość obsługiwanych kategorii wraz z podkategoriami to 5000 pozycji)
  • dowolna ilość poziomów kategorii i podkategorii
  • możliwość definiowania indywidualnych opisów oraz META TAGÓW dla każdej kategorii
  • przy tworzeniu opisów produktów możliwość korzystania ze sztucznej inteligencji (Open AI) - która umożliwia tworzenie opisów na podstawie nazwy produktu, cech produktu
  • tworzenie bezpośrednio w edytorze tekstu responsywnych opisów (w kolumnach w układzie 1,2,3,4 i 5 kolumnowym - które skalują się do rozdzielczości urządzenia na jakim są wyświetlane)
  • listowanie wszystkich produktów oraz definiowanie filtrów zawężających wyniki (wg cech, dodatkowych pól, dostępności produktów, czasu wysyłki, producenta, kategorii)
  • rozbudowany moduł wyszukiwania zaawansowanego z możliwości wyboru parametrów wyszukiwania, w tym szukanie po opisach czy dodatkowych pola produktów
  • edycja podstawowych informacji o produkcie bezpośrednio w listingu produktów
  • możliwość definiowania indywidualnych opisów oraz META TAGÓW dla każdego produktu
  • automatyczne generowanie miniaturek przy dodawaniu zdjęcia produktu (wystarczy dodać duże zdjęcie produktu)
  • możliwość nałożenia na zdjęcia ikonek informujących, że produkt jest np. nowością, promocją, polecanym, hitem czy posiada darmową wysyłkę
  • możliwość nałożenia na zdjęcia ikonek informujących o dowolnej treści (do 5 ikonek definiowanych w panelu zarządzania sklepu)
  • możliwość nałożenia na zdjęcia znaku wodnego (np. z nazwa lub adresem sklepu), zabezpieczające przed kopiowaniem
  • dodawanie dowolnej ilości zdjęć do każdego produktu z osobnymi znacznikami ALT
  • możliwość przypisania do 10 poziomów cenowych do produktów
  • możliwość definiowania indywidualnych cen produktów dla klientów lub grup klientów
  • możliwość definiowania cen produktów w punktach (przy włączonym systemie punktów)
  • możliwość przypisania jednego produktu do wielu kategorii
  • możliwość ustawienia kategorii głównej produktu (np. dla porównywarek)
  • możliwość zdefiniowania ilości produktu w magazynie, kontrola stanów magazynowych produktów
  • możliwość wykluczenia wybranych produktów z kontroli stanów magazynowych
  • możliwość przypisania minimalnego stanu magazynowego globalnie dla wszystkich produktów lub indywidualnie dla każdego produktu
  • kontrola stanu magazynowego cech (atrybutów) produktu
  • określenie możliwości kupowania produktu, możliwość wyłączenia opcji zakupu produktu
  • automatyczne blokowanie towaru gdy zabraknie go w magazynie
  • przypisanie widoczności produktów tylko dla wybranych grup klientów
  • rozbudowane informacje o produkcie: dodatkowe cechy dla produktu, dołączanie plików pdf, plików dźwiękowych i video, prezentacja stanu magazynowego produktu w formie liczbowej oraz graficznej
  • cechy produktu mogą wpływać na wartość produktu podnosząc lub obniżając jego cenę, cechy mogą mieć wartość kwotową lub procentową
  • możliwość dodawania opisu do cech produktów
  • możliwość przypisania do cech indywidualnych zdjęć produktów
  • możliwość przypisania wybranych form wysyłki do produktu
  • możliwość przypisania do produktów darmowej dostawy
  • możliwość wykluczania produktów z darmowej dostawy
  • koszt wysyłki produktu widoczny już na karcie produktu (nie dopiero podczas składania zamówienia)
  • możliwość definiowania indywidualnego kosztu wysyłki dla produktu
  • dowolne zarządzanie nowościami, promocjami, wyprzedażą, produktami polecanymi, zapowiedziami oraz opcją nasz hit - sprzedawca decyduje, które produkty można zakwalifikować do poszczególnych trybów
  • możliwość definiowania produktów dnia - na każdy dzień można przypisać inny produkt, który będzie produktem dnia i będzie miał w tym dniu indywidualny rabat
  • definiowanie własnych dodatkowych pól opisowych do produktów np. wymiary, dane techniczne, itp
  • definiowanie własnych dodatkowych pól tekstowych w których klient może wpisać dowolny tekst, np. treść jaka ma się znaleźć na zakupionym produkcie
  • możliwość dodawania do produktów plików - klient przy zakupie produktu ma możliwość dodania do produktu pliku lub kilku plików w określonych formatach
  • możliwość dodawania do produktów filmów w formacie Mp4, Youtube lub plików mp3 do odsłuchania
  • sprzedaż elektroniczna, możliwość sprzedaży plików elektronicznych lub kodów aktywacyjnych poprzez sklep, klient otrzymuje link do pobrania zakupionych plików przy określonych statusach płatności (np. zapłacone)
  • definiowanie produktów podobnych wyświetlanych w sklepie po wybraniu określonego produktu
  • definiowanie produktów określanych jako akcesoria dodatkowe przypisanych do określonego produktu, wyświetlanych w sklepie po wybraniu produktu
  • możliwość szybkiej edycji i zmiany danych o produktach bez konieczności edycji każdego produktu po kolei
  • możliwość duplikowania produktów wraz z atrybutami
  • możliwość duplikowania drzewa kategorii wraz z podkategoriami
  • masowa zmiana danych o produktach takich jak cena, status nowości, promocji, itp.
  • masowe tworzenie oraz usuwanie promocji produktów - dla całych kategorii czy producentów
  • możliwość definiowania produktów "gratisowych" - produktów w niższej cenie, które klient będzie mógł zakupić po przekroczeniu określonej wartości zamówienia
  • możliwość włączenia dla wybranych produktów opcji negocjacji ceny
  • zapisywanie historii najniższej ceny z okresu 30 dni przed utworzeniem obniżki - tzw. dyrektywa "Omnibus".
Baza klientów

Baza klientów

  • możliwość wyłączenia automatycznej aktywacji klienta po zarejestrowaniu - wymagana jest wówczas aktywacja przez obsługę sklepu
  • możliwość wysłania maila do klienta po aktywacji konta klienta w panelu zarządzania
  • tworzenie dowolnych grup klientów z różnymi poziomami cen oraz rabatami
  • możliwość przydzielenie opiekuna do klienta
  • czarna lista klientów - możliwość zakwalifikowania klienta do czarnej listy
  • edycja danych zarejestrowanych klientów
  • ręczne tworzenie kont klientów (np. przy zamówieniach telefonicznych)
  • możliwość logowania do sklepu klientów poprzez konto Facebook
  • możliwość logowania do sklepu klientów poprzez konto Google
  • możliwość zablokowania konta klienta
  • możliwość definiowania własnych dodatkowych pól dostępnych podczas rejestracji w sklepie (możliwy wybór: pole obowiązkowe lub nie, różne rodzaje typów pól)
  • możliwość definiowania dodatkowych informacji dla poszczególnych klientów w formie tekstu, linku lub pliku (widocznych tylko dla danego klienta)
  • przydzielanie indywidualnych rabatów klientom
  • szczegółowe informacje o rabatach klienta
  • podgląd zawartości schowka i koszyka klientów zalogowanych
  • możliwość zapisywania przez klientów koszyków i późniejszego ich wczytywania oraz modyfikacji
  • statystyka dotychczasowych zamówień każdego klienta
  • możliwość dopisania uwag do konta klienta widocznych tylko dla obsługi sklepu
  • możliwość wysłania maila lub SMS-a do klienta bezpośrednio z panelu zarządzania
  • możliwość zbiorczego wysyłania newslettera do klientów, którzy wyrazili zgodę na jego otrzymywanie (wiele wariantów wysłania wiadomości, tworzenie indywidualnych grup odbiorców newslettera, eksport list mailingowych do FreshMail).
Obsługa zamówień

Obsługa zamówień

  • możliwość złożenia zamówienia przez klienta bez rejestracji konta
  • podgląd historii zamówień, reklamacji oraz zwrotów bez konieczności logowania przez klienta
  • możliwość pełnej edycji zamówień złożonych przez klientów (zmiana danych adresowych, zamówionych produktów, formy dostawy i płatności
  • możliwość definiowania własnych dodatkowych pól dostępnych przy składaniu zamówienia w sklepie (możliwy wybór: pole obowiązkowe lub nie, różne rodzaje typów pól)
  • możliwość definiowania dodatkowych informacji dla poszczególnych zamówień klientów w formie tekstu, linku lub pliku (widocznych tylko dla danego zamówienia)
  • ręczne tworzenie zamówień bezpośrednio w panelu zarządzania sklepu (z wyborem waluty w jakiej ma być tworzone zamówienie)
  • możliwość przydzielenie opiekuna do zamówienia
  • możliwość łączenia zamówień w jedno zamówienie
  • szczegółowa rejestracja wszystkich zdarzeń dotyczących zmian w zamówieniu
  • wysyłanie powiadomień na e-mail lub sms klienta o zmianach w zamówieniu
  • możliwość wysłania do klienta ponownego maila z treścią złożonego zamówienia
  • dodawanie komentarzy dla klienta do zamówień oraz notatek wewnętrznych
  • drukowanie karty zamówienia
  • drukowanie faktury pro forma
  • drukowanie paragonów (niefiskalnych) w formacie PDF
  • definiowanie własnych standardowych komentarzy do zamówień - wystarczy wybrać status zamówienia i komentarz zostanie automatycznie wstawiony
  • możliwość automatycznego tworzenia przesyłek w serwisach kurierskich na podstawie złożonych zamówień.
  • możliwość eksportu zamówienia lub zamówień do pliku tekstowego CSV i edycji z Excelu
  • możliwość drukowania faktur VAT bezpośrednio z poziomu panelu zarządzania sklepu - w tym faktury zwykłe oraz dla firm zwolnionych z podatku VAT
  • możliwość "Szybkiego zakupu" poprzez prosty formularz bezpośrednio z widoku karty produktu - zamówienia trafia do tzw zamówień do kontaktu.
Obsługa reklamacji

Obsługa reklamacji

  • przyjmowanie zgłoszeń reklamacyjnych w udostępnionym formularzu
  • obsługa systemu reklamacji, zmiany statusów, wysyłka komunikatów do klientów
  • podgląd i edycja szczegółów zgłoszeń
  • możliwość przydzielenia opiekun do reklamacji
  • ustawianie statusów reklamacji i wysyłanie komunikatów do klientów
  • szczegółowa rejestracja wszystkich zdarzeń dotyczących zmian w zgłoszeniu.
Obsługa zwrotów

Obsługa zwrotów

  • przyjmowanie zgłoszeń zwrotów w udostępnionym formularzu
  • możliwość wyboru w formularzu jakie produkty klient chce zwrócić
  • obsługa systemu zwrotów, zmiany statusów, wysyłka komunikatów do klientów
  • możliwość przydzielenia opiekun do zwrotu
  • podgląd i edycja szczegółów zwrotów
  • ustawianie statusów zwrotów i wysyłanie komunikatów do klientów
  • szczegółowa rejestracja wszystkich zdarzeń dotyczących zmian w zgłoszeniu.
Obsługa hurtowni i system rabatów

Obsługa hurtowni i system rabatów

  • możliwość ukrycia cen detalicznych w sklepie
  • możliwość wyświetlana jednocześnie ceny brutto i netto (ceny dla końcowego zamówienia obliczane są od cen brutto)
  • wyświetlanie cen produktów z rabatem tylko dla zalogowanych klientów
  • przypisywanie ustalonych cen produktów maksymalnie do 10 poziomów
  • przypisywanie produktów do grup rabatowych w celu masowego zarządzania zniżkami
  • definiowanie upustów procentowych lub kwotowych dla każdego poziomu cenowego
  • możliwość definiowania rabatów na zakup produktu w zależności od ilości zakupionych produktów (procentowo lub w formie kwotowej)
  • możliwość ustawienia zakresu dat od - do kiedy ma obowiązywać w/w rabat
  • możliwość ustawiania indywidualnych cen produktów dla klientów lub grup klientów
  • przydzielanie klientowi indywidualnego rabatu procentowego na wszystkie zamówienia
  • możliwość ustalania rabatów na określone kategorie produktów, na wybranych producentów lub poszczególne produkty
  • system kuponów rabatowych - umożliwia klientom zakup ze zniżką po wpisaniu kodu kuponu - możliwość ograniczenia stosowania kuponów rabatowych dla wybranych grup klientów
  • tworzenie wielu kuponów rabatowych wg zdefiniowanych kryteriów
  • możliwość tworzenia kuponów rabatowych o wartości kosztów wysyłki
  • system punktów - klienci mogą otrzymywać punkty za rejestrację, zakupy i pisanie recenzji, którymi mogą płacić przy kolejnych zamówieniach
  • możliwość ustawienia ceny produktu w punktach i zakup produktu wyłączenie za punkty
  • wyświetlanie po stronie sklepu w formie ikon graficznych informacji o rabacie na produkty
  • możliwość ustalenia minimalnej wartości zamówienia dla grupy klientów
  • możliwość wyłączenia kupowania przez osoby fizyczne (zakupów będą mogły dokonać tylko firmy)
  • możliwość przypisywania widoczności stron informacyjnych, aktualności, formularzy oraz galerii tylko dla wybranych grup klientów.
Formy dostawy i płatności

Formy dostawy i płatności

  • możliwość dowolnego definiowania form dostawy zamawianych towarów
  • możliwość przypisywania do form dostawy oraz płatności indywidualnych ikon graficznych (np. logotypów firm kurierskich)
  • dowolne kryteria określania kosztów dostawy - waga produktów, wartość zamówienia, ilość produktów
  • możliwość określenia, które z form dostawy mają być dostępne dla określonych produktów
  • możliwość określenia do jakich krajów mogą być dostępne poszczególne formy dostawy
  • dostępne różne formy płatności elektronicznych - wystarczy mieć podpisaną umowę operatorem i włączyć moduł w sklepie
  • dostępne różne formy płatności ratalnych oferowanych przez największe banki
  • powiązanie określonych forma płatności z wysyłkami
  • możliwość przypisania indywidualnych kosztów wysyłek do poszczególnych produktów
  • możliwość włączenia opcji "Dzień darmowej dostawy" dzięki której w szybki sposób można wyłączyć koszty wysyłek dla wszystkich modułów wysyłek.
Wygląd sklepu

Wygląd sklepu

  • dostępne różne szablony sklepu pozwalające na dopasowanie do oferowanego w sklepie asortymentu
  • obsługa szablonów wykonanych w technice RWD (Responsive)
  • predefiniowane różne moduły oraz boksy prezentujące treści na stronach sklepu
  • dostępny kreator modułów (dla szablonów oznaczonych jako V2) z możliwością dowolnego tworzenia modułów z dowolną treścią np. produktami, bannerami, dowolnym tekstem itd
  • możliwość tworzenia rozbudowanego menu górnego sklepu z opcjami rozwijania okien, ustawiania ich szerokości, dodawania grafik do menu, różne efekty animacji rozwijania menu
  • w pełni konfigurowalna zawartość stron sklepu - ilość kolumn, zawartość modułów boksów, itp.
  • możliwość definiowania dowolnej ilości własnych stron informacyjnych z dowolną treścią oraz własnymi znacznikami META
  • możliwość definiowania własnych formularzy dostępnych dla klientów w sklepie
  • wbudowany system aktualności pozwalający na zamieszczanie dowolnych treści z podziałem na kategorie
  • tworzenie BLOGa w oparciu o system aktualności
  • wbudowany moduł galerii z opisami wstawianych zdjęć i wyświetlaniem powiększeń
  • wbudowany moduł ankiet dla klientów
  • rozbudowany moduł bannerów reklamowych z predefiniowanymi bannerami typu slider, popUp.
Raporty i statystyki

Raporty i statystyki

  • rozbudowany system raportów dotyczących asortymentu, zamówień i klientów
  • graficzna prezentacja wyników raportów
  • możliwość definiowania kryteriów czasowych generowanych raportów
  • możliwość eksportu wybranych raportów do pliku CSV.
Integracje z zewnętrznymi systemami

Integracje z zewnętrznymi systemami

  • integracja z Allegro - możliwość wystawiania aukcji wprost ze sklepu, tworzenie zamówień na podstawie zakończonych aukcji, dwustronna integracja - obejmuje aukcje wystawione bezpośrednio ze sklepu. Program nie obsługuje aukcji wystawionych bezpośrednio z Allegro lub z innych programów (bez wcześniejszego zaimportowania aukcji do sklepu)
  • obsługa aukcji wg nowego sposobu definiowania opisów aukcji Allegro
  • możliwość powiązania wystawianej aukcji z produktem z Allegro (wyszukiwanie dostępnych produktów w Allegro)
  • możliwość importu aukcji bezpośrednio z Allegro i dodania do sklepu produktu na podstawie dodanej aukcji
  • możliwość masowego importu aukcji bezpośrednio z Allegro i utworzenia na ich podstawie produktów w sklepie
  • edycja aukcji (zdjęcie produktu, opis, cena, nazwa produktu), wznawianie aukcji bezpośrednio z poziomu panelu zarządzania sklepu
  • automatyczna synchronizacja stanów magazynowych Allegro <-> Sklep przy pomocy skryptu dodane do zadań Cron serwera
  • integracja z porównywarkami cen - generowanie plików XML, zamieszczanie widgetów
  • widgety GG, Youtube, Facebook, Allegro, Instagram w formie wysuwanych zakładek (z lewej lub prawej krawędzi ekranu)
  • możliwość stworzenia do trzech własnych wysuwanych zakładek z dowolną treścią
  • integracja z serwisem Google Zakupy
  • integracja z systemami śledzącymi - Google Analytics oraz moduły śledzące największych porównywarek cenowych w tym: Ceneo, Radar, Skąpiec, Aleo, Nokaut, AlleCeny.pl, Allani, Empik, eMag Marketplace (obsługa ponad 20 porównywarek)
  • możliwość duplikowania modułów porównywarek (niektóre porównywarki korzystają z tych samych formatów danych i można dla każdej przygotować osobny plik danych)
  • możliwość ustalania zakresu eksportowanych produktów do porównywarek
  • integracja z firmami kurierskimi - możliwość automatycznego generowania wysyłek, zamawiania kuriera oraz drukowania dokumentów przewozowych: Elektroniczny Nadawca, DHL, Furgonetka.pl, Apaczka, BliskaPaczka, kurier Inpost, Orlen Paczka (poprzednio Paczka w Ruchu), kurier DPD, kurier GLS, kurier GEIS
  • wbudowane moduły integracji z serwisami obsługującymi płatności elektroniczne: PayU, PayPal, DotPay, Przelewy24, Autopay (dawniej BlueMedia), PayByNet, tpay.com (dawniej Transferuj.pl), CashBill, eservice (PKO BP), First Data Polcard (dawniej Payeezy) firmy Polcard oraz imoje - ING banku, PayPo (odroczone płatności), PayNow (mBank), BLIK
  • wbudowana obsługa wysyłek: Paczkomaty 24, Poczta Polska Odbiór w Punkcie, Paczka w Ruchu, DHL ParcelShop, BliskaPaczka, DPD PickUp, GLS dostawa do punktu  - klient wybiera podczas składania zamówienia miejsce odbioru wysyłki
  • wbudowane moduły ratalne oraz leasingowe: Credit Agricole Bank Polska S.A., mBank RATY, Santander, BGŻ Bnp. Paribas, iRaty oraz iLeasing, Leaselink
  • integracja z systemem FreshMail - systemem wspomagającym wysyłanie mailingu i newsletterów
  • integracja z systemem GetAll - systemem wspomagającym wysyłanie mailingu i newsletterów
  • integracja z EasyProtect - systemy ubezpieczeń online i przedłużenie gwarancji produktów
  • integracja z edrone.me - systemem wspomagania sprzedaży, śledzenia działań klientów,
  • integracja z SARE - systemem wspomagania sprzedaży, śledzenia działań klientów,
  • integracja z shopeneo.network - systemem wspomagania sprzedaży, śledzenia działań klientów,
  • integracja z Salesmanago -systemem wspomagania sprzedaży, śledzenia działań klientów,
  • integracja z Criteo One Tag
  • integracja z systemami zbierającymi opinie o sklepach - Zaufane Opinie Ceneo, Opineo, Okazje.info, Opinie konsumenckie Google, Zaufane.pl
  • integracja z Trusted Shops
  • integracja z TRUSTISTO
  • integracja z Automater (automatyczna sprzedaż kodów elektronicznych)
  • integracja kodów trackingowych Nokaut
  • integracja kodów trackingowych Allani oraz Domodi
  • integracja z pixel WP
  • integracja z serwisem Fakturownia.pl - system zarządzania fakturami VAT online (wysyłanie faktur do systemu Fakturownia)
  • integracja z SMSAPI.pl oraz SMSPLANET.pl w zakresie wysyłania wiadomości SMS
Narzędzia wspomagające obsługę sklepu

Narzędzia wspomagające obsługę sklepu

  • możliwość tworzenia grup użytkowników z różnymi poziomami dostępu do poszczególnych opcji panelu zarządzania (administratorzy, marketing, seo)
  • archiwizacja bazy danych (bezpośrednio w panelu zarządzania - zapis i odczyt)
  • możliwość ustawienia okresowo wykonywanych zadań - np. aktualizacja kursów walut
  • wbudowana przeglądarka plików na serwerze
  • podgląd kto aktualnie przebywa w sklepie z możliwością przeglądania zawartości koszyka klienta oraz historii przeglądania stron, a także możliwością wysłania do klienta informacji wyświetlanej w formie okna popup na ekranie komputera klienta
  • edytor szablonów sklepu oraz szablonów aukcji allegro
  • możliwość dodawania własnych wersji językowych sklepu poprzez prosty w obsłudze system definiowania tekstów
  • możliwość zmiany treści tekstów wyświetlanych w sklepie, szablonów wysyłanych maili, itp.
  • rozbudowany moduł importu oraz eksportu danych do plików w formacie CSV i XML
  • obsługa importu plików XML w formacie Ceneo, Nokaut, Starcode - możliwość importu danych na podstawie w/w formatów plików XML wraz z możliwością mapowania kategorii produktów z plików XML z kategoriami sklepu i ustalanie indywidualnych marży na poszczególne kategorie
  • definiowanie słowników parametrów używanych do opisów produktów.
Pozycjonowanie sklepu

Pozycjonowanie sklepu

  • mechanizm przyjaznych adresów SEO
  • możliwość definiowania indywidualnych META TAGÓW dla kategorii, produktów, stron informacyjnych, strony głównej sklepu, formularzy, aktualności, galerii itp.

Przejdź do strony głównej

Strona korzysta z plików cookies niezbędnych do działania strony zgodnie z Polityką prywatności. Możesz zmienić ustawienia cookie w Twojej przeglądarce.

AKCEPTUJĘ